Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item
    Цифрові фінансові послуги як основний продукт діяльності фінтех-компаній
    (Сумський державний університет, 2021) Семеног, Андрій Юрійович; Семеног, Андрей Юрьевич; Semenoh, Andrii Yuriiovych
    Незважаючи на широку вживаність категорії "цифрові фінансові послуги", а також очевидність їх значення у фінансових відносинах в умовах формування цифрової економіки, теоретична сутність цифрових фінансових послуг залишається недостатньо розкритою і доведеною. Окрім того, розуміння цифрових фінансових послуг є надто звуженим, зважаючи на зростаючий тренд їх використання у світі як основного продукту фінтех-компаній. Метою статті є аналіз і порівняння існуючих підходів до розуміння сутності цифрових фінансових послуг й обґрунтування власного підходу з урахуванням тенденцій, що спричинені діяльністю фінтех-компаній в умовах формування цифрової економіки. У цьому контексті в роботі визначено, що переважна більшість науковців та експертів розглядають цифрові фінансові послуги в контексті фінансової інклюзії та недорогого доступу до фінансових послуг у країнах, що розвиваються, ототожнюючи цю категорію з мобільними грошима чи мобільними фінансовими послугами як процес використання мобільного телефону для доступу до фінансових послуг і виконання базових фінансових операцій. Проведений бібліометричний аналіз наукових праць, що присвячені вивченню категорії "цифрові фінансові послуги", дозволив виділити чотири кластери концентрації наукових публікацій, що визначають ключові особливості цифрових фінансових послуг, характеризуючи їх як невід’ємний елемент цифрової економіки, що завдяки Інтернету функціонує та розвивається на перетині трьох груп складових: фінансів, цифрової економіки та потреб людей. Також, у роботі запропоновано авторське визначення та графічне обґрунтування сутності цифрових фінансових послуг. Представлено порівняльну характеристику традиційних та цифрових фінансових послуг. Наголошено на ряді переваг цифрових фінансових послуг для реалізації потреб споживачів. Визначено, що успішність цифрових фінансових послуг залежить від обраної фінтех-компанією комбінації цифрових технологій та бізнес-інновацій у межах конкретного фінтехнапрямку, що включає сфери платежів, цифрового банкінгу, кредитування, страхування та управління капіталом.
  • Item
    Drop shipping development under COVID-19 circumstances as the most common method of e-commerce
    (Sumy State University, 2021) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Dvorianova, T.; Voloshyna E., E.
    Стаття присвячена аналізу теоретичних основ та економічної сутності дропшипінгу та впливу пандемії COVID-19 на розвиток дропшипінгу. Проведено бібліометричний аналіз найбільш релевантних публікацій у базі даних Scopus.Проаналізовано найбільш цитовані публікації за даною тематикою. Систематизація наукового досвіду показує, що експоненціальне зростання електронної комерції посилює складову дропшипінгу у розвитку бізнес-процесів, тому що у такому ланцюжку поставок електронної комерції є безліч переваг. Одна з них полягає у співпраці з виробниками продукції та пошуку споживачів для їх товарів та послуг. В той час як дроп шипер рекламує товар виробника на своїх веб-сайтах, керуючи всіма маркетинговими стратегіями та приймаючи замовлення від покупців. Особливо вчені звертають увагу на особливості управління запасами за такого методу електронної комерції. Адже зникає необхідність для продавця зберігати будь-яку продукцію. Тобто, витрати на запаси різко скорочуються. У роботі проаналізовано основні інструменти дропшипінгу та їх переваги для покращення показників бізнесу. Розкрито сутність дропшипінгу зі сторони дропшипера. Проведено аналіз типів дропшипінгу, найпопулярніших платформ, маркетингових інструментів для покращення ведення бізнесу. Зіставлено переваги та недоліки дропшипінгу для продавця і для споживача. Представлено авторський алгоритм дропшипінгу – етапи за якими функціонує модель дропшипінгу. Наведено актуальну статистику взаємозв`зку пандемії COVID-19 та різкого зростання електронної комерції. Визначено, що об'єми продажів деяких категорій продукції зросли в декілька разів з початком пандемії у світі, клієнти надавали перевагу при покупках в інтернет-магазинах такої продукції як гігієнічні засоби, ліки, їжа, одяг та взуття, книги. Результатами наукового дослідження є аналіз основних показників ринку дропшипінгу і прогнозування майбутнього зростання таких покупок без прямої участі виробника. Адже ця інноваційна концепція прямої доставки забезпечує гнучкість та економію часу, клієнти не повинні відвідувати магазини. Що користується великим попитом з урахуванням локдауна.
  • Item
    Особливості державного управління інформаційними технологіями з метою підвищення інвестиційного потенціалу держави та економічної безпеки України
    (Сумський державний університет, 2020) Касьяненко, Володимир Олексійович; Касьяненко, Владимир Алексеевич; Kasianenko, Volodymyr Oleksiiovych; Касаєва, Ю.В.
