Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Медіарепрезентація жінок-лідерок у локальній журналістиці: кейс-дослідження
    (Сумський державний університет, 2025) Гаврилюк, Інна Леонідівна; Havryliuk, Inna Leonidivna; Котляр, Т.
    У дослідженні розглянуто особливості висвітлення жінок-лідерок у інформаційному просторі Сумщини. Основна увага приділяється аналізу тенденцій, образів та тем, за допомогою яких місцеві медіа формують суспільне уявлення про жінок у лідерських ролях. Робота поєднує контент-аналіз журналістських публікацій, а також оцінює, наскільки ці репрезентації сприяють чи перешкоджають гендерній рівності. Результати дослідження демонструють наявність гендерних упереджень у медіадискурсі та окреслюють перспективи для більш збалансованого висвітлення жіночого лідерства в журналістиці.
  • Item
    Соціально-патріотична реклама в соціокомунікаційному просторі м. Суми
    (Сумський державний університет, 2024) Гаврилюк, Інна Леонідівна; Havryliuk, Inna Leonidivna; Столбцова, А.
    Розглядаються особливості розвитку соціально-патріотичної реклами у м. Суми періоду другого року (2023–2024 рр.) повномасштабного вторгнення рф на територію України. З’ясовано рівень представленості вищезазначеного контенту в соціокомунікаційному просторі міста, виділено основні тематичні групи, закцентовано увагу на тому, кому належить ініціатива створення рекламних повідомлень на соціально-патріотичну тематику.
  • Item
    Improving the Financial Stability of IT Companies through Social Media Marketing
    (WSEAS, 2022) Sydorenko, N.; Mitchuk, O.; Holik, O.; Дяговченко, Ілля Миколайович; Дяговченко, Илья Николаевич; Diahovchenko, Illia Mykolaiovych; Гаврилюк, Інна Леонідівна; Гаврилюк, Инна Леонидовна; Havryliuk, Inna Leonidivna; Myronets, N.
    In the context of the COVID19 pandemic, many companies face the problem of declining financial stability. IT companies are unique in this aspect, because their field of activity is entirely based on digital platforms and does not require direct contact with customers. Besides, social media marketing is becoming increasingly popular. The study of the impact of social media marketing on improving the financial stability of IT companies becomes urgent under the conditions of fierce competition, when it is necessary to ensure high rates of financial stability. The aim of the study is to determine the impact of social media marketing on improving the financial stability of IT companies. The data sample for this study includes the 20 largest IT outsourcing companies in Ukraine in 2020. The study was conducted using linear regression models, which were tested by the least squares method. The impact of social media marketing was introduced into the model through the use of a dummy variable. The results of the study showed that social media marketing has a positive statistically significant impact on Profitability of Cash, Profitability of Cash Outflow, Profitability of Cash Inflow, Profitability of Net Cash Flow. The obtained results can be used to assess the impact of social media marketing on cash flow indicators and financial stability of IT companies. The study opens up new areas for further research, in particular the impact of the established brand of the IT company in social media on its financial stability.