Навчально-науковий інститут бізнес-технологій «УАБС» (ННІ БТ) (1980-2021)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/48923

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 78
  • Item
    The impact of state regulation in a sphere of education on sustainable development of national economy.
    (Problems and Perspectives in Management, 2020) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Мішеніна, Галина Анатоліївна; Мишенина, Галина Анатольевна; Mishenina, Halyna Anatoliivna; Геєць, І.О.
    Education is a core element of the Sustainable Development Concept. It is not only because of the declaration of SDG 4 within the 2030 Agenda but also its embeddedness in other goals, targets, and indicators. Thus, the study aims to generalize approaches to define the relationship between the efficiency of the strategy of sustainable devel opment of the national economy and state regulation of education. The research is accomplished for 14 Central and Eastern European countries (2006–2016) using the combination of principal components method and parametric method of stochastic frontier analysis in the software package STATA 11 and FRONTIER 4.1. As a result, the empirical proofs of the strong and adequate link between the efficiency of the sus tainable development strategy of the national economy and state regulation of educa tion are identified. The technical efficiency indexes were also calculated that allowed forming three clusters for Central and Eastern European countries distributed by the level of state regulation of education and efficiency of sustainable development strategy implementation. It helps to distinguish the main measures to reform the state regula tion of education in Ukraine considering the experience of Slovenia, Poland, the Czech Republic, countries that proved to be the leaders in a sphere of sustainable develop ment strategy implementation. The recommendations for further improvements in educational policies were defined. For instance, effective and sustainable state regula tion of education should focus on decentralizing education, developing private-public partnerships, stimulating adult education development, etc.
  • Item
    Удосконалення системи державного регулювання економічної безпеки національної економіки
    (Бізнес Інформ, 2020) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Доценко, Тетяна Віталіївна; Доценко, Татьяна Витальевна; Dotsenko, Tetiana Vitaliivna
    Метою статті є дослідження методики вдосконалення системи державного регулювання економічної безпеки національної економіки. Обґрунтовано актуальність розробки новітньої системи регулювання державою її економічної безпеки. Запропоновано застосовувати інструментарій «теорія ігор» для формалізації системи заходів державного регулювання економічної безпеки національної економіки. Сформульовано постановку задачі «теорії ігор»: ідентифіковано існуючу конфліктну ситуацію; створено платіжну матрицю, що показує кількісні результати функціонування учасників; визначено правила гри, що спричиняють наслідки використання кожного серед учасників своїх власних «чистих стратегій». Залежність узагальнюючої оцінки ризику використання банків для легалізації кримінальних доходів від рівня загрози національній економіці та рівня використання банків для легалізації злочинних доходів формалізовано у вигляді побудови лінійного багатофакторного регресійного рівняння. Проведено формалізацію стратегій поведінки з боку держави та з боку економічних агентів. Для визначення кількісної відповідності значень рівня використання банків для легалізації кримінальних доходів якісній характеристиці здійснено перевірку вхідних даних нормальному закону розподілу, побудовано гістограму розподілу значень і за допомогою критерію Chi-Square перевірено відповідність нормальному закону розподілу. Здійснено шкалювання інтервалів значень відповідних досліджуваних показників. Розглянуто методику вирішення поставленої задачі із застосуванням критерію: мінімаксу та максиміну відповідно, з їх математичним відображенням; візуалізовано та проаналізовано механізм впровадження максимінної та мінімаксної стратегій гри «державного регулювання економічної безпеки національної економіки».
  • Item
    Стратегічні орієнтири державного регулювання ефективності екологічного оподаткування в системі національної безпеки просторового розвитку
    (Класичний приватний університет, 2020) Ярова, Інесса Євгенівна; Яровая, Инесса Евгеньевна; Yarova, Inessa Yevhenivna
    У статті визначено основні стратегічні орієнтири розвитку механізму державного регулювання ефективності екологічного оподаткування у системі забезпечення національної безпеки просторового розвитку. Сформовано критеріальну основу аналізу результативності реалізації цільових функцій екологічних податків у контексті подальшої імплементації екологічного оподаткування в Україні, а також оцінки еколого-економічної ефективності природоохоронних заходів. Зроблено акцент на необхідності оцінки впливу тіньової економіки на результативність екологічного оподаткування. Окреслено основні принципові положення удосконалення системи екологічного оподаткування.
