Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
53 results
Search Results
Item “Трампізми” – від оказіоналізму до узуальної лексичної одиниці(Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2021) Попова, Олена Володимирівна; Попова, Елена Владимировна; Popova, Olena VolodymyrivnaУ статті до розгляду беруться оказіональні лексичні одиниці, вжиті американським президентом Д. Трампом, та основні принципи і механізми їх подальшої узуалізації. Політичний дискурс, завдяки своїй популярності у сьогоднішньому демократичному суспільстві, виконує роль тієї рушійної сили, що діє в рамках теорії подвійного кодування, уможливлюючи декларативне, процедуральне, семантичне та емотивне / епізодичне запам’ятовування сказаного чи почутого, а звідси і оказіональних лексичних утворень.Item Стратегічний комплекс рекламного дискурсу: від диференціації до дискредитації(Херсонський державний унiверситет, 2018) Попова, Олена Володимирівна; Попова, Елена Владимировна; Popova, Olena Volodymyrivna; Аксютіна, В.С.; Карпенко, І.В.Стаття присвячена вивченню вербальної складової при реалізації комплексу стратегій, властивих рекламному дискурсу, адже реклама завжди була невід’ємною частиною людського існування. Але в умовах сьогодення реклама носить не тільки суто інформативний характер, але й активно застосовується суб’єктами господарювання у якості одного з найпоширеніших та найефективніших методів ведення конкурентної боротьби. Насиченість інформаційного простору різноманітною як за змістом так і за формою інформацією змушує конкурентів вдаватись до якомога більш креативних, а іноді й агресивних засобів рекламування. У статті подаються основні характеристики рекламного дискурсу як такого та його вербальні складники, що спрямовані на реалізацію стратегій диференціації та дискредитації конкурента на ринку реклами товарів та послуг. Звертається увага як на лексичну, так і граматичну наповненість текстів реклами, що в сумарному плані виформовує інтенцію рекламодавця, провокуючи до цілком визначеного перлокутивного ефекту, властивого будь-якій рекламі – придбання товару чи послуги. Не зважаючи на багатошаровість умов, за яких варто вивчати рекламний дискурс, залишається одна непорушна істина – рекламний текст не приймає багатослівності та складних синтаксичних зворотів, оскільки за своєю природою має бути яскравим, динамічним, влучним і завжди актуальним. Саме тому, у даній статті до розгляду беруться стратегія диференціації, що покликана максимально лаконічно висвітлити основні пріоритети та переваги рекламованого товару чи послуги, та стратегія дискредитації, яка, в свою чергу, за рахунок все тієї ж лаконічності та влучності має на меті знищити конкурентів на ринку послуг та торгівлі – чому сприяє правильно підібраний лексико-граматичний матеріал. Стаття написана в рамках теми дослідження «Механізми впливу інститутів громадського суспільства на євроінтеграційні процеси в Україні» №15.01.10-02.16/18.ЗП.Item Дихотомія Perfekt-Präteritum у німецькому рекламному та кіно-дискурсах(КОД, 2018) Попова, Олена Володимирівна; Попова, Елена Владимировна; Popova, Olena Volodymyrivna; Виноградова, М.О.; Кужель, О.В.Стаття присвячена вивченню граматичної опозиції Perfekt-Präteritum у сучасному німецькому розмовному мовленні на матеріалі рекламного та кіно-дискурсів. Саме ці два дискурси користуються на сьогоднішній день неабиякою популярністю як в плані побутування, так і в якості об’єкту дослідження, що пояснюється, з одного боку, потужністю сьогоденних ЗМІ, їх поширеністю та значущістю у суспільстві, а з іншого боку, їх здатністю абсорбувати та презентувати панівні мовленнєві тенденції. Разом з тим, слід відзначити значущість рекламного та кіно-дискурсів не лише в якості накопичувача існуючих у мовленні лексико-стилістичних, граматико-стилістичних варіантів, а й у якості зразка мовленнєвої поведінки, що нав’язується реципієнту, диктуючи використання тих чи інших лексико-граматичних форм, серед яких і опозиція вживання часо-видових форм Perfekt-Präteritum. Відтак, стаття має на меті прослідкувати умови вживання часо-видових форм Perfekt-Präteritum у рекламному та кіно-дискурсах, встановити граматичну та семантичну доцільність вживання цих форм та виокремити панівні тенденції сучасного німецького розмовного мовлення та їх можливий вплив на граматичну будову німецької мови в рамках часо-видової дихотомії Perfekt-Präteritum.Item Дискурс ЗМІ Великобританії як коригуюча стратегія нівелювання євроінтеграційних процесів(Сумський державний університет, 2017) Попова, Олена Володимирівна; Попова, Елена Владимировна; Popova, Olena Volodymyrivna; Бондаренко, А.