Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
7 results
Search Results
Item Innovative technologies in education(Sumy State University, 2024) Набок, Марина Миколаївна; Nabok, Maryna Mykolaivna; Anesu, B.L.The 21st century has witnessed an explosion of innovative educational technologies, revolutionizing the way we learn and teach. Here are some key innovations: 1) Online Learning Platforms: Platforms like Coursera, edX, and Khan Academy offer a wide range of courses and educational materials accessible to learners worldwide. These platforms provide flexibility and access to high-quality education regardless of geographical location; 2) Adaptive Learning: Adaptive learning systems use algorithms to personalize the learning experience based on a student's strengths, weaknesses, and learning pace. This technology adjusts the content and pace of instruction to optimize learning outcomes for each individual learner; 3) Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR): VR and AR technologies create immersive learning experiences that engage students in interactive simulations and virtual environments. These technologies are particularly effective for subjects like science, history, and technical training; 4) Gamification: Gamification integrates game elements, such as points, badges, and leaderboards, into educational activities to motivate and engage learners. Educational games make learning more enjoyable and increase student participation and retention; 5) Mobile Learning: With the widespread use of smartphones and tablets, mobile learning apps and platforms have become increasingly popular.Item Пантелеймон Куліш і кобзарське мистецтво(Сумський державний університет, 2024) Набок, Марина Миколаївна; Nabok, Maryna MykolaivnaСтавлення П. Куліша до кобзарського мистецтва у різні періоди його життя і творчості не завжди було однозначним, а часом навіть й суперечливим. Цінність зібраних ним матеріалів полягає в тому, що вони містять багатий фактичний матеріал для вивчення питань, пов’язаних зі світоглядом та психологією творчості кобзарів та лірників, впливу їх на становлення і розвиток фольклору, літератури, мистецтва. П. Куліш глибоко усвідомлював виняткову роль кобзарів та лірників у духовному житті народу, у формуванні його національної свідомості. Але в процесі творчих пошуків до розв’язання проблем національного буття, письменник у своїх художніх творах нерідко давав різко негативні оцінки суспільно-політичній ролі кобзарства.Item Peculiarities of intercultural dialogue between different representatives of people in the world(Sumy State University, 2023) Набок, Марина Миколаївна; Набок, Марина Николаевна; Nabok, Maryna Mykolaivna; Akshar, S.Codes of culture correlate with the ancient ideas of a person and form a coordinate system that contains and reproduces standards of culture, traditions, customs, behavior and the whole life of a certain national-ethnic society. They are unique markers of consciousness and subconsciousness, by which they recognize belonging to a certain culture, identify it. One listening to the song is enough to guess which people – Eastern or Western, Southern or Northern – it belongs to. Without special education, it is possible to determine the belonging of peoples to general types of cultures – European, Eastern, Asian, African, based on their national clothes. Within the European Union’s documents, «intercultural dialogue is most often mentioned in the Commission’s communication entitled Multilingualism: an Asset for Europe and a Shared Commitment» [2, р. 39]. Language, which is the main component of communication, can also be considered as a self-sufficient cultural system, which led to the emergence of a separate science – linguculturalology, which studies the interaction of culture and language, summarizes all possible ways of preserving and transmitting information about the culture of the people with the help of language. The cultural code covers the entire range of material manifestations of the life and culture of peoples: artifacts, architecture, nationally determined symbols, music, songs, dances, rituals, folk customs, national cuisine, as well as various forms of leisure, relationships in the family and with friends, even the semantics of colors, smells and sounds with which the life of the nation is saturated. It is implemented in a cultural context. Cultural traditions are unshakable, therefore, during intercultural interaction, it is necessary to tolerantly perceive the peculiarities of life, art, beliefs, and traditions of other peoples.Item Національна стійкість в духовному просторі міжкультурного діалогу(Вища школа управління і адміністрації. Ополє, 2022) Набок, Марина Миколаївна; Набок, Марина Николаевна; Nabok, Maryna Mykolaivna; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaНаціональна стійкість є невіддільною частиною духовних цінностей, які є джерелом