  • Item
    Ефективність державного регулювання за критерієм максимізації рівня суспільної довіри до фінансового сектору
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2020) Бричко, Марина Михайлівна; Бричко, Марина Михайловна; Brychko, Maryna Mykhailivna
    У статті розроблено науково-методичний підхід до оцінювання ефективності державного регулювання на засадах концепції граничної ефективності шляхом побудови моделі лінійного програмування, яка відрізняється від існуючих орієнтацією на максимізацію рівня суспільної довіри до фінансового сектору та врахуванням як вихідних змінних ієрархії цілей центральних банків. Такий підхід дає змогу кількісно оцінити недоотриману банками України величину суспільної довіри внаслідок нераціональної (не зваженої) політики забезпечення стабільності фінансової/банківської системи інституційних регуляторів на грошово-кредитному ринку. Додатково запропонований алгоритм оцінювання ефективності державного регулювання може бути використаний для надання рекомендацій щодо регламентів, інструментів чи методів грошово-кредитної політики, які сприятимуть підвищенню довіри до фінансовий сектору економіки і, відповідно, цінової стабільності, стійкості та надійності банківської системи, яких прагне досягти кожен центральний банк, ураховуючи обмежений обсяг фінансових ресурсів та інструментів.
  • Item
    Фінансовий інструментарій детінізації економіки України
    (Сумський державний університет, 2019) Птащенко, А.О.
    На сучасному етапі ефективному та динамічному розвитку України, її входженню до світового співтовариства перешкоджає існування тіньової економіки. Численні проблеми, які притаманні фінансовому сектору внаслідок поширення тіньової економіки, мають негативний вплив на макроекономічні показники, гальмують реформування та перешкоджають зростанню та стабільності національної економіки. Саме тому існує потреба якісної та кількісної оцінки впливу тіньової економіка на фінансовий потенціал країни. Метою дипломної роботи є дослідження теоретичних основ і практичних аспектів впливу тінізації економіки на фінансовий потенціал країни для ефективної протидії тінізації фінансових потоків. Науковий результат роботи полягає у в обґрунтуванні теоретичних аспектів тінізації, розробці механізму протидії відмиванню коштів та структурної моделі підвищення ефективності функціонування адміністративних структур щодо детінізації фінансових потоків.
  • Item
    Обґрунтування напрямів підвищення ефективності зовнішньоекономічної збутової діяльності компанії "Хекса"
    (Сумський державний університет, 2019) Храпач, А.Д.
    В даній магістерській кваліфікаційній роботі обґрунтовано актуальність теми, її значущість, визначено об’єкт та предмет дослідження, перелік використаних методів дослідження, а також розкрито теоретичні, методичні та фінансові основи державного регулювання фінансових аспектів зовнішньоекономічної діяльності на прикладі ТОВ «ХЕКСА». Актуальність теми роботи зумовлена потребою удосконалення аспектів зовнішньоекономічної збутової діяльності як одного із найважливіших напрямків покращення фінансового стану підприємства та економічного зростання загалом. Метою написання магістерської кваліфікаційної дипломної роботи є дослідження теоретико-методичних положень та розроблення практичних рекомендацій з удосконалення аспектів зовнішньоекономічної збутової діяльності на прикладі ТОВ «ХЕКСА». Для дослідження цієї мети в роботі вирішено такі основні завдання: - узагальнено теоретичні підходи до визначення сутності зовнішньоекономічної діяльності, згрупровано фактори впливу на ефективність зовнішньоекономічної збутової діяльності; - представлено характеристику особливостей діяльності ТОВ «ХЕКСА» та здійснено аналіз його фінансового стану; - досліджено сильні і слабкі сторони, а також можливості і загрози щодо розвитку зовнішньекономічної збутової діяльності ТОВ «ХЕКСА»; - розроблено пропозиції щодо управління ціновою пропозицією ТОВ «ХЕКСА» на основі точки беззбитковості для освновних експортних позицій ТОВ «ХЕКСА»; - сформовано складові алгоритму хеджування валютного ризику для ТОВ «ХЕКСА» в процесі здійснення зовнішньоекономічної діяльнсоті; - визначено вплив реалізації запропонованих заходів на результати фінансово-економічної діяльності ТОВ «ХЕКСА».
  • Item
    Інтеграційні процеси в діяльності банків та страхових організацій в Україні
    (Сумський державний університет, 2018) Півторадня, О.О.
