Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
62 results
Search Results
Item Роль арт-терапії в спілкуванні зі студентами з високим рівнем тривожності(Сумський державний університет, 2024) Сахно, Парасковія Іванівна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Глазун, С.О.Актуальність теми визначається необхідністю дослідити роль методів когнітивно-поведінкової терапії, арт-терапії в спілкуванні з особами юнацького віку з високим рівнем тривожності. Так як цей віковий період, який є сензитивним для формування світогляду, а професійне та особистісне самовизначення є провідним видом діяльності юнаків, часто супроводжується таким проявом емоційного стану як тривожність. Вплив тривожності на самооцінку осіб юнацького віку має велике значення в розвитку особистості, оскільки феномен тривоги, який переживає індивід, пов’язаний з особливостями інтелекту, певними характеристиками сприйняття та рівнем потреб.Item Особливості переживання самотності особами юнацького віку(Сумський державний університет, 2024) Сахно, Парасковія Іванівна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Васильєва, В.Феномен самотності вивчається фахівцями різних наукових напрямів протягом довгого періоду. Вивчення змін у психіці людини, яка почувається самотньою, викликає великий інтерес у суспільстві. Як психічний стан, що має негативне забарвлення, самотність пов'язана з відсутністю близьких, позитивних емоційних зв'язків з людьми або зі страхом їх втрати в результаті вимушеної соціальної ізоляції. Страх самотності найчастіше пов’язаний із недостатньою психологічною зрілістю та травматичними переживаннями минулого. Сьогодні актуальність проблеми самотності підсилюється особливостями воєнного стану, умовами невизначеності, в яких перебувають українці, зокрема, діти, підлітки, юнаки. Мета дослідження: визначити особливості переживання самотності особами юнацького віку.Item Рівень конфліктності у юнацькому віці(Сумський державний університет, 2024) Сахно, Парасковія Іванівна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Терехова, М.Конфлікти відіграють велику роль у нашому житті. Вони є джерелом значного розвитку як для окремої людини, так і для соціальної системи в цілому, займаючи одне з певних місць серед типів міжособистісних відносин. Ця проблема особливо актуальна у юнацькому віці, складному етапі переходу до дорослого життя, і супроводжується наростанням внутрішніх протиріч у розвитку і напруженістю міжособистісних відносин з однолітками, дорослими і батьками. Практика показує, що юнакам важко вирішувати нові конфлікти, а деструктивні тенденції переважають над конфліктами. Для того щоб зменшити гостроту подібних явищ і більш продуктивно вирішувати міжособистісні конфлікти, необхідно розуміти природу конфлікту, його зміст, його структуру, фактори, які їх викликають, а також знання деталей віку виникнення конфлікту. Це дозволить вам вибрати правильні методи і засоби роботи з ними. Мета дослідження: теоретично проаналізувати та емпірично дослідити психологічні особливості конфліктної поведінки у юнацькому кому віці.Item Доступ до засобів існування та добробут людей, що проживають в зоні бойових дій(Сумський державний університет, 2024) Сахно, Парасковія Іванівна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Ситник, А.Актуальність дослідження. У сучасних реаліях, де кожна соціальна група зазнає труднощів від становища в країні, дуже важливим є розуміння та чітка визначеність проблем, пов’язаних з людьми, що безпосередньо перебувать в зоні бойових дій. Знаходячись під обстрілами, потерпаючи від руйнування житла та постійно відчуваючи стрес і тривогу, дана категорія населення має певні обмеження і знижену якість життя. Проблема однієї лише гуманітарної кризи зараз гостро стоїть для багатьох населених пунктів нашої країни. Воєнні конфлікти призводять не лише до фізичного знищення майна та інфраструктури, а й значно ускладнюють людям доступ до всіх сфер життєдіяльності, особливо через зменшення доходів громадян та відбитків, що залишає війна, на їх життях. Розвідка з даної теми може допомогти визначити не лише нагальні проблеми, а й підкреслити