Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
31 results
Search Results
Item Technology-enhanced english learning for sustainability(Sumy State University, 2025) Pysana, О.; Міхно, Світлана Василівна; Mikhno, Svitlana VasylivnaEnglish plays a key role not only as a means of international communication, but also as a tool for promoting sustainable development in today’s digital age of increasing global interdependence. Digital tools open up limitless possibilities for accessible and effective language learning, and integrating sustainability into learning processes builds critical thinking and global responsibility in learners, competencies that are essential for building a sustainable future.Item Гейміфікація процесу навчання іноземної мови студентів медичних спеціальностей: теоретичні засади та практичні аспекти(Видавнича група "Наукові перспективи", 2024) Симоненко, Наталія Олександрівна; Symonenko, Nataliia Oleksandrivna; Міхно, Світлана Василівна; Mikhno, Svitlana VasylivnaУ дослідженні розглянуто актуальність використання гейміфікації в медичній освіті, зокрема у процесі вивчення іноземних мов студентами медичних ЗВО. Автори провели аналіз теоретичних аспектів гейміфікації та її практичного застосування у навчальному процесі з метою поліпшення навчання студентів медичних спеціальностей. У статті детально розглянуто вплив гейміфікації на мотивацію, активність та успішність навчання, особливо в контексті використання платформ Kahoot!, Brainscape та Duolingo для вивчення медичної термінології. Автори показують, що такий підхід сприяє покращенню рівня володіння іноземною мовою та збільшенню мотивації студентів до вивчення медичних термінів. Виявлено принципи успішного застосування гейміфікації в процесі викладання іноземних мов в медичній освіті. У роботі також розглядається застосування ролевих ігор у навчанні іноземних мов, що дозволяє студентам отримати практичні навички, близькі до реальних умов медичної практики. Загалом, стаття пропонує комплексний підхід до використання гейміфікації в медичній освіті з метою забезпечення ефективної підготовки майбутніх медичних фахівців з високим рівнем мовної та професійної компетентності.Item Метод лексико-граматичних відео-проєктів як засіб активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови(Льотна академія Національного авіаційного університету, 2023) Міхно, Світлана Василівна; Mikhno, Svitlana Vasylivna; Симоненко, Наталія Олександрівна; Symonenko, Nataliia Oleksandrivna; Плохута, Тетяна Миколаївна; Plokhuta, Tetiana MykolaivnaУ статті обґрунтувано методику та представлено практичний досвід використання методу лексико-граматичних відео-проєктів як засобу активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови, уточнено термін «метод лексико-граматичних відео проєктів», окреслено основні вимоги до його успішної реалізації. Автори визначають специфіку використання методу лексико-граматичних відео проєктів щодо активізації самостійності студентів на заняттях з англійської мови в особливих умовах навчання, воєнного стану зокрема. Наголошується на ефективності методу щодо удосконалення освітнього процесу в умовах цифровізації. Методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення інформації стосовно досліджуваної проблеми, педагогічне спостереження, аналіз та представлення практичного досвіду використання методу лексико граматичних відео-проєктів як засобу активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови в особливих умовах навчання.Item Методи організації самостійної роботи студентів в закладах вищої медичної освіти США(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022) Симоненко, Наталія Олександрівна; Symonenko, Nataliia Oleksandrivna; Міхно, Світлана Василівна; Mikhno, Svitlana Vasylivna; Гладченко, Оксана Робертівна; Hladchenko, Oksana RobertivnaНа підставі узагальнення педагогічних та методичних праць американських науковців визначено найбільш поширені методи організації самостійної роботи студентів медичних ЗВО США: «навчання-точно-в-строк», «звіт за хвилину», «обмін думками в парі», рольова гра, метод отримання клінічного досвіду «з рук», «робота тінню лікаря», кейси віртуальних пацієнтів. Виявлено, що застосування цих методів потребує ґрунтовної теоретичної і практичної самостійної роботи студентів, сприяє виявленню індивідуальних особливостей мислення, відстоюванню особистої та спільної точки зору, збагаченню, впорядкуванню і закріпленню матеріалу, спонукає думати нестандартно й розвивати самоконтроль. Проаналізовано сутнісні характеристики методу «навчання-точнов-строк», схарактеризовано типологію вправ для застосування методу в медичній освіті та основні його компоненти. Розглянуто переваги рольової гри для формування навичок організації самостійної роботи студентівмедиків; обґрунтовано доцільність та високу ефективність використання рольових ігор при вивченні дисциплін професійного спрямування. Окреслено переваги методу кейсів віртуальних пацієнтів: 1) створення середовища, сприятливого для самостійної роботи та персоналізованого навчання; 2) заміна пасивного навчання активним; 3) сприяння формуванню принципів навчання упродовж життя шляхом демонстрації та закріплення навичок організації самостійної роботи; 4) зміщення функцій організатора СРС від викладача до студента; 5) у процесі отримання все більшої кількості знань та досвіду, студентам надається більше можливостей самостійно керувати їх навчанням тощо. Аудиторну самостійну роботу під керівництвом викладача представлено застосуванням таких методів організації самостійної роботи як «звіт за хвилину» та «обмін-думками-в-парі». У статті обґрунтовано можливості творчого використання елементів позитивного американського досвіду щодо організації самостійної роботи студентів медичних ЗВО України.Item ChatGPT prompts for english learning(Sumy State University, 2023) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna; Yehorov, Y.We can’t imagine our lives without