Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
15 results
Search Results
Item Innovations in analytics as a marketing tool, as an example of car insurance(Sumy State University, 2024) Smilianskyi, A.Стаття присвячена дослідженню сучасного стану та тенденцій розвитку інновацій в аналітиці, як інструмента маркетингу в контексті глобальної діджиталізації. Розвиток цифрових технологій дозволяє використовувати більше можливостей компаніям для ведення своєї діяльності, покращення своїх продуктів та пропозицій. Значну зацікавленість щодо інновацій в аналітиці виявлено високим науковим інтересом до даної тематики серед дослідників. Розглянуто сучасний стан ринку автострахування, вплив аналітичних інновацій в маркетингу на процеси функціонування ринку, продукти та пропозиції компаній. Виявлено основні напрямки діджиталізації галузі: впровадження та використання Big Data для зменшення ризиків та детального вивчення споживачів послуг, відслідковування фактичного використання клієнтами послуг страховика за допомогою IoT пристроїв та допомога штучного інтелекту для обробки даних та ідей щодо впровадження змін. Наведено детальну характеристику сутності кожного з цих інновацій та вказано на практичні використання іноземних та українських компаній частини з цих методів діджиталізації галузі. Розглянуто діяльність найкращих прикладів використання Big Data, IoT-технологій, роботи зі штучним інтелектом провідними страховиками світу та порівняно з поточним набором інноваційних, аналітичних засобів, що використовують українські компанії. Вивчено, що іноземні страховики використовують більше інноваційних заходів в аналітиці, ніж українські. Визначено сильні та слабкі сторони іншуртех-інновацій в аналітиці, у сфері автострахування. Враховуючи проведений аналіз надано практичні рекомендації щодо можливих способів розширення методів інновацій для застосування українськими страховими компаніями, визначено можливі варіанти співпраці з підприємствами іншої сфери задля більш детального аналізу ринку та вивчення запитів споживачів. В результаті застосування наведених в роботі рекомендацій українські страховики зможуть краще аналізувати потенційних та наявних клієнтів, зменшувати можливі ризики, адаптувати свої продукти для отриманих даних та персоніфікувати, покращувати пропозиції, що допоможе бути конкурентоспроможними на ринку.Item Digital banking in the financial services market of Ukraine(Sumy State University, 2024) Medvid, A.; Дмитрішин, Дмитро Миколайович; Dmytrishyn, Dmytro MykolaiovychУ сучасних реаліях цифрової трансформації банківський сектор стикається зі значними викликами, які призводять до зміни методів здійснення традиційних банківських операцій та зміни способу взаємодії банків із клієнтами на основі використання цифрових технологій. Одним із ключових трендів у цій сфері є розвиток цифрового банкінгу як перспективного способу банківського обслуговування. Метою дослідження є вивчення теоретико-практичних аспектів становлення цифрового банкінгу на ринку фінансових послуг України в умовах цифрової трансформації. Результати аналізу засвідчили про збільшення обсягу приділеної уваги вітчизняними та закордонними науковцями питанням становлення цифрового банкінгу. У статті досліджено теоретичні основи впровадження цифрових технологій у банківську сферу. Описано концепцію цифрового банкінгу. Проведений SWOT-аналіз дав змогу визначити основні переваги, можливості, недоліки та можливі загрози, пов’язані з використанням цифрового банкінгу. У дослідженні проведено розмежування понять суто цифрового банку та традиційного банку, який використовує у своїй діяльності цифрові технології. Охарактеризовано особливості діяльності цифрових банків України. Проаналізовано кількість користувачів цифрового банкінгу у світі в цілому та окремо в Україні. Оцінено рівень розвитку вітчизняного цифрового банкінгу та проаналізовано кількість безготівкових операцій з використанням платіжних карток протягом 2019-2023 років. Прогноз кількості відділень банків та обсягів безготівкових розрахунків з використанням платіжних карток дав змогу визначити, що в майбутньому кількість відділень банків зменшуватиметься, а обсяги безготівкових операцій зростатимуть. Охарактеризовано цифрові банки України та виділено основні інноваційні продукти провідних традиційних банків. На основі дослідження компанії InMind було зроблено висновок про зростання частки користувачів цифровим банкінгом та виокремлено найпопулярніші серед українців операції у цифровому банкінгу. Також було проведено аналіз зручності використання мобільних додатків вітчизняних цифрових банків, серед яких найбільш зручними та функціональними застосунками виявилися Monobank, Sense Bank, «А-Банк», а найменш – «Райффайзен Банк» та «Ощадбанк».Item Banking marketing development trends in the context of digitalization(Sumy State University, 2023) Гриценко, Лариса Леонідівна; Hrytsenko, Larysa Leonidivna; Kozhushko, I.