    В результаті проведеного теоретичного дослідження сутності банківсько-страхової інтеграції було визначено, що дане явище не доцільно розглядати лише як мікроекономічний процес (на рівні окремої страхової компанії та банку). Банківсько-страхову інтеграцію доцільно розглядати також як макроекономічне явище, оскільки даний процес за своєю масштабністю та темпами розвитку у світі вже охоплює не лише інтеграційні взаємозв’язки між окремим банком та страховою компанією, а й стосується інтеграційної взаємодії між всіма банками та страховими компаніями, що є учасниками фінансового ринку конкретної країни. Отже, поняття банківсько-страхової інтеграції можна визначити як процес об’єднання капіталів страхових компаній та банків або їх участі в капіталі та спільного використання ресурсів учасників БСІ (управлінських, інформаційних, технологічних, кадрових тощо) в процесі реалізації спільних фінансових послуг.До проблем розвитку БСІ в Україні відносяться: законодавчі (неефективне регулювання та нагляд, відсутність законодавчої бази, що регулює діяльність інтеграційних об’єднань між банками і страховими компаніями); кон’юнктурні (переважання обсягів банківських операцій над страховими, що призводить до залежності страхових компаній від банків в процесі БСІ, неспроможність страховиків приймати на страхування всі ризики банків-учасників БСІ, відставання інформаційно-технологічної сфери та рівня автоматизації бізнес-процесів страхових компаній від банків, низька прозорість діяльності БСІ (акредитації страхових компаній у банках) та взаємовідносин з клієнтами). Для прискорення розвитку БСІ необхідною є розробка адекватного законодавчого забезпечення, що зробить процес БСІ більш регульованим та контрольованим з боку регуляторів ринку.Дослідження передумов та мотивів банківсько-страхової інтеграції до-зволило виявити більшу зацікавленість страхових компаній в інтеграції з банками, що у свою чергу обумовлено існуванням можливостей використовувати значну клієнтську базу банків та суттєво наростити обсяги отримуваних страхових премій. При цьому, саме банками диктуються умови інтеграційної взаємодії зі страховими компаніями, які не завжди є об’єктивними та прозорими. Така ситуація дозволяє говорити про існування залежності страхових компаній від банківських установ у процесі здійснення БСІ. Проведені розрахунки дозволили зробити висновки, що коефіцієнт детермінації залежності активів страхових компаній від активів банків дорівнює 80,76 %. Таке значення говорить про те, що 80,76 % змін в активах страхових компаній обумовлені змінами в активах банків. Щодо залежності статутного капіталу страхових компаній від статутного капітулу банку, то коефіцієнт детермінації складає лише 7,86 %, таке його значення свідчить про відсутність будь-якого зв’язку між досліджуваними показниками. Таке отримане значення пов’язано із тим, що обсяг статутного капіталу фінансових показників визначається законодавчо і не залежить напряму від ринкових факторів. І якщо починаючи з 2014 року для банків вимоги до статутного капіталу постійно підвищуються, то для страхових компаній вимоги до статутного капіталу залишилися незмінними.
  • Item
    Контроль як елемент забезпечення ефективності державного регулювання банківської системи
    (Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського, 2018) Мордань, Євгенія Юріївна; Мордань, Евгения Юрьевна; Mordan, Yevheniia Yuriivna
    Ефективна система державного регулювання банківської системи (ДРБС) України в сучасних умовах є об’єктивною необхідністю, оскільки обґрунтовує заходи щодо досягнення цілей ДРБС в контексті забезпечення необхідних її параметрів в умовах несприятливого впливу зовнішніх та внутрішніх факторів та постійного зростання рівня невизначеності їх змін.
  • Item
    Науково-методичні засади формування моделі раннього оповіщення банківської кризи
    (Одеський політехнічний університет, 2018) Рекуненко, Ігор Іванович; Рекуненко, Игорь Иванович; Rekunenko, Ihor Ivanovych; Мордань, Євгенія Юріївна; Мордань, Евгения Юрьевна; Mordan, Yevheniia Yuriivna
    У статті представлено науково-методичний підхід до формування моделі раннього оповіщення банківської кризи (РОК-модель), як необхідного елементу прогнозної складової системи державного регулювання банківської системи. В основі моделі використано елементи сигнального підходу, метод бінарних оцінок рівноважних станів банківської системи. Застосування РОК-моделі підвищить якість реалізації прогнозно-аналітичної функції державного регулювання банківської системи, оскільки оцінка прогнозної сили кожного показника, включеного до РОК-моделі, відбувається на індивідуальній основі, що дозволяє виявити потенційні джерела зростання загрози виникнення банківської кризи. Даний підхід дозволяє відстежувати кількісні та якісні характеристики стаціонарних та динамічних станів індикаторів банківської кризи, може використовуватися як для прогнозування настання банківської кризи, так і для ідентифікації фаз економічних циклів, фаз розвитку банківської кризи та при здійсненні макропруденційного аналізу банківської системи в якості індикаторів оцінки її стану.
  • Item
    Координація грошово-кредитної та фіскальної політики та їх вплив на економічне зростання в Україні
    (Міжнародний університет бізнесу і права, 2017) Коваленко, В.В.; Коренєва, Оксана Геннадіївна; Коренева, Оксана Геннадьевна; Korenieva, Oksana Hennadiivna
    У статті визначено основні проблеми, пов’язані з координацією грошово-кредитної та фіскальної політики. Метою дослідження є розроблення теоретичних, методологічних положень і практичних рекомендацій щодо координації грошово-кредитної та фіскальної політики та виявлення їх впливу на економічне зростання в Україні. Отримані результати можуть бути використані для формування стратегії соціально-економічного розвитку України в контексті узгодження грошово-кредитної та фіскальної політики.