new technologies that help us live, study and work. Since ChatGPT became available in Ukraine, learners and teachers of English, and not only, have been exploring its capabilities in learning English. In this work we will dwell on how to give effective prompts to ChatGPT for learning English and provide an example of its usage for creating tests.Item Methodology for creating students’ personal brands through career-oriented language courses(Sumy State University, 2023) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna; Золотова, Світлана Григорівна; Золотова, Светлана Григорьевна; Zolotova, Svitlana Hryhorivna2022 has been a challenging year for universities and teachers who have had to adjust to new ways of working. More than ever, there is a need for educators not only in our country, but around the world to search for new methodologies in order to find effective ways of ensuring students to continue learning, either remotely from home, in physically-distanced, face-to-face classrooms, or a combination of the two. A lot of attention should be drawn to students’ language acquisition process and its affective factors in the online environment by providing ideas, strategies, and possible solutions for technical and pedagogical problems that might arise in this teaching context. Both teachers and students have confronted some unexpected problems connected with the ways of teaching and learning a foreign language under the conditions of war using a foreign language as a tool to help students to find their place in the future world. The education system and learning are changing in response to these challenges. Foreign language instructors who are successful in obtaining possibilities of moving from traditional lessons to the process of preparing career-specific courses for certain students should plan a modified teaching approach. Primarily, this will involve concentrating on the ways of helping students to create their personal brand for their future careers.Item Forming students’ cognitive creative independence in heuristic professionally oriented situations(Sumy State University, 2020) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana VasylivnaSuccessful studying at institutions of higher education requires high level of students’ independence, critical thinking, as well as the usage of creative approaches to learning activities, which should be meaningful and engaging. Involvement into different types of independent cognitive and creative activity (required, desirable, optional) should happen under the guidance, but without direct participation of the teacher in the classroom or during extracurricular activities [1]. The last ones are of great importance as a student becomes the initiator of the search for knowledge, acquires the ability to manage his/her own activities, independently states and defines a learning task; plans his/her own work, organises and controls it; corrects the planning, organization and manages to monitor this work in progress, thus ensuring the development of personal self-regulation that serves as the base component of the manifestation of cognitive and creative independence.Item How variability of learning activities enhances students’ cognitive independence(Sumy State University, 2020) Lytvynets, M.; Koturha, Y.; Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana VasylivnaProviding the variability of learning activities activates students’ reflection mechanisms thus forming their cognitive independence. The organization of the learning process according to the individual educational path facilitates the variability of learning activities. Development of individual educational paths based on the use of modern information technologies ensures the variability of the tasks for independent learning activities. The idea of individualizing the educational process is based on the idea of "navigating" the movement in the educational space. All this can be realized through providing the choice and creation of conditions for the implementation of students’ individual educational paths.Item Технологія формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі професійної підготовки (при вивченні педагогічних дисциплін)(Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, 2018) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana VasylivnaУ статті представлено аналіз філософської, психолого-педагогічної та методичної літератури щодо пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів. На основі методу аналізу, синтезу й узагальнення уточнено поняття «пізнавально- творчої самостійності майбутніх учителів», окреслено особливості формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі вивчення педагогічних дисциплін. Розроблено й теоретично обґрунтовано технологію формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі вивчення педагогічних дисциплін та етапи її реалізації. Наведено приклади та розкрито сутність форм і методів навчання, які використовуються на кожному етапі. Практичне значення дослідження полягає у використанні його результатів для оновлення змісту лекційних і практичних занять із педагогічних дисциплін. Перспективними напрямами подальших розвідок визначено обґрунтування та експериментальна перевірка педагогічних умов формування пізнавально-творчоїItem Формування пізнавально-творчої самостійності у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців(Сумський державний університет, 2019) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana VasylivnaСучасні світові інтеграційні процеси зумовлюють потребу в оновленні професійної підготовки майбутніх фахівців, здатних навчатися упродовж життя, постійно вдосконалюючи власну професійну компетентність. Успішність вирішення зазначених завдань значною мірою залежить від сформованості у студентів умінь і навичок самостійно планувати, здійснювати й оцінювати пізнавально-творчу діяльність у професійній сфері.