Інститут Шосткинський (ШІ)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/45

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Імплементація європейських цінностей та розвиток е-демократії в Україні у воєнний час
    (Сумський державний університет, 2024) Тур, Олександр Миколайович; Tur, Oleksandr Mykolaiovych; Новикова, Інна Володимирівна; Novykova, Inna Volodymyrivna; Пригара, Ірина Олександрівна; Pryhara, Iryna Oleksandrivna; Мануйлович, Юрій Миколайович; Manuilovych, Yurii Mykolaiovych
    Сучасний розвиток інформаційних технологій в світі сприяє становленню та розвитку загально людських цінностей побудованих на свободі слова, суспільної включеності у соціально-політичні процеси, соціальної підтримки всіх верств населення тощо. Становлення та розвиток загальнолюдських цінностей актуалізується під час ведення повномасштабних бойових дій в Україні, адже конституційно закріплені свободи та права українців в такий час обмежуються. Імплементація досвіду розвинених країн світу, зокрема країн ЄС, щодо розвитку інформаційних технологій створює сприятливі умови для налагодження комунікації із цивільними та військовими в середині нашої країни. За доцільне вважаємо розглянути напрямки розвитку е-демократії в Україні у воєнний час та відповідні ІТ рішення, що використовуються державними органами влади для реалізації прав та свобод українців. Міністерство цифрової трансформації України не зважаючи на повномасштабні воєнні дії на території України продовжує розбудову цифрової держави. Основна мета Мінцифри, у розбудові цифрової держави, ще з 2019 є не змінною і полягає у побудові країни зручної пересічному громадянину для отримання державних послуг. З початку повномасштабних дій (з 2022 року) поставлена мета перед Міністерством цифрової трансформації лише актуалізувалася. Доступ до державних послуг для більш ніж як третини населення суттєво ускладнився з причин їх вимушеної міграції, зростання числа небезпечних факторів для життєдіяльності людей тощо. Отже, на перший план вийшли питання безпеки, швидкості та зручності у сфері комунікації між громадянами та державними органами влади.
  • Item
    Розвиток ІТ-сфери України
    (Сумський державний університет, 2022) Новикова, Інна Володимирівна; Новикова, Инна Владимировна; Novykova, Inna Volodymyrivna; Пригара, Ірина Олександрівна; Пригара, Ирина Аленсандровна; Pryhara, Iryna Oleksandrivna
    Новітній етап суспільного розвитку позиціонують як економіку змін (цифрову епоху), якій передували економіка відкриттів (індустріальна епоха) та економіка сталості (аграрна епоха). Невід’ємними атрибутами економіки змін є прискорення і розширення застосування знань на тлі надшвидкого зростання обсягів інформаційних потоків. Розвиток ІT є глобальною економічною тенденцією, що визначає подальші зміни економічної діяльності суб’єктів господарювання, структури виробництва, визначальних економічних ресурсів. Згідно з новим трендом розвитку світової економіки «Індустрія 4.0» основне місце в майбутньому виробництві посядуть інформаційно-комунікаційні засоби та технології. Такий напрям розвитку глобальної економіки може стати визначальним для України та українського національного підприємництва. ІT-галузь продовжує залишатись однією з найбільш динамічних та розвинених сегментів економіки України.
  • Item
    Особливості розвитку інформаційного суспільства в ЄС на прикладі Данії та Німеччини
    (Сумський державний університет, 2022) Тур, Олександр Миколайович; Тур, Александр Николаевич; Tur, Oleksandr Mykolaiovych; Пригара, Ірина Олександрівна; Пригара, Ирина Аленсандровна; Pryhara, Iryna Oleksandrivna; Новикова, Інна Володимирівна; Новикова, Инна Владимировна; Novykova, Inna Volodymyrivna
    Розбудова інформаційного суспільства базується на реалізації трьох типів взаємовідносин між жителями країни, державними органами та бізнес структурами які об’єднуються у єдиний простір електронної взаємодії. Простір електронної взаємодії передбачає взаємний обмін послугами, товарами, інформацією завдяки чому досягається взаємне задоволення бажань між учасниками взаємовідносин. Розвиток електронної взаємодії призвів до становлення інформаційного суспільства в рамках якого виникли такі явища як електронний уряд, електронне урядування, електронна демократія, електронний бізнес тощо. В рамках простору електронної взаємодії реалізуються взаємовідносини між державою та жителями країни (government to citizens), державою та бізнес структурами(government to business) та між державними органами влади (government to government). Розглянемо особливості електронної взаємодії в країнах ЄС на прикладі Німеччини та Данії. Саме ці країні мають найкращі показники розвитку електронної демократії та електронної взаємодії між державними органами влади, бізнесом та громадянами.
