Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
10 results
Search Results
Item Можливості української мови як консолідуючого фактору українства(Сумський державний університет, 2024) Ешанкулов, Р.; Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia AnatoliivnaМетою дослідження є аналіз та оцінка ролі української мови у консолідації українського народу, зміцненні національної ідентичності та культури. Дослідження спрямоване на виявлення шляхів та механізмів, за допомогою яких українська мова може сприяти об'єднанню українців навколо спільних цінностей та ідей, незалежно від їхнього місця проживання, соціального статусу, релігійних уподобань. В умовах сучасних викликів, включаючи зовнішню агресію та спроби дестабілізації українського суспільства, українська мова виступає як важливий чинник національної безпеки та засіб консолідації громадян навколо спільних цінностей та ідеалів [3]. Її роль у формуванні національної свідомості та підтримці ідеї державності є безперечною. Розвиток і функціонування української як єдинодержавної мови, високий рівень національної ідентичності формують цілісність держави [5]. Проведене дослідження дає підстави серед можливостей української мови як консолідуючого фактору українства зазначити наступні чинники: Мова як засіб культурної самобутності. Українська мова зберігає унікальну культурну, історичну та духовну спадщину українського народу, сприяє збереженню його самобутності та неповторності на міжнародній арені. Мова як інструмент соціальної інтеграції. Широке використання української мови в освіті, ЗМІ, культурі та державному управлінні є ключовим для забезпечення соціальної інтеграції та підтримки взаєморозуміння між різними регіонами України. Мова як засіб комунікації. У контексті глобалізації та міжнародної інтеграції, українська мова є важливим засобом комунікації не тільки в межах країни, а й на міжнародній арені. Вона відкриває для українців можливість представляти свою країну за кордоном, ділитися власною культурою, історією та досягненнями. Таким чином, мова стає потужним інструментом міжнародного спілкування та культурного обміну. Мова як фактор національної безпеки. У сучасному світі, де інформаційний простір стає ареною для різноманітних конфліктів, збереження та розвиток української мови набуває особливого значення як фактор національної безпеки. Мова є потужним засобом консолідації суспільства, здатним об'єднувати людей навколо спільних ідей, цінностей та цілей, створюючи міцний фундамент для протистояння зовнішнім загрозам та викликам. У контексті зовнішніх загроз та спроб дестабілізувати українське суспільство, українська мова виступає як важливий засіб консолідації громадян та захисту національних інтересів. Мова як фактор міжнародного визнання. Активне використання української мови на міжнародному рівні, включаючи науку, культуру та дипломатію, підвищує міжнародний авторитет України та сприяє кращому розумінню та повазі до українського народу. Мова як носій культурних цінностей. Українська мова є втіленням багатовікової історії, культури, традицій та цінностей українського народу. Вона зберігає в собі не тільки слова, а й смисли, які передаються з покоління в покоління, стаючи міцним зв'язком між минулим, сучасним і майбутнім. Вивчення та використання української мови дозволяє не тільки краще зрозуміти власну історію та культуру, а й сприяє збереженню національної самобутності. Українська мова зберігає в собі вікові традиції, історію та культуру українського народу. Вона є невід'ємною частиною української духовності, символом непереможності та волелюбності нашого народу. Активне використання української мови в освіті, культурі, ЗМІ та державному управлінні сприяє не тільки підтримці та розвитку національної культури, але й зміцненню соціальної єдності та інтеграції різних регіонів країни. Подальший розвиток та зміцнення мовної політики в Україні з метою забезпечення всеосяжного використання української мови як важливого чинника національної єдності та ідентичності є нагальною необхідністю.Item Формування морально-етичних норм спілкування майбутніх лікарів на заняттях з української мови професійного спрямування: методи і підходи(Сумський державний університет, 2024) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia AnatoliivnaАктуальність дослідження. Зміни в медичній індустрії, такі як розвиток технологій, підвищення уваги до прав пацієнтів та етичні виклики, вимагають від лікарів не тільки