Навчально-науковий інститут бізнес-технологій «УАБС» (ННІ БТ) (1980-2021)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48923

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Політика України в розбудові вітчизняного інвестиційного клімату
    (Проблеми економіки, 2020) Журавка, Олена Сергіївна; Журавка, Елена Сергеевна; Zhuravka, Olena Serhiivna; Кубах, Тетяна Григорівна; Кубах, Татьяна Григорьевна; Kubakh, Tetiana Hryhorivna
    У результаті аналізу було проведено оцінку позиції України в міжнародних рейтингах з інвестиційної привабливості, з’ясовано основні напрямки вкладання капіталу та визначено країн-інвесторів. Зазначено пріоритетні державні проєкти, які покликані збільшити обсяги якісного інвестиційного ресурсу. Водночас виявлено суттєві проблеми, що потребують негайного вирішення з метою унеможливлення гальмування побудови привабливого інвестиційного клімату для іноземного та вітчизняного капіталу.
  • Item
    Аналіз конкурентних позицій страхових компаній на ринку «нон-лайф» страхування в Україні
    (Сумський державний університет, 2019) Журавка, Олена Сергіївна; Журавка, Елена Сергеевна; Zhuravka, Olena Serhiivna; Пахненко, Олена Михайлівна; Пахненко, Елена Михайловна; Pakhnenko, Olena Mykhailivna; Подгорна, В.О.; Подгорная, В.О.; Podgornaya, V.O; Сухомлин, А. А.
    В статті досліджено практичні аспекти формування конкурентного середовища на ринку «нон-лайф» страхування України та проведено аналіз конкурентоспроможності і основних фінансових показників діяльності провідних страхових компаній. На основі аналізу показників концентрації ринку «нон-лайф» страхування встановлено, що на цьому ринку немає однозначного лідера, рівень концентрації ринку є незначним. Ґрунтуючись на аналізі лідерів ринку страхування іншого, ніж страхування життя, за обсягом валових страхових премій в цілому та за основними видами страхування (КАСКО, ОСЦПВ, страхування майна, страхування вогневих ризиків, страхування вантажів та багажу, медичне страхування) встановлено, що лідерство страхових компаній на ринку не означає їх лідерство за усіма видами «нон-лайф» страхування; деякі страхові компанії спеціалізуються на окремих видах страхування та займають провідні позиції лише на визначених сегментах страхового ринку. Для надання узагальненої оцінки рівня конкурентоспроможності окремих страхових компаній на ринку «нон-лайф» страхування було обрано наступні показники: обсяг валових страхових премій, валових страхових виплат, страхових резервів та розмір власного капіталу. З метою більш об’єктивного оцінювання розміру частки ринку окремої страхової компанії запропоновано розраховувати усереднений показник питомої ваги страхової компанії. Проведені розрахунки дозволили виявити лідерів ринку «нон-лайф» страхування у 2018 році та дослідити динаміку зміни їх конкурентних позиції протягом 2016-2018 років. Для трьох страхових компаній, що визначені лідерами ринку України у 2018 році (страхові компанії «Уніка», «АХА Страхування» та «PZU Україна») проведено аналіз основних показників фінансового стану, а саме коефіцієнтів рентабельності страхових послуг, рентабельності продажів, рентабельності активів, рентабельності власного капіталу, загальної ліквідності, абсолютної ліквідності та автономії. Встановлено, що усі аналізовані страхові компанії є прибутковими і мають високі значення показника рентабельності страхових послуг, проте серед трьох провідних страхових компаній України найефективнішою у 2018 році була діяльність страхової компанії «PZU Україна», а найменш рентабельною – страхової компанії «Уніка».