Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Технологія арттерапії в соціальній адаптації дітей із числа внутрішньо переміщених осіб у контексті цілей сталого розвитку
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Котенко, Олександр Олександрович; Kotenko, Oleksandr Oleksandrovych; Кохно, А.С.
    Стаття присвячена дослідженню фінансово-правових та змістовних особливостей впровадження елементів арт-терапії при наданні соціальної послуги соціальної адаптації цільовій групі дітей з числа внутрішньо переміщених осіб. В роботі була розглянута нормативна база, яка формує стандарти роботи з дітьми в цілому, а також дітьми з числа внутрішньо переміщених осіб зокрема. Досліджені підходи до розуміння сутності соціальної терапії, її педагогічного аспекту, а також передумови для застосування арт-терапевтичних вправ у їх контексті. Сформульовані висновки були підкріплені практичними результатами проведених арт-терапевтичних занять із дітьми з числа внутрішньо переміщених осіб в закладі дошкільної освіти Сумської області, продемонстровано особливості застосування арт-терапевтичних вправ для пришвидшення процесу їх соціальної адаптації. Отримана позитивна оцінка від фахівців закладу та високі результати дають підстави вважати, що арт-терапевтичні заняття мають не лише широкий потенціал при роботі з даною цільовою групою, але і надає можливості їх впровадження для надання соціальної послуги соціальної адаптації і іншим цільовим групам зокрема: безробітні люди, люди пенсійного віку, люди, що страждають від професійного вигорання, люди з інвалідністю. Були охарактеризовані синхронний та асинхронний підходи, а також індивідуальна форма та типові тематичні тренінгові програми, які можуть сформувати основу для вдосконалення існуючих підходів до надання послуги соціальної адаптації. Окрему увагу приділено розгляду ролі та перспектив арт-терапії в контексті цілей сталого розвитку. Розглянуто можливість вдосконалення розроблених в рамках дослідження арт-терапевтичних вправ шляхом формулювання завдань, які не лише сприяють соціальній адаптації дітей з числа внутрішньо переміщених осіб, але і стимулюють їх вирішувати повсякденні проблеми з огляду на цілі сталого розвитку. Зазначено, що такі вправи можуть бути пристосованими для роботи з іншими віковими групами: підлітків, молоді, людей середнього та похилого віку, що буде слугувати додатковим освітнім цілям при соціальній роботі з цими цільовими групами. На основі цього був зроблений висновок про доцільність застосування комбінаторного підходу до формування типових тематичних тренінгових програм. Крім того, окреслені перспективи підвищення доступності соціальної послуги сольної адаптації отримувачам шляхом подальшого розвитку функціоналу порталу надання державних послуг «Дія» (асинхронні тренінгові можливості) та створення на базах закладів вищої освіти сертифікатних програм для підготовки тренерів (синхронні можливості).