Навчально-науковий інститут бізнес-технологій «УАБС» (ННІ БТ) (1980-2021)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48923

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Item
    Impact of transparency of public finances on the level of corruption in Ukraine
    (Centre of Sociological Research, 2019) Савченко, Тарас Григорович; Савченко, Тарас Григорьевич; Savchenko, Taras Hryhorovych; Бухтіарова, Аліна Геннадіївна; Бухтиарова, Алина Геннадьевна; Bukhtiarova, Alina Hennadiivna; Школьник, Інна Олександрівна; Школьник, Инна Александровна; Shkolnyk, Inna Oleksandrivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Бєлова, Інна Валеріївна; Белова, Инна Валерьевна; Bielova, Inna Valeriivna; Семеног, Андрій Юрійович; Семеног, Андрей Юрьевич; Semenoh, Andrii Yuriiovych; Мордань, Євгенія Юріївна; Мордань, Евгения Юрьевна; Mordan, Yevheniia Yuriivna; Mynenko, L.; Snagoshchenko, A.; Reva, V.; Podobriy, H.; Zykunov, D.; Sirobaba, D.; Tenitska, I.; Klochko, O.; Dukhno, J.
    Корупція в Україні значно перевищує середньоєвропейський рівень, що робить цю проблему однією з ключових перешкод для ефективної реформи соціально-економічних відносин для просування європейських цінностей та забезпечення сталого економічного зростання. На наш погляд, корупцію слід трактувати як складне явище, зміст якого визначається як економічними законами, так і суспільно-політичними процесами. Зважаючи на складність тлумачення корупції, інструменти боротьби з цим явищем можна розділити на дві великі групи. По-перше, прямі заходи репресій, які в основному стосуються сфери діяльності антикорупційних органів: Вищий антикорупційний суд України, Національне антикорупційне бюро, Спеціалізована антикорупційна прокуратура, Національне агентство з питань боротьби з корупцією та Державне бюро розслідувань. По-друге, стратегічні комплексні профілактичні заходи. Ці заходи формують передумови для зміни думки учасників економічних відносин та запроваджують системні гарантії вчинення корупції. Одним із ключових інструментів другої групи є підвищення прозорості функціонування інститутів державних фінансів, а також забезпечення прозорості всіх складових державної економічної політики, опосередкованих рухом фінансових ресурсів. Ця монографія вивчає методологічні основи забезпечення прозорості державних фінансів в Україні; а також методологічні підходи щодо підвищення прозорості функціонування окремих суб'єктів (банківських груп, державних банків, небанківських фінансових посередників) та систем (протидія відмиванню незаконного доходу, кредитної інформації) у цій галузі.
  • Item
    Загальні напрями розвитку інтеграційних об’єднань інвесторів в Україні
    (Тернопільський національний економічний універ­ситет, 2013) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Сисоєва, Лариса Юріївна; Сысоева, Лариса Юрьевна; Sysoieva, Larysa Yuriivna
    Систематизовано механізми конвергентно-інтеграційної взаємодії між інвесторами в Україні, узагальнено переваги та недоліки фінансово-промислових групи, асоціації, союзу, стратегічного альянсу, картелю, синдикату, тресту та конгломерату, визначено основні фактори невідповідності цих організаційних форм щодо створення інтеграційних об’єднань інвесторів. Обґрунтовано доцільність формування інтеграційних об’єднань на інвестиційному ринку України у формі інвестиційних конгломератів.
  • Item
    Розвиток методології підвищення ефективності контролю за об'єктами інвестування
    (Видавничий дім «Гельветика», 2013) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Сисоєва, Лариса Юріївна; Сысоева, Лариса Юрьевна; Sysoieva, Larysa Yuriivna
    Визначено переваги інтеграційного об’єднання як ефективної структури не тільки для залучення, а й для розміщення інвестиційних ресурсів на ринку, ніж окремо функціонуючі посередники з урахуванням необхідності контролю за об’єктами інвестування. Формалізовано умови ефективності передачі банку функції моніторингу в межах інтеграційної структури в ситуації несприятливого вибору та асиметрії інформації на ринку. Обґрунтовано доцільність передачі банку функцій моніторингу за об’єктами інвестування в межах інтеграційних структур.