Стаття присвячена дослідженню сучасних тенденцій розвитку банківського маркетингу у контексті глобальної діджиталізації усіх сфер суспільного життя. З метою оцінки актуальності аналізованого питання вивчено дані щодо кількості запитів “банківський маркетинг”, “цифровізація”, “цифрові технології” та “банківські інновації” у найбільш популярній пошуковій системі Google. Окрім значної зацікавленості громадськості щодо цифровізації банківського маркетингу також виявлено високий науковий інтерес до даної тематики як серед вітчизняних, так й іноземних дослідників. Розглянуто вплив процесів цифровізації, а саме зростання рівня проникнення Інтернету, на банківську систему, що крім іншого знайшло своє відображення у зміні кількості банківських відділень. Наведено коротку характеристику категорій цифровізація та банківський маркетинг, а також описано результат їхньої взаємодії та формування концепції цифрового банківського маркетингу. Визначено основні цифрові інструменти банківського маркетингу, а саме: пошукове просування (SEO), маркетинг в соціальних медіа (SMM), контент-маркетинг, трафік-менеджмент, еmail-маркетинг, контекстна реклама, гейміфікація, мобільний маркетинг тощо. Наведено детальну характеристику сутності найбільш популярних цифрових методів просування продуктів на ринку банківських послуг, а також досліджено міжнародний досвід їхнього успішного впровадження у банках різного масштабу та організаційної форми. Теоретична цінність проведеного дослідження полягає у розширенні наукових поглядів щодо сучасних тенденцій розвитку банківського маркетингу в контексті цифровізації. Практична цінність полягає у вивченні міжнародного досвіду щодо використання цифрових інструментів банківського маркетингу. Подальші дослідження вважаємо доцільним спрямувати на вартісну оцінку ефективності використання цифрових інструментів банківського маркетингу.Item Current trends in insurance market digitalization(Sumy State University, 2023) Журавка, Олена Сергіївна; Zhuravka, Olena Serhiivna; Medvid, A.; Zhuravka, A.На сьогодні страховий ринок знаходиться на етапі трансформації внаслідок широкого впровадження цифрових технологій у страхову діяльність. Цифровізація є одним із глобальних трендів розвитку сучасного страхового ринку, яка передбачає використання новітніх технологій не лише для розробки інноваційних страхових продуктів, але й для забезпечення мінімізації страхових ризиків, задоволення потреб клієнтів та підвищення ефективності страхової діяльності. Метою даного дослідження є виявлення впливу процесів глобальної цифрової трансформації на страховий сектор та аналіз рівня використання цифрових технологій у страховій діяльності. Результати аналізу засвідчили про збільшення обсягу приділеної уваги вітчизняними та закордонними науковцями питанням впровадження цифрових технологій у страхову галузь. У статті досліджено актуальні питання цифровізації страхового ринку, окреслено сучасні напрями страхової діяльності з використанням інновацій у бізнес-процесах страховиків. Було проведено оцінку проникнення цифровізації у вітчизняний страховий ринок, проаналізовано наявність цифрових елементів у ТОП-10 страхових компаній України, що дало змогу зробити висновок про початок впровадження інновацій з метою полегшення взаємодії страховиків з клієнтами та оптимізації своїх процесів. Наступним кроком було оцінено тенденції розвитку такої складової фінансових технологій як InsurTech. Проведений SWOT-аналіз дав змогу визначити сильні та слабкі сторони впровадження InsurTech у страхуванні, а також виокремити можливості та загрози, які супроводжують цей процес. У роботі було проаналізовано стан та динаміку інвестицій у сферу страхових технологій протягом 2019– 2023 років, на основі якого можна стверджувати, що обсяг вкладених інвестицій в світі в сферу InsurTech має позитивну тенденцію до зростання з кожним роком. Також було розглянуто частку інвестицій у розрізі окремих країн, серед яких найбільше фінансування здійснювали США. Розглянуто інноваційні розробки InsurTech та їх переваги в страховій діяльності. У підсумку були запропоновані основні цифрові тренди для страхового ринку України.Item Роль маркетингової стратегії в діяльності медичних закладів в умовах COVID-19(Сумський державний університет, 2023) Бондаренко, Алла Федорівна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Гордієнко, Віта Павлівна; Hordiienko, Vita Pavlivna; Корощенко, В.