глибоких знань, але й високорозвинених комунікативних навичок на основі емпатії та деонтології. Навчання української мови професійного спрямування відіграє важливу роль у формуванні цих навичок, адаптації морально-етичних стандартів до потреб сучасної медицини та підготовці студентів до ефективного спілкування в медичному середовищі, через що формування морально-етичних норм спілкування майбутніх лікарів є незаперечною та важливою частиною медичної освіти. Все вищезазначене актуалізує вибрану для розвідки тему. Мета – аналіз процесу формування морально-етичних норм спілкування майбутніх лікарів під час занять з української мови професійного спрямування.Item Навчальний тренінг як метод інтерактивного навчання української мови професійного спрямування іноземних студентів-медиків(Сумський державний університет, 2023) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia AnatoliivnaОднією з головних ознак сучасного суспільства є його розвиток на основі інновацій. Цей процес у повній мірі стосується й освітньої галузі [1]. Перед вищими навчальними закладами стоїть завдання постійного підвищення якості освітнього процесу, модернізації його змісту, розробки й впровадження інновацій та інформаційних технологій, пошук нових або реконструкція старих, добре відомих методів навчання, що найбільшою мірою забезпечують активність студентів у навчальному процесі в рамках «моделі студентоцентричного навчання» [4, с.18]. Процес навчання потребує напруженої розумової роботи студента його активної участі в навчальному процесі. Самі по собі пояснення й демонстрація не дадуть стійких знань; цього можна досягти лише за допомогою активного / інтерактивного навчання. Актуальним питанням на сьогодні є пошук нових інноваційних педагогічних форм навчання, які сприяють процесу розкриття пізнавальних можливостей студентів, що і зумовило мету нашої роботи: розглянути і описати тренінги як складову інтерактивного педагогічного процесу та довести доцільність використання навчальних тренінгів у навчанні іноземних студентів медичних спеціальностей української мови професійного спрямування.Item Сучасні підходи до навчання іноземних студентів української мови(Сумський державний університет, 2023) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Сергхіні-Ідріссі, К.Інтеграція української системи освіти в європейський та світовий культурно-освітній простір призвела до збільшення чисельності іноземців, які роблять свій вибір на користь навчання в українських вищих навчальних закладах з метою отримання якісної професійної освіти. Відповідно зростає й попит на вивчення української мови. Іноземці бажають опанувати українську задля подальшого навчання, засвідчити свій рівень володіння мовою під час сертифікаційного іспиту в Україні чи в українських інституціях за кордоном й отримати сертифікат відповідного рівня. Мовна освіта покликана створити сприятливі умови для розвитку вторинної мовної особистості, яка володіє мовними засобами та має необхідні навички спілкування в усіх сферах україномовного середовища. Цього можна досягти за умов доцільно спрямованого процесу навчання студентів української мови як іноземної, зокрема через застосування пріоритетних підходів та ефективних методик. Отже, актуальність нашої розвідки зумовлена спробою визначити найбільш продуктивний аспект у мовній підготовці іноземних студентів у контексті наявних підходів до навчання, що найбільшою мірою забезпечить формування вторинної мовної особистості на заняттях української мови як іноземної.Item Традиційний індійський танець як форма міжкультурної комунікації(Сумський державний університет, 2022) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Гавісіддаппа, Карібасамма ГаанашріОднією з характерних рис XXI століття є глобальний розвиток взаємозв’язків континентів, країн, народів в усіх сферах суспільного життя. Особливе місце цьому процесі займає взаємодія між представниками різних культур – міжкультурна комунікація. Зазначимо, що поняття комунікації ми розглядаємо у широкому сенсі як обмін інформацією між індивідами за допомогою загальної системи символів, який може здійснюватися вербальними та невербальними засобами. Під міжкультурною комунікацією розуміємо адекватне взаєморозуміння учасників комунікативного акту – представників різних національних культур. З культурно-семантичної точки зору будь-який феномен культури (явище, процес, подія тощо) є символічним, через що може бути розглянутий як той, що має