Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
24 results
Search Results
Item Особливості навчально-методичного комплексу з української мови як іноземної (досвід кафедри мовної підготовки іноземних громадян СумДУ)(Сумський державний університет, 2023) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa ValentynivnaНезаперечним є факт, що навчання української мови як іноземної (УМІ) належить до актуальних питань сучасної освіти, а процес його практичної реалізації потребує нагального створення навчально-методичного забезпечення − підручників, навчальних посібників, словників, робочих зошитів тощо. Із цією метою відповідно до Державного стандарту з української мови як іноземної [1], Єдиної типової навчальної програми з української мови для студентів-іноземців основних факультетів нефілологічного профілю вищих навчальних закладів України III-IV рівнів акредитації [2] кафедрою мовної підготовки іноземних громадян передбачено створення навчально-методичного комплексу з української мови для іноземців.Item Особливості вивчення української мови як іноземної туркменськими студентами (типові граматичні помилки)(Сумський державний університет, 2023) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Бахабурова, А.Вивчення української мови іноземними студентами залишається надзвичайно актуальним, оскільки оволодіння мовою є однією з умов успішного опанування професії громадянами, які приїхали на навчання до України. Все більше студентів Середньої Азії бажають вчитися українською мовою. Зважаючи на це, виникає потреба у розумінні особливостей ключових граматичних категорій тюркських мов з метою створення ефективної методики вивчення української мови як іноземної.Item Інноваційні підходи щодо вивчення дієслова на заняттях з української мови іноземними студентами(Сумський державний університет, 2022) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa ValentynivnaСтворення та впровадження нових методик і технологій навчання української мови як іноземної (УМІ) завжди є актуальним питанням лінгводидактики, а вимоги сьогодення ще більше сприяють скороченню можливості живого спілкування, а це призводить до більшого посилення значущості впровадження дистанційних та гібридних форм навчання, при цьому головною метою залишається комунікативна компетентність. Граматична ж складова має носити опосередкований, супровідний характер. Аналіз наукової та методичної літератури показав, що в лінгводидактиці вже достатньо робіт, присвячених питанням формування мовленнєвої діяльності за допомогою розгалуженої системи різноманітних вправ. Відпрацюванню умінь щодо застосування граматичних категорій у процесі вивчення мови присвячено дослідження З. Мацюк, Н. Музиченко, П. Левчука та ін. Предметом дослідження методик навчання граматики дієслова є праці Ю. Романюка, О. Волкової, Г. Кисельової [1]. Попри значні напрацювання дослідників все ж таки виникає потреба у створенні такої класифікації поділу дієслів, яка б дозволила іноземним студентам ефективно і без особливих труднощів використовувати дієслова у власних висловлюваннях, та описі системи вправ, яка б дозволила студентам опрацювати набуті знання. Ми спробували створити систему вправ для вивчення продуктивних груп дієслів на заняттях з української мови як іноземної, яка залучає різні види мовленнєвої діяльності; розглянути труднощі опанування категорій часу, особи та роду дієслів через систему вправ. Представлена система апробована на заняттях з української мови як іноземної та у посібнику, створеного викладачами кафедри мовної підготовки іноземних громадян Сумського державного університету, "Українська мова як іноземна".Item Використання електронних навчальних ресурсів у процесі навчання української мови як іноземної(Сумський державний університет, 2021) Кунградбаєв, Кайрат Азамат Улі; Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa ValentynivnaІнформатизація навчального процесу під час вивчення української мови іноземними громадянами залишається пріоритетним напрямом у сфері лінгвістичного навчання. Відповідно до цього відбуваються значні зміни в організації форм навчання, способах подачі та структуруванні матеріалу, форм контролю і взаємодії викладача і студента.Item Аудиторний практикум з української мови як ефективна форма підготовки іноземних студентів до самостійного навчання(Сумський державний університет, 2019) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Кисельова, Ганна Іванівна; Киселева, Анна Ивановна; Kyselova, Hanna IvanivnaУ сучасному освітньому просторі неможливо існувати без уміння самостійно отримувати певні знання, вести постійний самостійний пошук навчальної інформації, творчо використовувати набуте. Отже, ключового значення набуває поняття «самостійність». І для студентів, і для викладачів уже стало очевидним, що зараз у вищій школі йде глобальна переорієнтація освітнього процесу, зміщення пріоритетів з викладацької діяльності на навчальну самостійну діяльність студента. Саме студент прогнозує для себе власну особистісну стратегію розвитку і шукає притаманні йому шляхи реалізації своїх навчальних цілей.Item Формування мовленнєвої компетентності студентів-іноземців у процесі навчання української мови як іноземної(Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова, 2019) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Кліпатська, Юлія ОлексіївнаУ статті наведено аналіз наскрізної теми «Природа України» на рівні А1, А2, В1, подано зразки вправ та завдань, що сприятимуть формуванню мовленнєвої компетентності іноземних громадян. Мета статті – описати методику формування мовленнєвої компетентності на прикладі створених кафедрою мовної підготовки іноземних громадян Сумського держаного університету навчальних посібників, упорядкованих згідно з вимогами щодо Проекту Державного стандарту з вивчення української мови як іноземної.Item Використання відеоматеріалів на заняттях з російської мови як іноземної(Сумський державний університет, 2017) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa ValentynivnaУ Концепції мовної підготовки іноземців у ВНЗ України зазначено: «зміст мовної підготовки студентів-іноземців поєднує три взаємопов'язані складники: мовна, мовленнєва та соціокультурна. Зміст визначається відповідно до комунікативних потреб іноземців, тому може варіюватися залежно від етапу, рівня і профілю навчання».Item Гендерний підхід у навчанні російської мови як іноземної(Cумський державний університет, 2016) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa ValentynivnaУ сучасній методиці викладання української (російської) мови як іноземної великого значення набуває особистісно-орієнтований підхід, який передбачає врахування індивідуальних особливостей студентів, що веде за собою пошук нових форм та методів навчання. Між тим, індивідуалізація навчання передбачає упровадження гендерного підходу, який визначається науковцями як розширення життєвого простору для розвитку індивідуальних здібностей і задатків молодої людини шляхом збереження рівності в їхніх правах і можливостях, а також у розробленні такої стратегії навчання, яка орієнтувала б на розвиток самобутності суб’єкта, на забезпечення атмосфери позитивної взаємодії всіх учасників освітнього процесу, на впровадження творчого підходу, на створення умов для самореалізації молодої людини [1, с.32].Item Использование проектных технологий на занятиях по русскому как иностранному(Сумской государственный университет, 2015) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Абу-Кран, А.В настоящее время в методике преподавания русского как иностранного наблюдается возросший интерес к проектным технологиям, позволяющим строить процесс обучения на личностно-ориентированной основе, где первостепенным является «признание уникальности субъектного опыта студента как важного источника индивидуальной жизнедеятельности, проявляемой в познании» [4, c.33].Item Когнітивно-комунікативний підхід у процесі викладання російської мови як іноземної(Запорізький медичний університет, 2013) Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Кисельова, Ганна Іванівна; Киселева, Анна Ивановна; Kyselova, Hanna IvanivnaУ статті розглядаються питання щодо вдосконалення форм та методів навчання у процесі викладання російської мови як іноземної. Автори статті підкреслюють визначну роль когнітивно-комунікативного підходу на уроках РМІ та зазначають важливе місце розвитку когнітивно-комунікативної компетентності майбутніх медиків.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »