Вісник Сумського державного університету. Економіка (2009-2024)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/193
Browse
4 results
Search Results
Item Класифікація штучного інтелекту в підприємствах в контексті організаційного розвитку(Сумський державний університет, 2018) Скринник, Олена Вікторівна; Скрынник, Елена Викторовна; Skrynnyk, Olena ViktorivnaБуло встановлено, що до цих пір застосунки штучного інтелекту класифікувалися лише за технологіями, на яких базуються такі системи, а також за способами їх використання. Класифікація застосунки штучного інтелекту відповідно до їх розповсюдження в підприємстві на ярусах не відзначалось в роботах інших науковців. Відповідно до цього були відсутні рекомендації щодо впровадження штучного інтелекту на різних рівнях компанії. У даній статті надається визначення штучного інтелекту та аналізуються останні дослідження в цьому напрямку, дискутуються переваги та недоліки цієї технології при застосуванні в компаніях. Штучний інтелект розглядається з точки зору його впровадження на різних ярусах компанії (компанія, підрозділ, робоче місце) та поділяється на відповідні рівні застосування та характеризуються відповідними змінними: кількість користувачів та різноманітність застосованих програм. Також пропонуються міри організаційного розвитку для кращої імплементації цієї технології відповідно до наданої класифікації. При цьому слід зауважити, що заходи щодо змінення організаційної структури з огляду кадрових змін у даній статті не розглядаються, відповідне збільшення або зменшення робочих завдань за рахунок нововведень через нову технологію штучного інтелекту пояснюється функціями окремих застосунків, а отже в подальшому не описується. У цій статті наводяться допоміжні міри організаційного розвитку, які стосуються стратегії (покращення життєстійкосних якостей компанії, Bottom-up та center out підходи для розвитку стратегій та впровадження технологічних нововведень), персоналу (перегляд менеджменту персоналу, покращення кваліфікацій працівників, індивідуальне та групове залучення персоналу до інформування працівників) та організаційної культури (вплив на формування відмінного сприйняття нової технології, зміна ставлення працівників та керівництва до проблеми постійної зміни змісту роботи та переформування цінностей). Ці міри надаються відповідно до рівнів класифікації штучного інтелекту компанії, які в свою чергу співвідносяться з ярусами компанії.Item Стратегічний вибір при моделюванні організаційного розвитку підприємства: переваги коопетиції(Сумський державний університет, 2017) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna OleksandrivnaШвидкозмінне середовище вимагає прискореної адаптації, в той час як конкурентна боротьба за технологічну першість вимагає прискореної проактивності. В таких умовах конфлікту цілей посилюється роль стратегічного вибору для суб’єктів господарювання. В статті наведено узагальнений аналіз існуючих підходів до ідентифікації впливу стратегічного вибору на організаційний розвиток. Проаналізовано та систематизовані дослідження у сфері моделювання стратегічного управління та управління організаційними змінами. В роботі значна увага сконцентрована на моделі Гребняк-Джойс, як найбільш перспективній для впровадження у систему прийняття стратегічних рішень щодо організаційного розвитку підприємств у вітчизняних умовах. Наведені аргументи на користь вибору стратегії коопетиції, як адекватного стратегічного вибору.Item Коопетиція як нова парадигма прийняття стратегічних рішень із розвитку промислового підприємства(Сумський державний університет, 2017) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna OleksandrivnaВ умовах глобалізації ринків, технологічних проривів світових компаній та відносно низької конкурентоспроможності промислової продукції вітчизняних підприємств, актуальними стають питання прийняття дієвих стратегічних рішень з організаційного розвитку. Вступ у конкурентну боротьбу на міжнародних ринках може зіграти роль тригера позитивних перетворень, як у організаційному середовищі окремих суб’єктів господарювання, так і в інституціональному середовищі країні. Подальший розвиток підприємства можливий за рахунок пошуку та виходу на нові закордонні ринки. В статті запропоновано використовувати OLIмодель як алгоритм прийняття стратегічних рішень, який дозволить сфокусуватися на досягненні конкретних стратегічних цілей та сконцентрувати зусилля на задачах розвитку, які можна вирішити в межах підприємства. Коопетиційна парадигма пропонується автором як нова парадигма усистемі прийняття стратегічних рішень для полегшення виходу на нові ринки.Item Управління організаційним розвитком в умовах стратегічного розриву(Сумський державний університет, 2017) Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna OleksandrivnaСтаття присвячена пошуку рішення проблеми стратегічного розриву в рамках організаційних перетворень. Автором запропонована програма дій, яка базується на узагальненні попередніх досліджень в галузі стратегічного управління та організаційного розвитку. Програма може бути застосована для підприємства будь-якої галузі, оскільки є уніфікованою та такою, що дозволяє побудувати гнучку стратегію розвитку.