    На сьогоднішній день цифрова трансформація є пріоритетним напрямком інноваційного розвитку виробничо-економічних систем на різних рівнях розвитку та інструментом забезпечення довгострокової конкурентної переваги держави. Це вимагає цілеспрямованої та узгодженої інноваційно-інвестиційної політики державних органів виконавчої та законодавчої гілок влади на всіх рівнях, а також активного державно-приватного партнерства. У статті наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукової проблеми, що виявляється в розвитку відомих і розробленні нових теоретико-методологічних підходів до державного управління інформаційними технологіями з метою підвищення інвестиційного потенціалу держави та її економічної безпеки. Зазначено, що в даний час не існує універсального підходу або єдиної моделі регулювання інформації та інформаційної сфери. Кожен регіон світу та країни має свої внутрішні функції, які в свою чергу визначають специфіку цього процесу. Відповідно до сучасних розробок ІТ в Україні, державне регулювання ІТ-галузі потребує реформування. Доведено, що для України, особливої актуальності набувають такі напрямки управління, як активізація проектів з оцифрування інформації; започаткувати потужні внутрішні конкурси стартапів та інновацій в сфері освіти, медицини, транспорту, сільського господарства; запровадити поетапний механізм супровідну інвестиційних проектів пов’язаних з інформаційними технологіями через моделі державно-приватного партнерства; визначити сегменти на ринку ІТ товарів та послуг, які будуть пріоритетним для України з точки зору залучення експортної виручки. Визначено напрямки удосконалення системи державного та приватного управління інформаційними технологіями в Україні, які будуть спрямовані не на розвиток нових інновацій, а на формування базової інфраструктури для покращення вже існуючих світових напрацювань в ІТ-галузі за рахунок трансформації системи оподаткування, освіти й науки, а також адоптації вітчизняної нормативно-правової бази. Визначена місце державного управління інформаційними технологіями в забезпеченні економічної безпеки держави.
  • Item
    Соціальні мережі як майданчик для створення та розвитку бізнес-проектів
    (Сумський державний університет, 2020) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, Анна Юріївна; Еременко, Анна Юрьевна; Yeremenko, Anna Yuriivna
    Стаття присвячена дослідженню застосування соціальних мереж для ведення бізнесу. Завдяки тому, що соціальні мережі заполонили життя сучасних людей і майже в кожної людини є свій власний профіль, велика кількість підприємців відразу ж відреагували створенням бізнес-акаунтів саме в місцях з масштабною потенційною аудиторією. Число осіб, що користуються соціальними мережами росте і, як насладок, кількість онлайн-покупок також відповідно зростатиме. У статті детально розглянуто множину популярних соціальних мереж, особливості можливостей роботи в них та особливості відносин між клієнтом та компанією, що продає товари/послуги. Проведено аналіз використання соціальних мереж у маркетинговій діяльності та запропоновано алгоритм їх використання у маркетинговій діяльності. Зіставлено переваги та недоліки присутності компанії в соціальних мережах. За результатами аналізу було встановлено, що використання соцмереж для розвитку бізнесу дає позитивний результат. Так, перевагами розвитку та ведення бізнесу в соціальних мережах вважаються зростання рівню продажів товарів/послуг та суттєве збільшення трафіку, клієнти легко розпізнають бренд завдяки лого, рекламі, відео. У продавця з’являється можливість працювати з будь-якої точки світу без чіткої прив’язки до певного місця роботи. Початкові витрати на бізнес-проекти в мережах є мінімальними в порівнянні з заснуванням інших видів бізнес-проектів. Просліджується потенційна можливість просування ділового партнерства через мережі, присутня можливість заощадження на рекламі і залучення великої кількості потенційних клієнтів. Спостерігається підвищення довіри клієнтів за рахунок того, що сторінки в соціальних мережах мають відкритий доступ. На основі проведеного дослідження були визначені основні етапи побудови бізнесу в соціальних мережах. Прогнозується, що за допомогою вірно обраної стратегії при просуванні продукції в мережах бізнес-проекти будуть мати великий успіх. Різке збільшення доходів від бізнесу в соціальних мережах благотворно впливатиме на зростання національної економіки і сприяє її розвитку в цілому.
  • Item
    Необхідність застосування міжнародного досвіду використання кешбеків для електронної комерції в Україні
    (Сумський державний університет, 2020) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, А.Ю.