  • Item
    Історія становлення відносин Україна-ЄС
    (Сумський державний університет, 2022) Медведкова, Н.; Новикова, Інна Володимирівна; Новикова, Инна Владимировна; Novykova, Inna Volodymyrivna
    Курс України на інтеграцію в Європейський Союз є природним наслідком здобуття нашою державою незалежності. Витоками європейської інтеграції України є історія нашого народу та усвідомлення права жити в демократичній, економічно розвиненій, соціально орієнтованій країні. Створення масштабних внутрішніх перетворень для входження до спільноти європейських розвинутих країн є сьогодні домінантою внутрішньої та зовнішньої державної політики. Намір України розбудовувати відносини з Європейським Союзом був вперше проголошений у Постанові Верховної Ради України від 2 липня 1993 року "Про основні напрями зовнішньої політики України". Відносини між Україною та Європейським Союзом були започатковані в грудні 1991 року, коли Міністр закордонних справ Нідерландів, як представник головуючої в ЄС країни, у своєму листі від імені Європейського Союзу офіційно визнав незалежність України. У подальшому стратегічний курс України на європейську інтеграцію був підтверджений та розвинутий у Стратегії інтеграції України до ЄС, яку схвалено 11 червня 1998 року, та Програмі інтеграції України до ЄС, схваленій 14 вересня 2000 року. В ній була проголошена довготермінова стратегічна мета - європейська інтеграція України. Відповідно до статті 11 Закону України "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики" однією з основоположних засад зовнішньої політики України є забезпечення інтеграції України в європейський політичний, економічний, правовий простір з метою набуття членства в ЄС.
  • Item
    Реалізація механізму електронного урядування в місцевих громадах в умовах євроінтеграції
    (Сумський державний університет, 2020) Новикова, Інна Володимирівна; Новикова, Инна Владимировна; Novykova, Inna Volodymyrivna; Пригара, Ірина Олександрівна; Пригара, Ирина Аленсандровна; Pryhara, Iryna Oleksandrivna; Тур, Олександр Миколайович; Тур, Александр Николаевич; Tur, Oleksandr Mykolaiovych
    В роботі здійснено короткий огляд існуючих рішень в реалізації електронного урядування в місцевих громадах України. Виявлено, що для запобігання корупції в органах місцевої влади введено такі електронні засоби: "Prozorro", веб-сайт державних закупівель та тендерів; "E-data" - цей сайт дозволяє контролювати витрати національного та місцевих бюджетів; "Відкритий бюджет" - це рішення дозволяє проаналізувати видатки та доходи бюджету, візуалізувати інформацію про бюджет; "iGov" - платформа, на якій зібрані всі адміністративні послуги, що надаються державними органами України громадянам та юридичним особам; "Єдиний державний портал відкритих даних" та "Доступ до правди" - портали, що дозволяють громадянам отримувати необхідну публічну інформацію про роботу органів державної влади України, в тому числі місцевих; "Єдина система місцевих петицій" - це рішення було створене для полегшення та пришвидшення роботи з петиціями. громадян
  • Item
    Аналіз платіжного балансу України за 2014-2016 роки
    (Сумський державний університет, 2017) Гавриліна, В.І.; Новикова, Інна Володимирівна; Новикова, Инна Владимировна; Novykova, Inna Volodymyrivna
    Всі країни є учасницями сучасного світового господарства. Активність цієї участі, ступінь інтеграції окремих країн у світове господарство різні. Платіжний баланс складається з метою обліку результатів зовнішньоекономічної діяльності країни. Він є найважливішим джерелом інформації, яка дозволяє судити про ефективність участі країни в міжнародному поділі праці і служить основою для прийняття рішень в області зовнішньоекономічної політики. Платіжний баланс - це статистичний звіт, в якому відображені всі міжнародні операції резидентів країни з нерезидентами за певний період часу.
  • Item
    Сучасні проблеми соціального захисту населення в Україні
    (Сумський державний університет, 2016) Новикова, Інна Володимирівна; Новикова, Инна Владимировна; Novykova, Inna Volodymyrivna; Сачко, О.
    Сучасний розвиток України та її євроінтеграція вимагає, щоб соціально-економічна політика держави та дії уряду щодо її реалізації були направлені на досягнення європейських стандартів якості життя. Надійний соціальний захист населення один із визначальних чинників суспільного добробуту. Історичний досвід показує, що реформування соціальної сфери ніколи не відбувалося з міркувань гуманності або добродійності. У сучасних економічно розвинених країнах влада виділяє значні кошти на соціальні потреби з метою отримання підтримки населення, а не для вирішення проблем соціально незахищених верств.
  • Item
    Проблеми працевлаштування молоді в Україні та шляхи їх вирішення
    (Сумський державний університет, 2016) Новикова, Інна Володимирівна; Новикова, Инна Владимировна; Novykova, Inna Volodymyrivna; Кизя, А.А.
    Проблеми, пов’язані з розвитком ринкової економічної системи в Україні, вимагають активного формування ринку праці і забезпечення високого рівня зайнятості економічно активної частини населення, а особливо молоді. Активна молодь – важливий рушій прогресу країни. Саме завдяки отриманим теоретичним знанням та практичним вмінням молоді люди мають можливість впливати на подальший розвиток держави. Проте, не завжди можливо відтворити бажання працювати за для власного забезпечення та соціально-економічного розвитку країни. Пошуки першого робочого місця, невідповідність рівня та якості отриманої освіти професійним обов’язкам, відсутність досвіду роботи, невідповідність запитів молоді та пропозицій роботодавців посилюють напруження на ринку праці. Недостатня увага з боку держави, відсутність системної програми регулювання, законодавча неврегульованість можуть стати підґрунтям для соціальних та політичних потрясінь.