Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Система вправ для навчання аудіювання англомовних текстів
    (Сумський державний університет, 2019) Абдуллаєва, А.Ф.
    Аудіювання посідає важливе місце у навчанні, оскільки воно є одним з чотирьох основних умінь оволодіння мовою. Хоч інші навички, такі як читання, говоріння і письмо, важливі для розвитку мовних навичок, аудіювання сприяє, у першу чергу, мовній компетенції. Аудіювання пробуджує розуміння мови, оскільки це рецептивна навичка, що розвивається у людини першою. Цей процес довгий час сприймався як побічний продукт говоріння і вважався пасивним процесом. Отже, тема дослідження актуальна та недостатньо досліджена. Мета дослідження полягає у створенні системи вправ для навчання аудіювання англомовних текстів. У ході дослідження було встановлено, що під час аудіювання виникає низка труднощів, які можна розділити на чотири групи: суб’єктивні труднощі, що обумовлені індивідуальними особливостями слухачів; об’єктивні труднощі, що пов’язані з мовними аспектами самого аудіо тексту; труднощі аудіювання, обумовлені середовищем сприймання (темп мовлення, кількість повторень та тривалість аудіотексту); труднощі, пов’язані з змістом аудіо тексту (мовленнєва і немовленнєва поведінка мовця з позиції своєї культури і своїх норм поведінки). У межах дослідження проведено компаративний аналіз системи вправ для навчання аудіювання навчальних комплексів «Perspectives» та «Speakout» задля створення оптимальної системи вправ. У результаті компаративного аналізу цих підручників, виявлено, що оптимальна система вправ для навчання аудіювання повинна включати в себе всі три види вправ: фонетичні, лексичні та граматичні, оскільки кожен компонент відіграє значну роль для розвитку цієї навички. Під час процесу навчання учитель повинен створювати найкращі умови, мотивувати учнів, передбачати труднощі заздалегідь та сприяти їх подоланню. Методи дослідження: метод аналізу педагогічно-методичних джерел; ретроспективний та компаративний методи; емпіричний, а саме: анкетування учнів щодо труднощів під час аудіювання англомовних текстів. Теоретичне значення роботи пов’язане з теоретичним аналізом методів і прийомів, що використовуються під час навчання аудіювання та визначенням основних труднощів процесу навчання аудіювання, що дали змогу розробити систему вправ для навчання аудіювання для учнів середнього рівня володіння англійською мовою.