та висловлює певну інформацію, тобто комунікативний акт. У культурі кожного народу та етносу значне місце займає танцювальне мистецтво, де художні образи створюються засобами рухів тіла людини. Кожен танець відповідає характеру й духу того народу та етносу, де він зародився. Мова мистецтва є одним із досконалих способів прилучення людини до соціуму [2, c. 92], до культурного надбання певного етносу. Оскільки знаковий, комунікативний характер притаманний танцювальним рухам від початку створення, вони (рухи) визначаються в якості знаків, а танець – знаковою системою [1, с. 66]. Отже, танець являє собою своєрідну мову (мову у дії, танцювальну мову) і є специфічною формою комунікації не лише з партнером / партнерами, але й із соціумом, з іншими культурами, оскільки є об’єктивним образом певної культури.Item Етноорієнтована методика навчання у полікультурній групі(Сумський державний університет, 2021) Кхан, Аджмал; Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia AnatoliivnaІнтеграція України у світовий освітній простір обумовлює народження якісно іншої освітньої ситуації в зв'язку з потребою суспільства у фахівцях, що сприймають в єдності все різноманіття світу. Інтеграція спрямована на досягнення нової якісної характеристики освітніх послуг, яка виражена поняттям «європейський вимір в освіті». В основі визначення «європейського виміру в освіті» знаходиться особистість того, хто навчається, урахування його культурних цінностей (демократія, права людини, свобода, рівність, моральність); навчання базується на принципах сучасної педагогічної діяльності (відкритість, толерантність, діалог). Інтернаціоналізація освіти актуалізувала питання толерантної взаємодії іноземних студентів, створення толерантного суспільства.Item Активізація пізнавальної діяльності іноземних студентів через застосування інформаційних та комп’ютерних технологій на заняттях з української мови(Сумський державний університет, 2021) Сохеіл, Мохаммад Сохеіб; Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia AnatoliivnaНавчання у сучасному виші багато у чому визначається великим обсягом інформації, постійною модернізацією освітнього процесу. У зв’язку з цим постає питання щодо переосмислення традиційних форм та методів навчання, навчальної діяльності, що визначає необхідність пошуку та впровадження нових технологій навчання, які сприяють реалізації активності студентів на практиці. Таким чином, одним з головних напрямків сучасної дидактики є поєднання традиційних методів та прийомів навчання та новітніх технологій, які активізують навчально-пізнавальну діяльність студентів вищих навчальних закладів.Item Правова культура як складова соціальної адаптації освітніх мігрантів під час навчання в Україні(Сумський державний університет, 2021) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Асаре, Джеффрей ДуодуПроцес інтеграції освітньої системи України в європейський і світовий простір зумовив збільшення чисельності іноземців, які мають на меті отримати освіту в українських вишах. Протягом останніх років спостерігається тенденція зростання чисельності іноземних студентів, які приїздять на навчання в українські виші [3] та зокрема до Сумського державного університету, що актуалізує питання вивчення проблеми соціальної адаптації освітніх мігрантів, оскільки студенти-іноземці змушені долати як соціально-психологічні, моральні, релігійні, комунікативні бар’єри, засвоювати нові види навчальної діяльності, вивчати традиції, цінності та форми поведінки українського народу, так і опановувати правові норми сумісного життя.Item Іменники спільного роду в сучасній українській мові: питання класифікації(Сумський державний університет, 2019) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia AnatoliivnaСеред інших формальних та формально-семантичних розрядів слів в межах категорії роду увагу привертають іменники спільного роду – слова, що можуть називати осіб обох статей, а своє граматичне значення однозначно реалізують лише в умовах контексту. Існування іменників спільного роду виступає як граматичний феномен, відомий в тій чи іншій мірі усім слов’янським мовам, але особливо характерний для східнослов’янських, в яких такі субстантиви «являють собою досить виразну цілісну групу на загальнослов’янському фоні.Item Использование типового научного текста при обучении студентов-медиков русскому языку как иностранному(Видавництво СумДУ, 2011) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna