Навчально-науковий інститут бізнес-технологій «УАБС» (ННІ БТ) (1980-2021)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48923
Browse
46 results
Search Results
Item Insights into Formative Assessment in ELT(Sumy State University, 2017) Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla OleksandrivnaOverall, the study reveals that, based on the students’ and the faculty members’ responses, the impact of assessment depends whether the assessment assesses (measures) what it intends to assess. Forms, environment, and the intended objectives of classroom assessment are the three main indicators of good assessment. The impact of assessment is significantly observable on students’ performance. The way students approach learning determines the way they think about classroom assignments and tests. Recent studies advocate for including students in the process of developing assessment tools because, as Falchikov [4, 43] states, student involvement in peer assessment adds more value to the learning process.Item Лінгвістичний модус культурем (на прикладі повісті Івана Франка "Захар Беркут")(Сумський державний університет, 2015) Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla Oleksandrivna; Медвідь, Олена Миколаївна; Медведь, Елена Николаевна; Medvid, Olena MykolaivnaУ статті розглядається лінгвістичний статус культурем – мовних знаків, що містять важливу інформацію про певні об’єкти, які є історично/культурно значущими. Визначено, що культурологічно марковані одиниці можуть вбирати у себе власне мовне явлення та позамовне середовище, а зміст культуреми може знаходитися у безпосередньому зв’язку з культурологічною компетенцією носія мови. Проводиться аналіз асиметрії культурем на прикладі української/англійскьої мов, а також зазначається, що культуреми відображають національний колорит, а їх соціокультурний компонент створює оригінальний імідж, тим самим сприяючи оптимізації процесу міжкультурної комунікації. Доведено, що культурема може виступати у формі культурного символу, оскільки вона фіксує, зберігає та передає культурну інформації. Приклади культурем надають можливість зрозуміти, що мови відрізняються не лише деякими окремими, ізольованими параметрами, а й усією сукупністю вербальної та невербальної інформації.Item English speech innovations in the XXI century(СумДУ, 2015) Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla OleksandrivnaThe article analyses the English speech potential, the range of resources that the language has to offer for our everyday usage, for so called “civil service” language. The language is quite a dynamic system. Literary language is the language being used in a special way, it is never a faithful reflection of everyday speech, and it may depart very considerably from the grammatical and other norms of the speech. English is currently the world's most widely used language, having over 1.8 billion users worldwide. It is the most malleable language on earth and is said to belong to everyone who speaks it. Linguistic expеrience as well as extra-linguistic, which in turn implies on the special linguistic usage, presuppоses the creation of lexical innovations being аuthorized, and then through some discourse get into dictionary. Information of this kind is highly urgent for future translators, but it is still rare to find any attempts to incorporate it systematically into a course of teaching.Item Business English Course Design: How to Meet Employers’ Expectations(Science and Education LTD, 2015) Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla OleksandrivnaThe article focuses on job requirements in Banking and Finance sector and on the approaches which can be applied to design an effective ESP course.Item Використання конкретних ситуацій на заняттях з ділової англійської мови(НТУ, 2015) Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla OleksandrivnaАвтор розглядає метод конкретних ситуацій як ефективний засіб підготовки студентів до їх майбутньої професійної діяльності.Item Cross cultural communication in the BE classroom(СумДУ, 2015) Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla OleksandrivnaThe abstract explores cross-cultural communication in Business English classroom as central in preparing students for their successful functioning in business environment. It can be incorporated in BE course through case studies, role-playing, simulations and culture awareness projects.Item Project Work in the Business English Classroom as a Way of Enhancing Students’ Professional Competences("Мрія", 2014) Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla OleksandrivnaThe abstract explores project work in an ESP course as a valuable means of extending communicative skills in real-life situations which students will encounter in their future professional or /and academic environment. Project types, their characteristic features and advantages compared with the traditional ESP teaching /learning are identified.Item Формування іншомовної лексичної компетенції у студентів економічних спеціальностей(Київ: НТУ, 2014) Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla OleksandrivnaВ тезах розглядається лексична компетенція як важлива передумова успішності іншомовного професійного спілкування. Аналізується комплекс вправ , розроблений на основі автентичних фахових текстів.Item Key Terms in Finance, Banking, Accounting and Audit(Університетська книга, 2014) Андрейко, Лариса Володимирівна; Андрейко, Лариса Владимировна; Andreiko, Larysa Volodymyrivna; Бокун, І.А.; Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna Borysivna; Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla OleksandrivnaThe book is divided into three sections: finance, banking and accounting. Each section deals with the very latest business specific vocabulary and frequently used expressions in the field followed by relevant practice exercisers so that learners can check their knowledge of new concepts and terms in a structured and systematic way.Item Шляхи стимулювання самостійної роботи студентів (досвід Великої Британії)(Nauka i studia, 2014) Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla Oleksandrivna; Медвідь, Олена Миколаївна; Медведь, Елена Николаевна; Medvid, Olena MykolaivnaАналіз британського досвіду показав, що умовами ефективності організації самостійної роботи у вищих навчальних закладах можуть слугувати партнерський характер взаємовідносин між викладачем та студентом, здійснення планомірного стимулювання самостійної діяльності студента та цілеспрямоване забезпечення наступності в організації самостійної роботи на різних етапах навчання та професійної підготовки спеціалістів.