Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
13 results
Search Results
Item Formation of language competences in students humanities while using phraseology units with the component «the name of the flower» in dilogical speech(Sumy State University, 2024) Алексахіна, Тетяна Олексіївна; Aleksakhina, Tetiana Oleksiivna; Нефедченко, Оксана Іллівна; Nefedchenko, Oksana IllivnaIn the modern world, the ability of people to interact with each other plays an increasingly important role − the effectiveness of work and the level of relationships depend on this. An important component of successful verbal communication at the personal level is the formation of communicative competence: «the presence of communicative competence in a person allows him to interact with other people in everyday life, educational, industrial, cultural and other spheres of life». The main purpose of teaching a foreign language in a higher education institution is to develop communicative competence in various spheres of life. The communicative method involves mastering communicative competence. Learning is managed not through grammar, but it is guided by communicative intentions (intentions). The student is at the centre of learning. Without mastering the language material, it is impossible to develop foreign students' speaking skills. In speech, phraseologisms are used for various purposes: to make a statement more imaginative, emotional, expressive; to create a touch of irony, joke, mockery, sarcasm, etc.; to express positive emotions or familiarity; to reproduce the subtle nuances of meaning, characteristics of an object, phenomenon, or situation (Левченко, 2008). These theses are examined a gender phraseology with the component «the name of a flower». The authors investigate the semantics of set phrases denoting the features of women on the basis of the English, French and Ukrainian languages. It defined lexical and grammatical means of expressing femininity in different languages, the impact of component «name of the flower» in the structure idiom to its semantics. The authors find universal and ethnospecific trends of gender aspect of the English, French and Ukrainian languages. Despite the fact that phraseological units are the subject of constant study in a variety of aspects, issues related to the gender aspect of their semantics remain unresolved. It is well known that phraseological combinations are a vivid reflection of the specifics of the national worldview. One of the properties of a phraseology is its imagery. A certain group of these images represents the characteristics of people. In the context of this issue, the gender aspect of phraseological units occupies a special place.Item Формування умінь ведення діалогу при вивченні іноземної мови(Сумський державний університет, 2023) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana Illivna; Алексахіна, Тетяна Олексіївна; Алексахина, Татьяна Алексеевна; Aleksakhina, Tetiana OleksiivnaВагоме місце з-поміж професійних умінь займають уміння застосовувати евристичний навчальний діалог при вивченні різних предметів, зокрема іноземної мови. Означений підхід визначає провідним у навчанні студентів орієнтацію на опанування логікою навчального діалогу, оскільки він забезпечує більш повні можливості для творчого освоєння знань, підвищення рівня самостійності в опануванні студентами знань та умінь, сприяє виробленню таких важливих професійних якостей особистості, як самостійність, ініціативність, креативність, гнучкість мислення та ін. На підставі аналізу філософсько методологічних, психолого-педагогічних досліджень В. Андреєва, А. Хуторського, П. Копніна, А. Короля, Г. Гончаренка та інших це можливо в умовах пізнавально-творчої, тобто евристичної освіти, яка може бути схарактеризована як завершена інноваційна освітня система, що має на меті створення необхідних умов для розвитку і творчої самореалізації, самозростання особистості майбутнього професіонала. На підставі системного аналізу Галузевого стандарту вищої освіти, Концепції «Нова українська школа» визначено групи основних умінь застосування евристичного навчального діалогу, якими мають оволодіти сучасні студенти, а саме: уміння ставити сутнісні пізнавальні запитання; уміння складати логічний ряд запитань для розвитку мислення, створення конкретного освітнього продукту; уміння взаємодіяти в інтерактивній групі; уміння здійснювати діагностику запитальної діяльності та діалогової взаємодії.Item French phraseologisms with the component «name of a flower» as part of the ideographic group «Man is a biological being»(Sumy State University, 2023) Алексахіна, Тетяна Олексіївна; Алексахина, Татьяна Алексеевна; Aleksakhina, Tetiana Oleksiivna; Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana IllivnaThe problem of constructing an ideographic classification of phraseological units does not cease to be in the focus of many researchers. Phraseological ideography is studied on the material of various languages, such as Ukrainian (M.F. Alefirenko, V.D. Uzhchenko, M.V. Serebriak, N.F. Grozian, etc.), English (I. I. Humeniuk), German (I. E. Parina, L. M. Ryazanovsky), French (M. K. Artina), Kashubian (O. V. Semenova), etc. Comparative studies in the field of ideography are also being conducted, in particular, on the material of Ukrainian and English (I. Kolesnikova), Russian and German (A. Guseva), English, Spanish and French (O. Yermakov), etc. Despite such a variety of works on phraseological ideography, a significant number of issues remain unresolved, including, in particular, the following: the lack of unified terminology for taxa, which leads to differences in ideographic classifications of different scholars even when describing the same macro- and microsystems; the lack of research on phraseological units with the component «name of the flower», etc. Thus, the relevance of our study lies in the need to study French phraseological units with the component «name of the flower» in the ideographic aspect.Item