С.Завдання дискурсу ЗМІ — вплив на формування громадської думки. Досягнення мети і завдання забезпечується тим, що дискурс ЗМІ — комунікативне явище, а будь-яке спілкування — це цілеспрямований вплив.Item Перетин вербального та невербального компонентів в американському рекламному дискурсі(Сумський державний університет, 2017) Попова, Олена Володимирівна; Попова, Елена Владимировна; Popova, Olena Volodymyrivna; Довженко, А.Основна ціль кожного рекламного повідомлення – забезпечити читача комфортними умовами задля сприйняття інформації, яка надається. Саме тому автори звертаються як до мовних, так і не мовних засобів (вербальних та невербальних), що забезпечує цілісність та зв'язність рекламного тексту.Item Лексическая составляющая тактики амальгамирования в британском политическом дискурсе(Сумский государственный университет, 2017) Попова, Олена Володимирівна; Попова, Елена Владимировна; Popova, Olena Volodymyrivna; Аманмурадов, К.В реализации тактики амальгамирования в британском политическом дискурсе лексические средства выполняют преимущественно номинативную функцию т. е. называют группы людей, к которым причисляет себя и адресатов сообщения говорящий, или ценностные компоненты, общие для участников коммуникативного акта.Item Дискурс ЗМІ Великобританії як коригуюча стратегія нівелювання євроінтеграційних процесів(Сумський державний університет, 2017) Попова, Олена Володимирівна; Попова, Елена Владимировна; Popova, Olena Volodymyrivna; Бондаренко, А.С.Завдання дискурсу ЗМІ — вплив на формування громадської думки. Досягнення мети і завдання забезпечується тим, що дискурс ЗМІ — комунікативне явище, а будь-яке спілкування — це цілеспрямований вплив.Item Впливова функція дискурсу ЗМІ Великобританії в процесі BREXIT(Вид-во Національного університету «Острозька академія», 2017) Попова, Олена Володимирівна; Попова, Елена Владимировна; Popova, Olena Volodymyrivna; Бондаренко, Анна Сергіївна; Бондаренко, Анна Сергеевна; Bondarenko, Anna SergiivnaСтаття присвячена вивченню основних стратегій та тактик, властивих дискурсу ЗМІ, в цілому, та британському дискурсу ЗМІ, безпосередньо. Стаття має на меті продемонструвати перетин та взаємодоповнюваність стратегій «героїзації» та «дискредитації» в дискурсі ЗМІ в період виходу Британії із ЄС, відзначивши роль саме дискурсу ЗМІ при вирішенні глобальних політичних питань в країні. Стаття написана в рамках теми дослідження «Механізми впливу інститутів громадського суспільства на євроінтеграційні процеси в Україні» №15.01.10-02.16/18.ЗП.Item Вербальна versus невербальна складова у рекламному дискурсі(Видавець Лисенко В.Ф., 2017) Попова, Олена Володимирівна; Попова, Елена Владимировна; Popova, Olena Volodymyrivna; Довженко, А.О.Стаття присвячена вивченню рекламного дискурсу, його різних форм та реалізації вербальної та невербальної складової в ньому. Подаються основні вербальні складники рекламного тексту, що несуть основну інформацію про продукт, що рекламується. Разом з тим, в залежності від різновиду реклами демонструються основні форми, яких набуває невербальний складник у рекламному дискурсі. Стаття написана в рамках теми дослідження «Механізми впливу інститутів громадського суспільства на євроінтеграційні процеси в Україні» №15.01.10-02.16/18.ЗП.Item Пейоратив як складова самопрезентації політика(East-West, 2017) Попова, Олена Володимирівна; Попова, Елена Владимировна; Popova, Olena Volodymyrivna; Приходько, Наталія Анатоліївна; Приходько, Наталия Анатольевна; Prykhodko, Nataliia Anatoliivna; Вольвач, Владислава Андріївна; Вольвач, Владислава Андреевна; Volvach, Vladyslava AndriivnaПолітика, по суті, є мовленнєвою діяльністю, у якій мова використовується для інформування інших про політичні проблеми і для переконання в необхідності взяти участь у діях, пов'язаних з цими проблемами. Однією з найважливіших функцій політичного дискурсу, яка виокремлює його із загального мовного контексту, вважається функція переконання. Відтак, самореклама політика виступає ключовою складовою політичного мовлення і політичного дискурсу, в цілому. І якщо брати до уваги загальну поширеність, популярність цього дискурсу, то той лексико-граматичний, стилістичний арсенал, яким користуються політики, перетворюється не лише на предмет соціологічних, психологічних, лінгвістичних досліджень, а й на рушій мовленнєвих і як наслідок мовних змін. Відтак, питання пейоративів та їх місця у мовленні залишається відкритим для подальших досліджень.Стаття написана в рамках теми дослідження «Механізми впливу інститутів громадського суспільства на євроінтеграційні процеси в Україні» №15.01.10-02.16/18.ЗП.