Дослідження присвячене актуальним питанням аналізу впливу COVID-19 на маркетингову діяльність медичних закладів. Приділено увагу аналізу основних інновацій у сфері медичного маркетингу, які виникли у відповідь на виклики, спричинені пандемією коронавірусу. Проаналізовано зміни пріоритетів суспільства, а також досліджено способи адаптації маркетингової діяльності суб’єктів господарювання в секторі охорони здоров’я. Визначено детермінанти мікро- та макросередовища медичних закладів, що значною мірою впливають на функціонування закладів в умовах епідемій. Проведено аналіз конкурентоспроможності окремого медичного закладу регіону України. Авторами запропоновано інноваційний варіант матриці Маслоу, який за своєю сутністю більше зводиться до безпечної поведінки та фізіологічних потреб споживача. Описано особливості ведення сторінок у соціальних мережах, налаштуванню таргетованої реклами, розвитку сайтів охорони здоров’я, партнерству між медичними закладами, віртуальній допомозі лікарів та іншим важливим параметрам маркетингової діяльності. Для публікацій у соцмережах було обрано три основні взаємопов’язані теми: COVID-19, лікарня, лабораторія. За результатами проведеного дослідження було розроблено рекомендації щодо вдосконалення маркетингової діяльності приватного медичного центру в умовах пандемії. Авторами розроблено медіаплан популяризації комплексного обстеження організму людини після перенесеної корона вірусної хвороби. На прикладі медичного центру описано впровадження нових маркетингових трендів у роботу медичного закладу (цифровізація, оновлення сторінок у соціальних мережах, впровадження онлайн-запису пацієнтів, ведення експертних акаунтів). Результати було оцінено шляхом моніторингу кількості записів пацієнтів. Доведено ефективність впровадження маркетингових інновацій у діяльність цих суб’єктів господарювання в умовах пандемічних викликів. Досліджено переваги впровадження таких інновацій у діяльність медичних закладів та перспективи їх удосконалення.Item Impact of digitalization on accounting in the transition to Industry 4.0(Sumy State University, 2022) Чуланов, Кирило Валерійович; Чуланов, Кирил Валерьевич; Chulanov, Kyrylo Valeriiovych; Химченко, Юрій Володимирович; Химченко, Юрий Владимирович; Khymchenko, Yurii Volodymyrovych; Михайлов, Олексій Олексійович; Михайлов, Алексей Алексеевич; Mykhailov, Oleksii Oleksiiovych; Piven, V.S.The article analyzes the transformation processes in accounting. The aim of the research is to investigate the influence of digital technologies on accounting in the context of Industry 4.0. It is emphasized that modern society is on the way to significant changes in the digital sphere. It was figured out that there are benefits and drawbacks of the digitalization of accounting. The article reveals a variety of digital technologies used in modern accounting (artificial intelligence, blockchain, and cloud technologies). SWOT-analysis of accounting digitalization was performed. It has been studied that in the accounting field, artificial intelligence has great opportunities. It was discussed that the key benefit is that it is capable of processing large quantities of data in the shortest possible period. In the field of accounting, the idea of «blockchain» has become increasingly common. The benefits and drawbacks of blockchain have been revealed. It was mentioned that blockchain has a number of properties that are important for accounting work. The benefits of using cloud technology were determined, they include immediate access, regardless of time and place, to cloud information; saving financial, labor, and capital resources. The drawbacks include the need for a permanent connection to the Internet and the vulnerability of viruses. Recommendations have been provided to businesses and governments about how to facilitate digitalized accounting and address future problems related to it. The key point in different recommendations is to encourage the organizations to use digital technologies by different incentives (both financial and non-financial ones). The article emphasizes that it is important for the enterprises to develop a strategy for the company’s digitalization (including the digitalization of accounting), re-teach accountants to use special tools to work for them, and to buy high-privacy security and virus protection. It is also stated that the government needs to reduce taxes or to set up a preferential tax regime for companies with digitalized accounting and to encourage the companies to use a digitalized accounting by subsidies and other incentives. Following the results, the prospects for future research were outlined.Item Smart contract in banking for Ukraine’s economy digitalization(Sumy State University, 2022) Яценко, Валерій Валерійович; Яценко, Валерий Валерьевич; Yatsenko, Valerii Valeriiovych; Ковальов, Богдан Леонідович; Ковалев, Богдан Леонидович; Kovalov, Bohdan Leonidovych; Кубатко, Олександр Васильович; Кубатко, Александр Васильевич; Kubatko, Oleksandr