Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
12 results
Search Results
Item Leveraging ai for foreign language learning(Sumy State University, 2025) Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Kozina, U.The Ukrainian education system is currently grappling with significant difficulties due to the ongoing full-scale war in the country. Among those challenges, one can name constant air raids, safety concerns, limited access to education, uncertainty, and students' mental and emotional problems. A technology-driven approach is one of the most effective ways to address current educational challenges and stabilize the learning process. By integrating digital tools into education, students can gain continuous access to learning materials regardless of time or location, fostering greater autonomy. Additionally, technology can boost student motivation and help them remain engaged and focused on their studies. These cutting-edge technologies leverage machine learning algorithms and natural language processing capabilities to analyze vast amounts of data, identify patterns, and generate specific content to meet the educational needs of various specialisms. By harnessing the power of AI, educators can streamline the material development process, enhance the relevance and authenticity of the content, and provide learners with engaging and contextualized learning experiences, freeing up time for them to work with students [1, 90]. AI-powered language learning tools are not only successful but also revolutionary [2, 1829].Item Enhancing English language learning through cognitive strategies at Sumy State University(Державний Університет "Київський авіаційний університет", 2025) Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Konovalenko, D.O.У тезах автори показують, що інтеграція когнітивних стратегій у викладання іноземних мов у Сумському державному університеті ефективно покращила навчальний досвід студентів. Завдяки використанню такі методи, як мапування, візуалізація, асоціації, мнемотехніка, розуміння, підказки та реальні приклади, студенти розвивають мовні навички та вміння. підказки та приклади з реального життя, студенти розвивають основні мовні навички, одночасно покращуючи здатність критично мислити, аналізувати інформацію та ефективніше запам'ятовувати знання.Item Cognitive Strategies in foreign languages learning(Adana, Turkey, 2024) Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa StepanivnaУ тезах досліджується, як використання когнітивних стратегій у вивченні іноземної мови допомагає покращити здатність запам'ятовувати та ефективно використовувати нову лексику, покращує навчання, підвищує мотивацію студентів та вдосконалює базові знання та навички.Item Пам'ятники як віддзеркалення національної історії: сучасні виклики та наративи(Триторія, 2024) Таценко, Наталія Віталіївна; Tatsenko, Nataliia Vitaliivna; Повалій, Тетяна Леонідівна; Povalii, Tetiana Leonidivna; Миленкова, Римма Володимирівна; Mylenkova, Rymma Volodymyrivna; Бойко, Ольга Петрівна; Boiko, Olha Petrivna; Зякун, Алла Іванівна; Ziakun, Alla Ivanivna; Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Молгамова, Лілія Олексіївна; Molhamova, Liliia OleksiivnaОб’єкт дослідження – українські пам’ятники, включно з тими, що постраждали чи можуть постраждати внаслідок військових дій чи окупації на підконтрольній уряду України території. Мета роботи – розроблення методології збору атрибутивної інформації, опису, аналізу, систематизації та міждисциплінарної інтерпретації даних щодо фізичного стану та соціально-політичних індикаторів пам’ятників та меморіалів, включно з тими, які постраждали внаслідок військових дій чи окупації шляхом їх діджитальної архівації з подальшою репрезентацією на двомовному веб-сайті для забезпечення сталого розвитку суспільства та підвищення конкурентоспроможності України у світі.Item The evolution and challenges of post-war memorialization: from traditional monuments to digital spaces(Sumy State University, 2024) Симоненко, Наталія Олександрівна; Symonenko, Nataliia Oleksandrivna; Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Gromak, О.Ju.According to the UN Special Rapporteur, the increase in memorialization became «institutionalized between 1997 and 2005» (Beazley, 2021). Post-war memorialization as the performative act linked to remembrance was thoroughly investigated by many scientists (Hass, 1998; Prost, 2002; Login, 2012, 2015; Pinkerton, 2012; Robins, 2012; Amat, 2015; Billingsley, 2018; Lundqvist, 2019; Atabay, 2022; Lee, 2023). T. Zaninovic, N. Omicevic et all emphasize that memorialization, in various forms, has been an integral aspect of human civilization throughout history. It highlights how monuments and symbols such as dolmens, pyramids, temples, churches, and chapels have served as means of memorialization and connection to places of significance. These elements not only represent human creativity but also function as historical tools for shaping and marking places (Zaninovic, 2023). The practice of memorialization, particularly prevalent in post-conflict societies, has evolved into a widespread cultural phenomenon. Influenced by Western memorial models, memorialization has become a means for societies to reckon with past tragedies and mass atrocities publicly. Memorialization is portrayed as a vital component of struggles for human rights, reparations, and democratic consolidation in societies emerging from conflict. While often viewed as a tool for reconciliation, the process is not without its challenges (Beazley, 2021). Memory theorists suggest that the increase in memorialization may stem from a fear of forgetting, particularly in an era marked by rapid technological change.Item Spatial semiotics and landscape hermeneutics in the professional training of managers of