Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Українське образотворче мистецтво в іменах
    (ПП Лисенко М. М., 2022) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті розповідається про книгу «Імена України. 100 митців». Авторська концепція передбачала створення історії українського образотворчого мистецтва в іменах. Підбір художників здійснювався з огляду на місце митця в історії мистецтва. Важливим чинником у цьому процесі є художня цінність твору.
  • Item
    Петро Левченко і Путивль
    (Щербина І. В., 2018) Побожій, Сергій Іванович; Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті аналізуються твори живопису та графіки українського художника Петра Левченка, написані у Путивлі. Художник неодноразово перебував у цьому місті на початку ХХ століття. Путивльські твори посідають важливе місце у творчості художника. Деякі з них експонувалися на престижних виставках і отримали високу оцінку від критиків.
  • Item
    Валентин Сєров і старі майстри
    (Сумський обласний художній музей ім. Никанора Онацького, 2021) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті розглядається ставлення Валентина Сєрова до творчості старих майстрів. Вияснено, що у ранній період творчості російського художника відбулося захоплення живописом іспанського художника Дієго Веласкеса. Також В. Сєров виконав копії з творів Веласкеса, Рембрандта, Рубенса, Тиціана. Аналізується портрет португальського співака Антоніо д’Анлраде з колекції Сумського обласного художнього музею ім. Н. Онацького.
  • Item
    Мистецька колекція і сучасний університет
    (Національна спілка художників України, 2017) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті розповідається про формування мистецької колекції розпочату в Українській академії банківської справи у Сумах. Нині колекція після ліквідації академії увійшла до складу Сумського державного університету. Зазначено шляхи надходження творів до мистецького зібрання. Аналізуються деякі твори живопису та графіки. Наявність монографічних колекцій художників Миколи Бондаренка, Олександра Садовського у складі зібрання.
  • Item
    Українські митці у творах, біографіях і коментарях
    (Університетська книга, 2020) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті подано історію українського мистецтва в іменах найбільш її яскравих представників від часів Київської Русі до ХХІ століття. Проаналізовано історію біографічної концепції, закладеної в основу книги. Зазначено поєднання фактографічної точності біографічних довідок про художників з висловом про митця. Їхній підбір відбиває суб’єктивний погляд автора на цю проблему. Такий само принцип закладено і до підбору ілюстрацій у книзі.
  • Item
    Міжнародні пленери «Художня карта України» та «Moje miasto». З історії україно-польських мистецьких зв’язків
    (Університетська книга, 2020) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті йдеться про мистецькі пленери «Художня карта України» у Сумах та «Моє місто» у Глівіце. Подано короткий огляд історії мистецьких пленерів. Висвітлюється діяльність польських художників на українському пленері. Твори польських митців у колекції галереї мистецтв «Академічна». Зазначені твори сумських художників, які отримали нагороди у Польщі.
  • Item
    Cамообрази Казимира Малевича: набуті та втрачені ілюзії
    (2019) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    Протягом всієї творчості Казимир Малевич пише і малює портрети. Деякі з цих творів є програмними. Звертається митець і до автопортретів. Один з перших автопортретів Малевича з’являється у другій половині 1900-х років. Художник звертається до них в усі періоди своєї творчості. Автопортрети свідчать й про набуті та втрачені ілюзії митця.
  • Item
    “Гроза” Джорджоне де Кастельфранко і духовний світ художника
    (Сумський державний університет, 2017) Побожій, Сергій Іванович; Побожий, Сергей Иванович; Pobozhii, Serhii Ivanovych
    У статті розглядається картина “Гроза” венеціанського художника Джор- джоне де Кастельфранко як відображення духовного світу художника. Аналізуються коментарі дослідників до неї. Інтерпретується місце пейзажу в творчості художника, визначаються деякі проблеми зародження і розвитку пейзажу в мистецтві Високого Відродження.