національних традицій, внутрішньопсихологічного досвіду людини сформованого впродовж життя. У філософії поняття «духовність» завжди відігравало чи не найпершу роль у ключових питаннях призначення людини, ролі, суті її буття. Адже духовне життя збагачувалося в процесі освоєння людиною навколишнього світу через мову, традиції, виховання, добро, красу, гармонію, а не через тілесні насолоди. Прагматичні, побутові складові поєднувалися з естетичними й були засновані не на злі, ненависті, а на щирості, ніжному, гармонійному поєднанні людини з навколишнім світом. У природі людина шукала співзвучне своєму внутрішньому прагненню, своїм настроям. Це формувало своєрідний «генетичний код», що обумовлювався особливостями світосприйняття і світорозуміння кожного окремого народу, народним світоглядом, що містить явища як естетичного, так і психологічного, соціального, філософського, національного характеру, мовою, яка є не лише інструментом спілкування між людьми, але й формує світогляд.Item Поняття "своє – чуже" в системі етнокультурних цінностей (на основі відгуків іноземних студентів)(Сумський державний університет, 2022) Набок, Марина Миколаївна; Набок, Марина Николаевна; Nabok, Maryna MykolaivnaДосліджували це питання М. Костомаров, П. Куліш, М. Драгоманов, І. Франко, на сучасному етапі – В. Топоров, Л. Дунаєвська, М. Наєнко, С. Козак, М. Гримич, Е. Касперський та ін. Зокрема, вчені говорили про особливе значення понять "своє" і "чуже" у міфологічній свідомості, де "чуже" визначалося як відмінне, не схоже на "своє", а поняття "своє" встановлювалось через відчуття взаємототожності, взаємозалежності різних людей до широкої спільноти. Відтак, способом розпізнання "чужої" людини у міфологічній свідомості стає ототожнення її з певним міфічним персонажем. З розвитком людської свідомості це поняття набуло ширшого значення. Поняття "своє – чуже" за А. Швецовою, має таку структуру: контактність, спільність уявлень, спільність реакцій, комплекс національної відрази" [8, с. 107]. Саме в цій структурі як складові характеру знаходять свій вияв честь, мудрість, шляхетність, мужність, свобода, почуття родинного обов’язку, відношення до землі, утверджуючи духовну й мілітарну стійкість особистості. На кафедрі мовної підготовки іноземних громадян Сумського державного університету, ми ознайомлюємо іноземних студентів з країн Африки, Близького Сходу з українськими народними думами та піснями, здійснюємо порівняльну характеристику з їх народною творчістю. Відтак, поняття "своє–чуже" ми розглядаємо на матеріалі української народної думи "Маруся Богуславка". У процесі такого ознайомлення відбувається взаємообмін національними культурними цінностями, з’ясовуються психологічні особливості народу, природа національного характеру, основи суспільного та особистісного ідеалу, що є важливими складовими у розумінні прикметних рис характеру кожного окремого народу. Таким чином, поняття "своє–чуже" в системі етнокультурних цінностей посідає чільне місце у розкритті міжетнічних світоглядних зв’язків, а це дає можливість у багатокультурному мовному середовищі краще зрозуміти один одного та входити в життя сучасного світу на своїх питомо національних духовних підставах.Item The Principles Of Teaching Ukrainian Folk Dumas In Higher Educational Institutions Of Ukraine(Sumy State University, 2021) Набок, Марина Миколаївна; Набок, Марина Николаевна; Nabok, Maryna Mykolaivna; Mintah-Benyin, Kwesi GyebiThe article deals with the basic principles of teaching Ukrainian folk dumas in higher educational institutions of Ukraine. Cross-cultural education contributes to understanding and acceptance of cultural differences, ethnic tolerance, which is particularly important in the university environment with its close intercultural communication and interaction. The creative interaction between the teacher and the student allows «deeper study of Ukrainian dumas’ role in the formation of the national identity during intercultural communication» and is an integral part of the organization of creative education. The issues of the integration of art into the educational process in the United States are discussed in the works of Dowell and Goering et al.Item Архетипна основа поняття "рід" в українській та турецькій усній народній творчості(Сумський державний університет, 2021) Набок, Марина Миколаївна; Набок, Марина Николаевна; Nabok, Maryna Mykolaivna; Гьокальп, КаяпинарНаціональна свідомість відображає своєрідний генетичний код, в основі якого стародавні уявлення про людину і світ. Особливу увагу ми звертаємо на первні колективного підсвідомого, як важливого чинника світопізнання і світорозуміння нації, поняття «Рід», пізнання яких важливе передусім для збереження національної природи людини, народу, становлення і розвитку міжкультурного спілкування загалом. Саме «у процесі міжкультурного взаємообміну виявляємо своєрідність світосприйняття і світорозуміння кожного окремого народу».