Vasylovych; Харченко, Микола Олексійович; Харченко, Николай Алексеевич; Kharchenko, Mykola Oleksiiovych; Мазін, Юрій Олександрович; Мазин, Юрий Александрович; Mazin, Yurii Oleksandrovych; Півень, Владислав Сергійович; Пивень, Владислав Сергеевич; Piven, Vladyslav SerhiiovychSmart contracts are one of the digital technologies that have the potential to significantly alter the way market participants interact. It is emphasized in the research that a smart contract is a specialized computer protocol that allows negotiating parties to exchange assets between themselves: stocks, money, or property without involving a third party as an intermediary. It should be noted that smart contracts also have a wide area for use not only in the financial sector, but also in other sectors of the economy, and the global trend towards digitalization is one of the fundamental drivers of the development of this tool. The most recognizable technology for the operation of smart contracts today is blockchain. It is mentioned that blockchain guarantees the reliability and security of the concluded contracts in terms of their confidentiality, immutability, and permanence. Four basic stages of a blockchain-based smart contract were revealed. It is stated in the article that one of the most promising applications for smart contracts is the automation of the provision of banking services, such as supply chain financing, mortgage lending and small business lending. The automatic implementation of the full lending process, from application to credit risk assessment, mortgage renewals, title transfer, and mortgage servicing and securitization, can be facilitated by sharing borrower information and digital versions of multiple registries and title documents.It is emphasized that smart contracts have a number of advantages over traditional paper-based contracts. It's important to remember that no matter how advanced technology gets, there's always the risk of IT-system vulnerabilities. The future of smart contracts in banking was forecasted. Many banking processes and legal agreements will be substituted by blockchain-based finance solutions in the future; however the shift will be slow. Incumbent banking institutions are unlikely to completely relinquish control of their databases from unknown third parties. Most likely, groups of banking institutions will use authorized blockchains, and customers will only interact with trusted nodes, and not directly with the ledger,Item Кращі практики використання цифрових технологій та штучного інтелекту для боротьби з корупцією(Сумський державний університет, 2022) Боженко, Вікторія Володимирівна; Боженко, Виктория Владимировна; Bozhenko, Viktoriia Volodymyrivna; Петренко, К.Ю.Застосування комп’ютерних автоматизованих програмних засобів і алгоритмів штучного інтелекту є найефективнішим інструментом спрощення адміністративних процесів, контролю прозорості діяльності компанії, органів влади. Цифровізація бюрократичних процедур зменшує кількість задіяних осіб, а отже, і можливості для хабарництва. Штучний інтелект усуває людський фактор у процесах прийняття рішень та здатен відслідкувати загрозу правопорушень без втручання людини. Метою дослідження є проаналізувати передовий світовий досвід впровадження цифрових технологій та штучного інтелекту для зменшення проявів корупції в суспільстві. Протягом останніх п’яти років кількість публікацій у науковометричній базі Scopus з даної проблематики збільшилися майже вдвічі – з 279 публікацій у 2021 році до 198 публікацій у 2017 році, що засвідчує актуальність обраного напрямку дослідження у світовому масштабі. Половина наукового доробку, присвяченого питанням впливу цифровізації на протидію корупції, належить науковцям з чотирьох країн світу (США, Китай, Індія, Великобританія). У роботі визначено ключові причини виникнення корупції в Україні. Авторами проаналізовано актуальні цифрові інструменти для протидії корупції в Україні, досліджено світовий досвід використання штучного інтелекту для боротьби з корупцією. Лідером по з впровадження цифрових інформаційних технологій в економіку серед країн Європейського Союзу є Естонія. У роботі проаналізовано залежність індексу сприйняття корупції від таких індикаторів як рівня розвитку цифрових технологій та рівня електронного урядування. Об’єктом дослідження виступили 28 країн Європейського Союзу. Джерелом первинних даних виступили дані Transparency International (Corruption Perceptions Index), European Commission (Digital Economy and Society Index) та United Nations (egovernment development index). За результататми проведеного кореляційного аналізу встановлено: поперше, зворотній лінійний зв’язок між рівнем цифровізації та корупції: чим більше рівень розвитку цифрових технологій, тим менше значення