Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Item
    Кахлі із зібрання Сумського обласного краєзнавчого музею
    (Національний музей «Київська картинна галерея», 2021) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті розповідається про кахлі із зібрання Сумського обласного краєзнавчого музею, які експонувалися на виставці у Київській картинній галереї. Кахлі виготовлені у керамічній майстерні в Абрамцево. До їхнього виробництва був причетний художник Михайло Врубель.
  • Item
    Українське образотворче мистецтво в іменах
    (ПП Лисенко М. М., 2022) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті розповідається про книгу «Імена України. 100 митців». Авторська концепція передбачала створення історії українського образотворчого мистецтва в іменах. Підбір художників здійснювався з огляду на місце митця в історії мистецтва. Важливим чинником у цьому процесі є художня цінність твору.
  • Item
    У пошуках «стильно прекрасного». Кахлі М. О. Врубеля з колекції Сумського обласного краєзнавчого музею
    (Видавничий дім «Антиквар», 2022) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті розповідається про кахлі, виготовлені у керамічній майстерні в Абрамцево та які зберігаються у Сумському обласному краєзнавчому музеї. До їхнього виробництва був причетний художник Михайло Врубель. Багатогранний талант митця проявився у багатьох видах образотворчого мистецтва. Подані результати атрибуції 19 кахлів авторства М. Врубеля з сумського музею.
  • Item
    Валентин Сєров і старі майстри
    (Сумський обласний художній музей ім. Никанора Онацького, 2021) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті розглядається ставлення Валентина Сєрова до творчості старих майстрів. Вияснено, що у ранній період творчості російського художника відбулося захоплення живописом іспанського художника Дієго Веласкеса. Також В. Сєров виконав копії з творів Веласкеса, Рембрандта, Рубенса, Тиціана. Аналізується портрет португальського співака Антоніо д’Анлраде з колекції Сумського обласного художнього музею ім. Н. Онацького.
  • Item
    Топографія українського лінориту. Микола Бондаренко з Успенки
    (Topography of Ukrainian linocut. Mykola Bondarenko from Uspenka, 2021) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті проаналізовано творчу еволюцію художника-графіка Миколи Бондаренка. Відмічається, що від початку творчої діяльності до сьогодення митець працює у техніці лінориту. Однією з провідних є шевченківська тема, над якою М. Бондаренко плідно працює донині. Несподіваним рішенням відзначаються серії за мотивами літературних творів «Слово о полку Ігоревім» та «Лісова пісня» Лесі Українки. Певним здобутком митця є серія «Кулінарна книга», в якій творчо переосмислені події голодомору в Україні у 1930-х роках.
  • Item
    Лебединський художній музей у світлі столітнього ювілею та деяких проблем українського мистецтвознавства
    (Національна спілка художників України, 2019) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    Розглядаються сторінки історії Лебединського художнього музею. Перший директор музею – Борис Руднєв знаходився біля джерел формування колекції музею. Простежується шлях надходження творів мистецтва до музею. Аналізуються стилістичні особливості вибраних творів В. Сєрова, О. Красовського, Є. Волошинова та ін. Указуються проблеми українського мистецтвознавства, пов’язані з музейною справою.
  • Item
    Cамообрази Казимира Малевича: набуті та втрачені ілюзії
    (2019) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    Протягом всієї творчості Казимир Малевич пише і малює портрети. Деякі з цих творів є програмними. Звертається митець і до автопортретів. Один з перших автопортретів Малевича з’являється у другій половині 1900-х років. Художник звертається до них в усі періоди своєї творчості. Автопортрети свідчать й про набуті та втрачені ілюзії митця.
  • Item
    Нотатки з історії образотворчого мистецтва Сумщини
    (Університетська книга, 2018) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті йдеться про художників – уродженців Сумщини. Їхня творчість є яскравою сторінкою в історії українського образотворчого мистецтва. Деякі з них – Давид Бурлюк, Олександр Богомазов, Олексій Грищенко стали фундаторами мистецтва авангарду. Натхненно працювали на Сумщині Петро Левченко, Тарас Шевченко
  • Item
    Казимир Малевич : «заробити супрематизмом не можна»
    (Родовід, 2019) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті йдеться про ціни на твори художника Казимира Малевича. У зв’язку з тим, що роботи Малевича майже не фігурують на арт-ринку, їх можлива поява супроводжуватиметься високими цінами. Це підтверджує список найдорожчих творів Казимира Малевича, проданих на аукціоні.
  • Item
    «Всесвітня чутливість» як світогляд та основа творчого методу Г. Гавриленка-художника
    (Сумський державний університет, 2018) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті розглядається творчість українського художника Григорія Гавриленка. Відмічається «всесвітня чутливість» як ознака світогляду та основа творчого методу митця. Звертається увага на культурософську концепцію як методологічну засаду мистецької практики художника. Аналізуються пошуки жіночих образів в ілюструванні книги «Vita Nova» Данте Аліг’єрі та поезії О. Пушкіна. Зазначається, що завдяки всечутливості Г. Гавриленка до світової культури його мистецтво є надбанням європейської культури ХХ століття.