Інститут Шосткинський (ШІ)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Штучний інтелект в системах автоматизованого виробництва
    (Сумський державний університет, 2025) Базиль, Сергій Михайлович; Bazyl, Serhii Mykhailovych; Базиль, Б.С.
    Сьогодні штучний інтелект (ШІ) виступає одним із головних рушіїв інновацій у різних сферах діяльності людини, зокрема сфері автоматизації, дозволяючи компаніям досягати вищого рівня ефективності. На відміну від класичних автоматизованих систем та комп’ютерно-інтегрованих технологій, що працюють за заздалегідь визначеними алгоритмами, рішення на базі ШІ здатні адаптуватися до швидких змін, навчатися на основі даних та приймати самостійні рішення. Такі технології активно впроваджуються глобальними лідерами виробництва, зокрема Siemens, Tesla, BASF та Amazon, і вже сьогодні трансформують виробничі процеси, логістику, енергетику та сферу обслуговування.
  • Item
    Застосування симуляторів Arduino в освітньому процесі
    (Сумський державний університет, 2024) Базиль, Сергій Михайлович; Bazyl, Serhii Mykhailovych
    Сучасне інформаційне суспільство з кожним роком усе більше покладається на інновації, робототехніку та штучний інтелект. Сьогодні людина робить ставку на роботизацію та автоматизацію всіх сфер діяльності суспільства. Саме тому, актуальною й однією з основних проблем досягнення високого рівня життя в цифровому середовищі є підготовка сучасного конкурентоспроможного фахівця закладами освіти всіх рівнів, зокрема фахової передвищої освіти. Підготовка висококваліфікованого фахівця є ключовим напрямком діяльності освітньої сфери держави. Зміст освіти все більше збагачується новими педагогічними технологіями, методиками, інструментами, засобами, що відповідають сучасності. Однією з таких педагогічних технологій є комп’ютерна технологія навчання, що дає змогу підвищувати рівень цифрової компетентності майбутніх фахівців. Зважаючи на це, підвищення рівня фахових компетентностей майбутніх фахівців є однією з генеральних проблем закладів. На думку багатьох науковців, цифрова компетентність є однією з ключових компетентностей фахівця в сучасному інформаційному середовищі. Відповідно до Опису рамки цифрової компетентності для громадян України (DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens) цифрова компетентність є ключовою компетентністю в умовах четвертої промислової революції. Цей термін містить впевнене, критичне та відповідальне використання і взаємодію з цифровими технологіями для навчання, працевлаштування, роботи, дозвілля та участі в суспільному житті. Цифрова компетентність охоплює такі поняття: інформаційна грамотність; медіаграмотність; комунікація та співпраця; створення цифрового контенту (включаючи програмування); безпека (включаючи захист персональних даних та кібербезпеку); розв’язання різнопланових завдань; навчання впродовж життя [0]. Відповідно до цього, під час підготовки майбутніх фахівців у закладах освіти, інструментом для підвищення рівня його цифрової компетентності виступають симулятори Arduino.