індексу сприйняття корупції в країні; по-друге, зменшення рівня корупції зі збільшенням рівня цифровізації процесів державного сектору. Результати дослідження мають практичну цінність для органів державної влади для удосконалення системи протидії корупції в національній економіці за рахунок інноваційних інформаційних технологій.Item The impact of territories transformational processes on marketing communications development: bibliometric analysis(Sumy State University, 2021) Нестеренко, Володимир Іванович; Нестеренко, Владимир Иванович; Nesterenko, Volodymyr Ivanovych; Ясніковські, Адам Маріан; Ясниковски, Адам Мариан; Yasnikovski, Adam Marian; Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Koroshchenko, V.Робота спрямована на систематизацію наукових знань про трансформаційні процеси розвитку маркетингу. Завданнями роботи є розуміння змісту та особливостей існуючих досліджень щодо трансформаційних процесів, зв’язку з маркетинговими процесами та визначення напрямів досліджень останніх років. На першому етапі були відібрані статті про трансформаційні процеси в базі даних Web of Science. Спочатку було відібрано понад 4000 публікацій за запитом «трансформаційні процеси» в базі даних Web of Science. Були відібрані лише статті, опубліковані англійською мовою з 2017 по 2021 рік включно. Було знайдено 1789 таких статей. Проведено аналіз найбільш цитованих публікацій про трансформаційні процеси. Ієрархічний кластерний аналіз виконано на основі ключових слів. Візуалізація тем наукової літератури здійснювалася за допомогою програми VOSviewer. В результаті кластерного аналізу було визначено 7 кластерів щодо трансформаційних процесів: економічні та соціальні, медичні та освітні перетворення; особливості поведінки; інновації; люди на роботі; зміни керівництва та організації; клімат і робоче місце в колективі; поведінкові фактори, особливості роботи та мотивація. Більшість кластерів стосуються підприємницької діяльності та маркетингової діяльності, зокрема щодо конкурентних переваг, креативності, інновацій, ринкової орієнтації, розробки продукції, обслуговування, малого та середнього бізнесу, корпоративної соціальної відповідальності, орієнтації на клієнта тощо. Результати цього дослідження можуть бути корисними для дослідників і маркетологів-практиків для розробки довгострокових маркетингових програм, орієнтованих на поточні тенденції.Item Аналіз і прогнозування впливу рівня цифровізації країни на її економічний розвиток(Сумський державний університет, 2021) Яровенко, Ганна Миколаївна; Яровенко, Анна Николаевна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Ліцман, М.А.Статтю присвячено актуальній темі аналізу й прогнозування впливу рівня цифровізації країн на їх економічний розвиток. Дана проблематика обумовлена швидкими темпами впровадження інформаційних та комунікаційних технологій для вирішення різних задач суб’єктів економіки, що сприяє її розвитку. Для проведення дослідження використано статистичні дані для 138 країн світу за 2019 рік. У якості показника, що характеризує ступінь розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та мережевої готовності країн до їх впровадження та застосування, було використано індекс рівня цифрового розвитку. Для аналізу рівня економічного розвитку країн обрано 11 найбільш поширених показників, серед яких виділяється внутрішній валовий продукт, загальна очікувана тривалість життя при народженні, легкість ведення бізнесу, інфляція, тощо. На першому етапі проведено кореляційний аналіз, в результаті чого встановлено, що найбільш корельованими є показники: валовий внутрішній продукт, уразливе працевлаштування, наймані працівники, легкість ведення бізнесу та загальна очікувана тривалість життя при народженні, які також мають високий рівень кореляції з індексом рівня цифрового розвитку. На другому етапі шляхом застосування методу головних компонент було усунуто мультиколінеарність між факторами, що дозволило знизити й розмірність даних. На наступному етапі «Ліктьовим методом» визначено оптимальну кількість кластерів та здійснено кластеризацію методом k-means. Результатом є кластери країн, розподілені за близькістю тенденцій впливу рівня їх цифровізації на економічний розвиток. На останньому етапі було побудовано моделі прогнозування найбільш корельованих факторів, що характеризують економічний розвиток в країнах, в залежності від рівня їх цифровізації. Для прогнозування валового внутрішнього продукту та легкості ведення бізнесу виявився найбільш точний кубічний поліном, вразливої зайнятості, обсягу найманих працівників – квадратний, загальної очікуваної тривалості життя – лінійна, квадратична та кубічна моделі мають однакові оцінки. Побудовані моделі є універсальними інструментами для прогнозування можливих тенденцій розвитку для різних країн світу.