Power therapy for the brain(Sumy State University, 2020) Sirobaba, V.O.; Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana IllivnaPeople suffering from diseases such as epilepsy, Parkinson’s or Alzheimer's, are waiting for investigation of US Department of Defense. It helps through deep stimulation of the brain with the help of electrical impulses to significantly improve the functioning of the functional networks of the brain and improve memory up to 15%.Item Сократівська діалогічна евристика та її розвиток у зарубіжній та вітчизняній освіті(Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка, 2017) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana IllivnaУ статті здійснено огляд основних ідей і технологій сократівської діалогічної евристики та її розвитку і модернізації протягом останніх століть, особливо в сучасних умовах, коли на зміну традиційній, суто передавальній, антидіалогічній освітній системі приходить освіта евристична з її пріоритетами пізнавально-творчої діяльності, потужним діалогічним потенціалом. Аналізуються інноваційні новоутворення побудованої на сократівському діалозі евристичної освіти, зокрема, виконання й діагностика вільно обраних і значимих для студентів й учнів освітніх продуктів, системне формування умінь ставити пізнавальні запитання, застосування діалогу в осмисленні й освоєнні текстів лекцій «прямої дії», у розробці і застосуванні діагностичних механізмів для визначення якості основних евристичних продуктів (розповідь, твір, проект, колективна творча справа, дискусія, диспут тощо). Сократичний діалог у сучасному його тлумаченні є першоосновою творчого мислення учнів і педагога, перетворює монологічний, репродуктивний процес навчання у пізнавально-творчу, діалогічну, конструктивну, креативну, тобто евристичну діяльність.Item Open Course Ware як сучасний метод самостійної підготовки студентів при вивченні іноземних мов (латинської)(Буковинський державний медичний університет, 2017) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana IllivnaСьогодні у світі постійно відбуваються зміни, які спрямовані на автоматизацію, модернізацію, пошук нових ідей, створення креативних проектів. Оновлення та покращення якості сучасної освіти полягає у впровадженні інноваційних освітніх ідей і технологій, які роблять співпрацю студента-викладача більш ефективною. У 2014 році був прийнятий Закон України «Про вищу освіту» який зменшує аудиторне навантаження на студентів.Item Ідеї евристичної освіти у спадщині вітчизняних науковців(Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка, 2018) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana IllivnaСлова «евристика», «евристичний підхід», «евристичні методи», «творча діяльність» все частіше почали зустрічатися в сучасній оновленій освіті. Але декілька століть тому назад про це неможливо було навіть подумати. Авторитарний стиль ведення уроку, механічне запам’ятовування фактів, перевага монологічної діяльності на заняттях здавалось назавжди закріпились в нашій школі. Але починаючи з ХVII століття евристичні ідеї стали повільно проникати у сферу педагогіки й освіти. Евристичні підходи Сократа щодо здобування істин у навчальній практиці розвивалися і вдосконалювалися в працях багатьох видатних філософів і педагогів.Item Поняття емпатії в лінгвістиці(Сумський державний університет, 2015) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana IllivnaРозвиток сучасної лінгвістики тісно пов‘язаний з відображенням почуттів у мові та способів прояву емоційного ставлення співрозмовників один до одного. Здатність комуніканта розпізнавати емоційний стан іншого, прийняти переживання як свої та надати підтримку називається емпатією. Термін ―емпатія‖ походить від грецьких en – всередині та pathos – почуття, страждання, хвороба й означає відчуття, співпереживання та розуміння психологічного стану іншої людини, вміння поставити себе на її місце. Поняття емпатії бере початок з психології, куди воно було введене Е. Тітченером та означало розглядання ситуації з точки зору співрозмовника, емоційне вчуття, розуміння сприйняття його актуального емоційного стану. Але в лінгвістиці емпатія має інші категорії та вияви.Item Використання комунікативного методу викладання іноземної мови(Сумський державний університет, 2014) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana IllivnaКожен з батьків хоче мати здорових та розумних дітей, але інколи трапляється непоправиме. Онкологічні захворювання все частіше поширюються серед дітей різного віку. Через довге перебування в лікарні школярі пропускають заняття. В деяких медичних закладах починають працювати вчителі, але для таких дітей потрібний особливий підхід. Маленькі пацієнти потребують живого спілкування, позитивних емоцій, підтримки. Серед обов’язкових навчальних предметів є також і вивчення іноземної мови. Щоб правильно обрати метод викладання необхідно взяти до уваги низку критеріїв згідно з якими методи, які використовуються під час навчання, повинні: створювати атмосферу, в якій учень почуває себе комфортно та вільно; стимулювати зацікавлення дитини до іноземної мови та бажання практично застосовувати її; звертатися до особистості учня, заохотити до навчального процесу його емоції, відчуття. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34682Item Деякі міркування щодо неформального підходу до продуктивного навчання у сьогоднішніх умовах(Видавництво СумДУ, 2008) Нефедченко, Василь Федорович; Нефедченко, Василий Федорович; Nefedchenko, Vasyl Fedorovych; Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana IllivnaУ рамках модернізації нашої системи освіти в світлі Болонських перетворень одним із завдань є впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу к певне перенесення ідей Європейської кредитно-трансферної й акумулюючої системи (ECTS) до системи вищої освіти України. Внаслідок чого виникає проблема оцінювання знань згідно зі шкалою оцінювання ECTS замість звичайної для нас п'ятибальної шкали. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/19813