ускладнену ситуацію з вже наявними – системними, такими як переселення, розриви в соціальній чи економічній сферах. Вивчення доступності до засобів існування та добробуту людей, що проживають в зоні бойових дій, є наразі актуальним, оскільки подібні дослідження можуть показати аспекти розвитку стратегій покращення їх якості життя та забезпечення стабільності в країні для всіх громадян. Визначення наслідків та аналіз поточного становища населення в умовах війни може розкрити більш глибокі проблеми та показати виклики, що стоять перед українським суспільством. Щоб визначити пріоритетність гуманітарних програм, важливо розуміти масштаб і характер потреб людей у зонах конфлікту. Також актуальність дослідження обумовлена формуванням напрямків міжнародної співпраці для забезпечення стабільності в постконфліктних регіонах та захистом прав людини. Висновки роботи можуть стати матеріалом для зважених та обґрунтованих рішень і впровадження політик задля забезпечення добробуту великої кількості людей в Україні, що переживають воєнні події.Item Тренінгові засоби соціальної профілактики торгівлі людьми серед біженок під час війни(Сумський державний університет, 2023) Сахно, Парасковія Іванівна; Сахно, Прасковья Ивановна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Кульченко, А.Торгівля людьми є одним із найстрашніших злочинів сучасності. ООН вважає торгівлю людьми глобальною епідемією прав людини. Міністерство внутрішньої безпеки США визначає це як сучасне рабство, яке включає застосування шахрайства чи примусу для отримання певного виду трудової діяльності. Торгівці людьми використовують силу та маніпуляції, щоб заманити жертв у свої руки. Вони шукають людей, які вразливі з різних причин, включаючи психологічну чи емоційну вразливість, економічні труднощі, відсутність мережі соціального захисту, переміщення під час війни. Торгівля людьми є переважно прихованим злочином, існує поза межами звичайного повсякденного життя. Жертви можуть бути наляканими та травмованими, не хочуть розкриватися чи йти по допомогу. Мета дослідження – розроблення практичних рекомендацій, спрямованих на удосконалення заходів з профілактики торгівлі людьми.Item Рівень інтернет-залежності в осіб підліткового та юнацького віку в період воєнного стану(Сумський державний університет, 2023) Сахно, Парасковія Іванівна; Сахно, Прасковья Ивановна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Лутцева, М.У підлітковому віці інтенсивно відбувається формування найважливіших рис і якостей особистості, а також системи життєвих цінностей, що мають велике значення для становлення світогляду, самовизначення в суспільстві і пошуку життєвого шляху. У психології цей вік визначають, як «відкриття свого Я». Сучасному поколінню складно, особливо підліткам, оскільки ми зараз перебуваємо у реаліях війни. Онлайн формат спілкування не забезпечує усіх потреб живого контакту, що неодмінно впливає на формування підлітка. В умовах воєнного стану вони втратили можливість відвідувати гуртки за інтересами, художні виставки, спортивні секції, вільно збиратися групами, гуляти вулицями міста чи спілкуватися з природою. Пізнання причин, які в свою чергу, обумовлюють походження ігрової інтернет-залежності, дозволяє створити комплекс способів, націлених на їх профілактику та формування умінь успішного вирішення. Така робота дозволяє не лише допомогти особистості одержати знання про дієві та ефективні методи вирішення ігрової інтернет-залежності, але і дає їй повну інформацію про головні психологічні індивідуальності (які в свою чергу, зумовлюють її походження), про здатність до саморегуляції в складних життєвих ситуаціях, в яких виконується та чи інша цілеспрямована дія на особистість, з метою гармонізації її психічного та суспільного життя. Однак, на сьогоднішній день, практика дедалі частіше нам демонструє те, що на жаль сучасні підлітки та юнаки не в змозі врегульовувати свою ігрову інтернет-залежність, особливо в період воєнного стану, коли діють обмеження в соціумі. Об’єктом дослідження є інтернет-залежність. Предметом дослідження: рівень ігрової інтернет-залежності у осіб підліткового та юнацького віку