  • Item
    Банки України в системі соціально-економічної мотивації інноваційного розвитку економіки
    (Сумський державний університет, 2012) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Буряк, Анна Володимирівна; Буряк, Анна Владимировна; Buriak, Anna Volodymyrivna; Котенко, Олександр Олександрович; Котенко, Александр Александрович; Kotenko, Oleksandr Oleksandrovych
    У монографії досліджено теоретичні основи та передумови соціально-економічної мотивації інноваційного розвитку регіону. Запропоновано підходи до формування механізму соціально-економічної мотивації інноваційного розвитку регіону, його фінансового та організаційно-економічного забезпе- чення на різних рівнях управління. Окрему увагу приділено галузевим та прикладним аспектам соціально-економічної мотивації екологічно безпечного інноваційного розвитку регіону.
  • Item
    Концептуальні засади державного регулювання банківського посередництва на ринку інноваційного інвестування
    (2008) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
    У статті визначено сутність ринку інноваційного інвестування, обґрунтовано провідну роль банківських установ на ньому, сформульовано концептуальні засади державного регулювання банківського посередництва на цьому ринку. The article defines the essence of the innovation investment, defines the leading role of banks on it, the conceptual principles of state regulation of bank intermediation in this market are formulated.
  • Item
    Співпраця банків та інститутів спільного інвестування в Україні: законодавчі обмеження
    (Українська академія банківської справіи Національного банку України, 2008) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
    Проблема пошуку шляхів ефективної співпраці банків та інститутів спільного інвестування (ІСІ) в Україні сьогодні є однією із найбільш обговорюваних як у науковій літературі, так і серед практиків. У той же час, на жаль, існуюче на сьогоднішній день вітчизняне законодавство певною мірою обмежує масштаби такої співпраці.
  • Item
    Механізм участі банківських установ у проектному фінансуванні інновацій
    (Українська академія банківської справи Національного банку України, 2007) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
    В даний момент у багатьох країнах світу проектне фінансування, як один з найбільш перспективних видів організації фінансування проектів у капіталомістких галузях промисловості, стало невід'ємним елементом систе- ми фінансово-кредитного забезпечення інноваційного процесу. Традиційно основним джерелом ресурсного забезпечення даних операцій є банки. Розг- лянемо механізми участі банківських установ у здійсненні операцій проект- ного фінансування інноваційної діяльності.
  • Item
    Банківські установи як джерело фінансового забезпечення інноваційних процесів в економіці
    (Українська академія банківської справи Національного банку України, 2008) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
    Підвищення рівня конкурентоспроможності економіки України значною мірою залежить від темпів, напрямків і механізмів реалізації інноваційних процесів. Внесок науково-технічного прогресу в приріст ВВП в промислово розвинутих країнах світу, за різними оцінками, складає від 75 до 100%. Той факт, що інноваційна діяльність вкрай важлива для розвитку економіки України, неодноразово визнавався й визнається українським урядом. На сьогоднішній день завданням держави стає не просто декларативно визнати це, а створити умови, що стимулюють інноваційну діяльність, що роблять її привабливої для більшості суб'єктів ринку.
  • Item
    Трансформація взаємовідносин держави, банків та венчурних фондів при реалізації загальнодержавної програми розвитку венчурного бізнесу в Україні
    (Українська академія банківської справи Національного банку України, 2009) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
    На нашу думку, на початковому етапі формування венчурної індустрії в Україні та недостатньої сформованості інституціональних інвесторів слід задія- ти механізми державно-приватного партнерства, тобто держава повинна взяти на себе ініціативу створення мережі венчурних фондів із залученням широкого кола банківських установ на правах партнерів з обмеженою відповідальністю.
  • Item
    Проблеми і перспективи банківського інноваційного кредитування
    (Львівський інститут Університету банківської справи Національного банку України, 2007) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
    Як стверджують вітчизняні та закордонні експети, можливості надання традиційних видів банківських кредитних послуг в інноваційній сфері вкрай обмежені, що обумовлює особливу актуальність дослідження науково-методичних та практичних проблем надання спеціалізованих кредитів – інноваційних. Процедура банківського кредитування інноваційної діяльності займає особливе місце на ринку позикового капіталу у силу своєї специфічності і відносної непопулярності (найбільше поширення вона одержала в США, Ізраїлі, Німеччині, Японії і Франції).