socio-cultural activity(Kyiv National University of Culture and Arts, 2022) Бойко, Ольга Петрівна; Boiko, Olha Petrivna; Зуєв, Сергій Павлович; Zuiev, Serhii Pavlovych; Повалій, Тетяна Леонідівна; Povalii, Tetiana Leonidivna; Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa StepanivnaПідготовка менеджерів соціокультурної діяльності передбачає засвоєння та вільне оперування студентами поняттями "культурний ландшафт" та "семіосфера", які використовуються для здійснення герменевтичного та семіотичного аналізу явищ регіональної та світової культури. Мета та методи. Мета статті - розкрити основні положення просторової семіотики і ландшафтної герменевтики та визначити їх дидактичний потенціал у контексті підготовки менеджерів соціокультурної діяльності. Методи дослідження - аналіз культурологічної, мистецтвознавчої та філософської літератури, теоретичне узагальнення та синтез. Результати. При аналізі культурного простору і культурних явищ як текстів використовуються поняття і терміни, що характеризують культурний простір як семіотичну систему: мова, текст, метатекст, інтертекстуальність, комунікація.Item Situational Tasks Usage in the Professional Training of Socio-Cultural Activity Managers(Kyiv National University of Culture and Arts, 2021) Бойко, Ольга Петрівна; Boiko, Olha Petrivna; Jeremus-Lewandowska, A.; Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Повалій, Тетяна Леонідівна; Povalii, Tetiana Leonidivna; Baidak, Yu.Культурні та креативні індустрії відіграють важливу роль у сучасній економіці. Саме тому питання управління соціокультурною сферою набуває особливої актуальності. У зв'язку із залученням до цього процесу менеджера, зміст діяльності якого полягає в управлінні та примноженні культурних цінностей і виробництві культурного продукту, виникає необхідність у визначенні інноваційних методів у професійній підготовці менеджерів соціокультурної діяльності. Мета і методи. У процесі дослідження використано загальнонаукові методи аналізу, синтезу, систематизації та узагальнення теоретичних положень, а також конкретно-наукові методи термінологічного аналізу, ретроспективний, біографічний, порівняння, конкретизації та класифікації, емпіричні методи бесіди та педагогічного спостереження.Item Digital archiving of monuments as an effective tool of country’s cultural heritage preservation(Turkey, Konya, 2023) Миленкова, Римма Володимирівна; Mylenkova, Rymma Volodymyrivna; Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa StepanivnaЦі тези присвячений темі цифрового архівування пам'яток в Україні в рамках проекту "Цифрове архівування пам'яток як об'єктів публічної меморіалізації для збереження культурної спадщини України". . Збереження культурної спадщини сприяє відновленню національної пам'яті українського народу та викоріненню російських наративів. Цифрове архівування дозволяє зберігати пам'ятки, що піддаються руйнуванню з часом або пошкодженню внаслідок військових дій в Україні, виконуючи таким чином рятівну місію.Item Design Activity of Managers of the Socio-Cultural Sphere: Organization of a Virtual Art Exhibition(Kyiv National University of Culture and Arts, 2023) Бойко, Ольга Петрівна; Boiko, Olha Petrivna; Туляков, Олег Олегович; Tuliakov, Oleh Olehovych; Повалій, Тетяна Леонідівна; Povalii, Tetiana Leonidivna; Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Zhylenko, E.Художня виставкова діяльність у віртуальному інформаційному середовищі адаптувала свої традиційні послуги до нових умов суспільного розвитку. Це пов'язано з тим, що потреба людей у споживанні мистецького продукту стає все більш актуальною, адже єднання українського народу через культуру є рушійною силою, яка демонструє унікальність наших традицій та піднімає патріотичний дух через культуру. Крім того, підготовка менеджерів соціокультурної діяльності передбачає навчання студентів навичкам дизайн-діяльності з організації віртуальної художньої виставки. Мета і методи дослідження: висвітлити особливості проектної діяльності з організації віртуальної художньої виставки, визначити та обґрунтувати основні етапи її реалізації. Методами дослідження є аналіз культурологічної, мистецтвознавчої, філософської літератури, теоретичне узагальнення та синтез. Додатково використано методи "дерева проблем" та "дерева цілей". Результати. Результати проведеного дослідження дозволяють визначити важливість практичного застосування проектної діяльності у професійній підготовці майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності. Висновки. Окреслено стратегію організації віртуальної художньої виставки. Встановлено, що стратегічне планування складається з декількох взаємопов'язаних етапів: постановка цілей, визначення стратегій і заходів, передбачення послідовності дій, організація виконання запланованих завдань, облік, контроль і аналіз.Item Peculiarities of intercultural communication: value-cognitive basics(The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2022) Бойко, Ольга Петрівна; Boiko, Olha Petrivna; Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Zhylenko, O.Дана робота присвячена вивченню особливостей міжкультурної комунікації в умовах таких світових тенденцій як глобалізація та міграція, а також у пізнавальній та трудовій діяльності людей. Ґрунтовно проаналізовано сутність поняття комунікації, її види та підходи до неї ґрунтовно проаналізовано сутність поняття комунікації, її види та підходи до неї. Приділено увагу особливостям міжкультурної міжкультурної взаємодії між представниками різних етнічних соціумів, а також розгляду соціокультурних моделей поведінки соціокультурних моделей поведінки представників іншомовних етнічних груп. етнічних груп. Виділено різні комунікативні рівні, що репрезентують контекст спілкування між носіями різних культур, проаналізовано різні комунікативні рівні, що репрезентують контекст спілкування.