в період воєнного стану. Метою дослідження є вивчення рівеня ігрової інтернет-залежності у осіб підліткового та юнацького віку в період війни.Item Надання соціальної допомоги дітям, які долають онкологічне захворювання(Сумський державний університет, 2019) Гаврилко, В.; Сахно, Парасковія Іванівна; Сахно, Прасковья Ивановна; Sakhno, Paraskoviia IvanivnaВ Україні технологія надання соціальної допомоги дітям, які долають онкологічне захворювання, не відпрацьована і має багато невирішених питань. Соціальна робота в системі охорони здоров’я – система заходів спрямованих на забезпечення збереження і розвитку оптимальної працездатності та соціальної активності людей з інвалідністю, сприяння здоровому способу життя громадян. У багатьох країнах світу соціальна робота стала невід’ємним компонентом сфери охорони здоров’я, в межах якої соціальний працівник проводить соціальний супровід пацієнтів через систему соціального страхування, надає психологічну підтримку, проводить рекреаційну роботу. Соціальна робота в європейських країнах та Сполучених Штатах має широкий спектр застосування. Соціальні працівники вирішують такі завдання:Item Ґендерний портрет українського суспільства. Аналітичне дослідження(Сумський державний університет, 2009) Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Павленко, Володимир Петрович; Павленко, Владимир Петрович; Pavlenko, Volodymyr Petrovych; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Іванова, Тетяна Володимирівна; Иванова, Татьяна Владимировна; Ivanova, Tetiana Volodymyrivna; Колісник, Людмила Олексіївна; Колесник, Людмила Алексеевна; Kolisnyk, Liudmyla Oleksiivna; Панченко, Юлія Валеріївна; Панченко, Юлия Валериевна; Panchenko, Yuliia Valeriivna; Сахно, Парасковія Іванівна; Сахно, Прасковья Ивановна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Павленко, Ганна Володимирівна; Павленко, Анна Владимировна; Pavlenko, Hanna VolodymyrivnaУ збірнику "Ґендерний портрет українського суспільства. Аналітичне дослідження" подані матеріали, які висвітлюють ґендерні проблеми, які є актуальними та спільними для окремих регіонів та всього суспільства. Зокрема, аналізуються статистичні дані, результати наукових досліджень, опитувань, даються рекомендації по подоланню гендерних диспропорцій в окремих сферах життя регіонів. Даний збірник призначений для органів державної влади та місцевого самоврядування, громадських організацій, освітян, науковців, журналістів, студентів та всіх, хто цікавиться ґендерною проблематикою. Здійснено Сумським ґендерним ресурсним центром у рамках та за фінансової підтримки Програми рівних можливостей ПРООН. Погляди авторів необов'язково збігаються з позиціями ПРООН.Item Роль викладача у формуванні мотивації та подоланні неуспішності у навчанні студентів(Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, 2014) Сахно, Парасковія Іванівна; Сахно, Прасковья Ивановна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Литюга, Юлія Валеріївна; Литюга, Юлия Валерьевна; Lytiuha, Yuliia ValeriivnaСтаття присвячена комплексному дослідженню проблеми неуспішності студентів та ролі викладача у процесі подолання цієї проблеми. Визначальну роль у процесі пізнання, що здійснюється крізь призму соціальної взаємодії, відіграє сумісна співпраця викладача та студента. Співпраця реалізується на основі виконання певних навчально-виховних завдань.Item Темперамент особистості як складова професійної діяльності(Сумський державний університет, 2015) Сахно, Парасковія Іванівна; Сахно, Прасковья Ивановна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Герман, Л.Темперамент вважають найбільш стійкою характеристикою особистості, яка майже не змінюється впродовж життя, виявляється в усіх сферах життєдіяльності і характеризує індивіда з боку динамічних особливостей його психічної діяльності. Її зміст і умови по різному впливають на прояви властивостей типу ВНД. Вони можуть виявлятися як у позитивному, так і негативному значенні. Це свідчить про те, що люди залежно від типу темпераменту самостійно формують власний, індивідуальний стиль реалізації себе в соціумі, який найяскравіше проявляється у професійній діяльності.