Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
Search Results
Item Transnational companies' strategic planning in the context of the Global Sustainable Development Goals(Sumy State University, 2019) Костюченко, Надія Миколаївна; Костюченко, Надежда Николаевна; Kostiuchenko, Nadiia Mykolaivna; Zakorko, A.A.Стаття присвячена дослідженню впливу Глобальних цілей сталого розвитку на стратегічне планування транснаціональних компаній та на їх конкурентоспроможність. Об’єктом дослідження стали транснаціональні компанії сектору товарів широкого вжитку, зокрема: Danone S.A., Kraft Heinz, PepsiCo Inc., the Coca Cola company, Unilever PLC, P&G, Johnson& Johnson, Mondelez International, Nestle S.A., Philip Morris International, British American Tobacco. У статті досліджено відповідність діяльності основних компаній-гравців в цій галузі на міжнародній арені Глобальним цілям сталого розвитку на основі аналізу стратегій транснаціональних компаній. Визначено роль "зеленого" інвестування в забезпеченні конкурентоспроможності транснаціональних корпорацій. Інформаційною базою дослідження стали інформаційні матеріали ООН, інформаційні ресурси Forbes, статичні дані NASDAQ, публікації відомих аудиторських та консалтингових компаній (Deloitte, KPMG, PwC), офіційні звіти транснаціональних корпорацій, наукові праці українських та зарубіжних вчених. У статті використано такі наукові методи дослідження: дискриптивний метод − для загального аналізу стратегічного планування транснаціональних компаній; аналітичний метод та метод порівняння − для визначення ціни акцій та ринкової капіталізації транснаціональних компаній сектору товарів широкого вжитку; системний аналіз − для виявлення основних характеристик стратегічного планування транснаціональних компаній в контексті Глобальних цілей сталого розвитку. Авторами запропоновано рекомендації, які можуть бути використані при складанні стратегій розвитку міжнародних компаній, у тому числі транснаціональних компаній, а також при аналізі відповідності існуючих стратегій компаній Глобальним цілям сталого розвитку.