    Стаття присвячена дослідженню розвитку кешбеків та кешбек-сервісів, аналізу вітчизняного та зарубіжного ринків кешбеків. З розвитком цифрової економіки починається новий етап в історії кешбеку. Завдяки сучасним технологіям доступу в Інтернет, використовуючи комп'ютери і смартфони, спостерігається суттєвий сплеск у здійсненні електронної комерції та м-комерції. Банківські інституції емітували дебетові та кредитові карти з функцією кешбеку, онлайн торгівля набула кешбек-партнерів, а покупці використовують ефективний інструмент при купівлі онлайн. Розглянуто вплив даного інструменту на розвиток електронної комерції. У дослідженні приділяється увага посередницьким організаціям, як учасникам відносин між банком і клієнтом, магазином і покупцем. Проведено аналіз функціонування сайтів магазинів, які використовують платформу кешбеку та кешбек-сервісів. За результатами аналізу показників було визначено частку електронної комерції в Україні та встановлено відсоток збільшення покупок українцями через мережу інтернет. На основі проведеного дослідження констатовано недостатню популярність використання кешбеків та кешбек-сервісів в Україні. Аналіз сучасного стану ринку кешбеку в Україні встановив, що коло українських кешбек-сервісів не є великим. Можливість зростання частки інтернет-магазинів з кешбеком в Україні даватиме поштовх на збільшення кількості даних сервісів. Гарним кроком в даному напрямку буде підвищення відсотків кешбеку при купівлі в мережі інтернет, не складне виведення коштів без обмежень з кешбек карток. Відсутність плати за річне користування картками з функцією кешбеку також слугуватиме залученню нових клієнтів до кешбек-сервісів та покупців до інтернет-магазинів. Для подальшої популяризації запропоновано застосування механізму кешбеку при запуску нових програм та стартапів, в тому числі на державному рівні, розширення кола банків, емітуючих кредитні карти з функцією кешбеку та перегляд умов функціонування даних карток. Все це суттєво спонукатиме до розвитку електронної та м-комерції в Україні відповідно сучасному стану світової економіки.
  • Item
    New approaches to banking business models in the digital economy
    (Sumy State University, 2019) Д`яконова, Ірина Іванівна; Дьяконова, Ирина Ивановна; Diakonova, Iryna Ivanivna; Пахненко, Олена Михайлівна; Пахненко, Елена Михайловна; Pakhnenko, Olena Mykhailivna; Shevchenko, L.M.
    Посткризовий розвиток світової банківської системи, посилення ролі інформаційних технологій у всіх сферах і галузях, зростаюча роль інноваційних ФІнТех посередників на банківському ринку спонукають менеджмент банків переглядати традиційні бізнес-моделі та формувати нові підходи до управління сучасним банком. У статті автори мали на меті дослідити вплив діджиталізації на вибір моделі банківського бізнесу та розробити алгоритм оцінки бізнес-моделі банку. Традиційно банки обирають одну з п’яти бізнес-моделей: модель кредитування, модель левериджу, інвестиційну модель, комісійну модель або модель маржинального доходу. Більшість діючих банків вибирають традиційні моделі, оскільки цього вимагає бізнес-середовище. Однак зберегти конкурентоспроможність банку, підвищити його ефективність та стійкість до фінансових дисбалансів можливо лише шляхом побудови інноваційної бізнес-моделі, яка враховує сучасне поширення інформаційних технологій та функціонування ФінТех компаній як альтернативи традиційному банківському бізнесу. Незважаючи на те, що на нинішньому етапі відсутнє однозначне бачення того, що саме замінить існуючі банківські бізнес-моделі, на даний момент сформувалося три підходи до асиміляції ФінТех сектору у банківську діяльність: Центр фінансового контролю, Банк як центр фінансових послуг, Нішевий банк. Вибір моделі банківського бізнесу та її трансформація повинні супроводжуватися оцінкою бізнес-моделі банку. Таким чином, важливою складовою банківського менеджменту в нестабільному середовищі є аналіз ділової моделі банку та її трансформація з метою мінімізації впливу можливих негативних наслідків фінансових криз на результати діяльності банку. У статті запропоновано алгоритм оцінки бізнес-моделі банку, який включає 6 етапів: попередня оцінка основних складових бізнес-моделі банку; оцінка ділового середовища банку; стрес-тестування життєздатності бізнес-моделі банку; оцінка стратегії банку; виявлення ключових уразливих ситуацій, до яких бізнес-модель банку схильна або може бути вразливою; та обґрунтування результатів і формування ефективних висновків.
  • Item
    Трансформація обігових фінансових інструментів в умовах цифровізації фінансового сектору економіки
    (Сумський державний університет, 2017) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Рубанов, Павло Миколайович; Рубанов, Павел Николаевич; Rubanov, Pavlo Mykolaiovych
    В статті проведено аналіз впливу цифровізації на економіку, розглянуто її соціальні та економічні ефекти, визначено принципи цифровізації. Значна увага приділена дослідженню цифровізації фінансового сектору, визначені сучасні тенденції та перспективи розвитку ФінТех інновацій. Проаналізовано вплив цифровізації на обіг фінансових інструментів.