Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
Search Results
Item Світовий ринок нафтопродуктів: сучасний стан та перспективи розвитку(Сумський державний університет, 2020) Безугла, К.М.; Костюченко, Надія Миколаївна; Костюченко, Надежда Николаевна; Kostiuchenko, Nadiia MykolaivnaСтаття присвячена особливостям та перспективам розвитку світового ринку нафти. Досліджено особливості формування попиту та пропозиції на світовому ринку нафтопродуктів та визначено баланс попиту та пропозиції на ринку нафти. Проаналізовано особливості ціноутворення на нафтопродукти, досліджено динаміку зміни ціни на світовому ринку нафту в період 2010-2020 рр. Авторами зроблено висновок щодо нестабільності цін на ринку нафти. Аналіз динаміки та структури видобутку нафти у світі за регіонами протягом 2015-2019 рр. дозволив встановити, що загальний обсяг нафтовидобування зріс у зв’язку з розробкою нових свердловин та завдяки збільшенню ефективності нафтовидобування. У роботі здійснене прогнозування ціни на світовому ринку нафти на найближчий період, що надало можливість встановити, що у майбутні два квартали очікується підвищення ціни на нафту. Відповідно, прогнозується вирівнювання між попитом та пропозицією на нафтопродукти (навіть незважаючи на кризові явища в світі). У роботі було використано економетричний метод економічного аналізу. Авторами було побудовано адитивну модель часового ряду для прогнозування динаміки ціни на світовому ринку нафтопродуктів. Модель було побудовано на основі цін на світовому ринку за 16 спостережень в період жовтень 2016 – липень 2020 рр.Item Assessment of demand for public goods in the non-market services sector(Sumy State University, 2020) Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Maiboroda, Tetiana Mykolaivna; Onopriyenko, K.Стаття присвячена розробці та апробації підходів до оцінки попиту на суспільні блага. В ній наведено результати оцінки попиту на громадянську освіту як суспільне благо сектору неринкових послуг. Проведена оцінка грунтується на застосуванні різних дослідницьких методів: кабінетного дослідження (аналіз публікацій, оглядів, звітів), якісного дослідження (фокус-групи, глибинні інтерв'ю), кількісного дослідження (соціологічне опитування). У роботі проведено бібліометричний аналіз наукових публікацій, присвячених аналізу попиту на суспільні блага, виділено актуальні аспекти досліджень. Об’єктом дослідження є процес формування і задоволення попиту на громадянську освіту. Для аналізу ринку освітніх потреб було зроблено співставлення запитів населення на освітні послуги та даних про кількість проведених заходів провайдерами освітніх послуг. Результатом дослідження є доведення гіпотез щодо низького попиту на громадянську освіту в умовах відсутності високого рівня громадянських компетентностей та невідповідності попиту і пропозиції в сфері громадянської освіти. Щодо різних напрямів громадянської освіти, то результати аналізу засвідчили те, що найбільшим попитом користуються творчі студії, і цей попит є досить задоволеним. Наступні за рейтингом є освітні послуги у сфері лідерства та власного розвитку, але задоволеність в цих потребах менша майже в половину. Решта потреб є незадоволеними, і в той же час ми бачимо, що завдяки діям провайдерів послуг цікавість містян у політичній або громадянській освіті наближається до задоволення. В той же час, низька задоволеність потреб у фінансовій грамотності, критичному мисленні, медійній грамотності вказують на необхідність розроблення та пропозиції освітніх послуг цього типу. Незадоволеним є також попит на заняття із сімейної психології, психології стосунків, ораторського мистецтва та бізнес-освіти. У висновках дослідження сформульовані пропозиції щодо узгодження попиту і пропозиції на громадянську освіту за допомогою неринкових механізмів. Зокрема, обгрунтовано необхідність формування ефективного попиту з боку місцевої влади та місцевих суспільних інститутів (місцевих шкіл, університетів, бізнесу, громадських організацій).