Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Систематизація матеріалу як основа формування мовної компетенції в процесі навчання німецької мови
    (Cумський державний університет, 2020) Босенко, О.В.
    Бакалаврська робота присвячена явищу систематизації матеріалу та його ролі у набутті учнями мовної компетенції у процесі навчання німецької мови. У роботі було використано загальнонаукові методи дослідження – індукцію та дедукцію, аналіз наукової літератури, узагальнення досвіду роботи викладачів та аналіз наявних дидактичних матеріалів для навчання німецької мови, завдяки яким було розкрито поняття мовної компетенції та проаналізовано основні підходи для її формування. У першому розділі визначається, що навчання має відбуватися у рамках комунікативного підходу, яким передбачається формування мовної компетенції, роз’яснюється її структура, описуються її структурні елементи – лексична, граматична, фонетична компетенції, а також компетенції у читанні та письмі, а також визначається роль систематизації матеріалу у формування мовної компетенції. У другому розділі разглянуто принципи відбору методів і прийомів систематизації матеріалу на уроках німецької мови та визначено, що процес узагальнення має відбуватись частково на кожному занятті, на спеціалізованих заняттях із систематизації та узагальнення, а також у ході самостійної роботи учнів. Останній пункт роботи присвячений розробці вправ із систематизації матеріалу, у якому уточнено, що у процесі розробки вправ слід керуватися принципами комунікативності, взаємозв’язку із культурою країни, мова якої вивчається, з урахування рідної мови і культури, формування автономності та самоконтролю, автентичності матеріалів, інтегрованого навчання аспектам мови. Також стверджується, що серед вправ слід віддавати перевагу комунікативним та умовно-комунікативним; репродуктивним, рецептивно-репродуктивним, продуктивним та рецептивно-продуктивним вправам. Відповідно до цих принципів та діючої навчальної програми розроблено дидактичні матеріали для учнів 9, 10, 11 класів загальноосвітньої школи, що вивчають німецьку мову як другу іноземну на рівні стандарту, у формі роздаткового матеріалу, що можна використовувати як додатковий до підручника та робочого зошиту засіб навчання. З урахуванням необхідності забезпечення нерозривності навчально-виховного процесу, також було розроблено додаткові дидактичні матеріали, які передбачають самостійне опрацювання учнями у ході виконання домашньої роботи. Результати дослідження можуть бути застосовані у розробках навчальних вправ та укладанні методичних посібників, а також для організації практичних занять із німецької мови.