Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 30
  • Item
    Information and Communication Technologies for Training Future Teachers: an Adaptation to the Aspects of the Postmodern Societ
    (LUMEN, 2022) Біденко, Лариса Валентинівна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Bilyakovska, O.; Бурнос, Євгенія Юріївна; Burnos, Yevheniia Yuriivna; Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Demyanenko, N.
    The study examines the need to train future teachers using modern information and communication technologies in the context of adaptation to the aspects of postmodern society. It was found that contemporary postmodern education is impossible without application of information and communication technologies, the use of which gradually leads to changes in the content, the methods and technologies of training future teachers. The analysis of scientific literature, which confirms recognition of ICT as a key technology of the 21st century and the urgency of the problem of development and application of educational technologies capable of modernizing and reforming traditional forms of education in order to meet the level of education of future teachers to the present-day requirements. The current trends of ICT in the training of future teachers in postmodern times are considered, modern practices (scenarios) of ICT use which are the most popular in the educational process of future teachers are singled out. The content of the following compulsory components, according to the authors, of professional training of future teachers, is generalized and concretized: didactic, legal, social and methodological. Discussion issues and perspective directions of future scientific research related to complex ethical contradictions due to uncertainty or lack of necessary knowledge, unexpected effects and insufficient transparency of functioning of information and communication technologies are outlined.
  • Item
    Можливості української мови як консолідуючого фактору українства
    (Сумський державний університет, 2024) Ешанкулов, Р.; Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna
    Метою дослідження є аналіз та оцінка ролі української мови у консолідації українського народу, зміцненні національної ідентичності та культури. Дослідження спрямоване на виявлення шляхів та механізмів, за допомогою яких українська мова може сприяти об'єднанню українців навколо спільних цінностей та ідей, незалежно від їхнього місця проживання, соціального статусу, релігійних уподобань. В умовах сучасних викликів, включаючи зовнішню агресію та спроби дестабілізації українського суспільства, українська мова виступає як важливий чинник національної безпеки та засіб консолідації громадян навколо спільних цінностей та ідеалів [3]. Її роль у формуванні національної свідомості та підтримці ідеї державності є безперечною. Розвиток і функціонування української як єдинодержавної мови, високий рівень національної ідентичності формують цілісність держави [5]. Проведене дослідження дає підстави серед можливостей української мови як консолідуючого фактору українства зазначити наступні чинники: Мова як засіб культурної самобутності. Українська мова зберігає унікальну культурну, історичну та духовну спадщину українського народу, сприяє збереженню його самобутності та неповторності на міжнародній арені. Мова як інструмент соціальної інтеграції. Широке використання української мови в освіті, ЗМІ, культурі та державному управлінні є ключовим для забезпечення соціальної інтеграції та підтримки взаєморозуміння між різними регіонами України. Мова як засіб комунікації. У контексті глобалізації та міжнародної інтеграції, українська мова є важливим засобом комунікації не тільки в межах країни, а й на міжнародній арені. Вона відкриває для українців можливість представляти свою країну за кордоном, ділитися власною культурою, історією та досягненнями. Таким чином, мова стає потужним інструментом міжнародного спілкування та культурного обміну. Мова як фактор національної безпеки. У сучасному світі, де інформаційний простір стає ареною для різноманітних конфліктів, збереження та розвиток української мови набуває особливого значення як фактор національної безпеки. Мова є потужним засобом консолідації суспільства, здатним об'єднувати людей навколо спільних ідей, цінностей та цілей, створюючи міцний фундамент для протистояння зовнішнім загрозам та викликам. У контексті зовнішніх загроз та спроб дестабілізувати українське суспільство, українська мова виступає як важливий засіб консолідації громадян та захисту національних інтересів. Мова як фактор міжнародного визнання. Активне використання української мови на міжнародному рівні, включаючи науку, культуру та дипломатію, підвищує міжнародний авторитет України та сприяє кращому розумінню та повазі до українського народу. Мова як носій культурних цінностей. Українська мова є втіленням багатовікової історії, культури, традицій та цінностей українського народу. Вона зберігає в собі не тільки слова, а й смисли, які передаються з покоління в покоління, стаючи міцним зв'язком між минулим, сучасним і майбутнім. Вивчення та використання української мови дозволяє не тільки краще зрозуміти власну історію та культуру, а й сприяє збереженню національної самобутності. Українська мова зберігає в собі вікові традиції, історію та культуру українського народу. Вона є невід'ємною частиною української духовності, символом непереможності та волелюбності нашого народу. Активне використання української мови в освіті, культурі, ЗМІ та державному управлінні сприяє не тільки підтримці та розвитку національної культури, але й зміцненню соціальної єдності та інтеграції різних регіонів країни. Подальший розвиток та зміцнення мовної політики в Україні з метою забезпечення всеосяжного використання української мови як важливого чинника національної єдності та ідентичності є нагальною необхідністю.
  • Item
    Value orientations of higher education in the context of the concept of sustainable development
    (Сумський державний університет, 2024) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Magalov, A.Y.
    Purpose of the Study. The primary purpose of this study is to explore the value orientations of higher education institutions in the context of sustainable development and to identify strategies for promoting sustainability values among students, faculty, and staff. Higher education institutions are fundamental agents of societal transformation, shaping the values, skills, and perspectives of future generations. In the 21st century, the concept of sustainable development has gained prominence as a framework for addressing pressing global challenges, including climate change, poverty, and inequality. Sustainable development encompasses the simultaneous pursuit of economic prosperity, social equity, and environmental conservation to meet the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs [3]. As such, it requires a fundamental shift in human values and behaviors towards more inclusive, equitable, and environmentally responsible practices. Having studied this issue, we can state the following: Higher education institutions are uniquely positioned to advance the principles of sustainable development through their academic, research, and operational activities. By integrating sustainability into curricula across disciplines, universities can equip students with the knowledge, skills, and values necessary to address sustainability challenges in their future careers and communities. Moreover, research conducted within universities can generate innovative solutions to sustainability problems while contributing to the global knowledge base. Additionally, universities can serve as living laboratories for sustainability by implementing green campus initiatives and promoting environmentally responsible practices. One of the primary ways in which higher education institutions can promote sustainable development is by integrating sustainability principles into their curricula. This involves incorporating topics such as climate change, biodiversity conservation, social justice, and responsible consumption into existing courses across disciplines. Interdisciplinary approaches that emphasize systems thinking and holistic problem-solving are particularly effective in addressing the complex nature of sustainability challenges. Furthermore, experiential learning opportunities, such as service-learning projects, internships, and field experiences, enable students to apply sustainability concepts in real-world contexts, fostering deeper understanding and engagement. Research conducted within higher education institutions plays a crucial role in advancing sustainable development goals. Universities can prioritize funding and support for multidisciplinary research projects that address pressing sustainability issues, such as renewable energy, sustainable agriculture, urban planning, and environmental justice. Collaboration across disciplines and with external stakeholders, including government agencies, NGOs, and industry partners, can enhance the impact and relevance of sustainability research. Moreover, universities can promote open access to research findings and encourage knowledge sharing to accelerate progress towards sustainability objectives. In addition to academic and research endeavors, higher education institutions can demonstrate their commitment to sustainability through campus operations and management practices. This includes reducing energy and water consumption, minimizing waste generation, promoting sustainable transportation options, and enhancing the resilience of campus infrastructure to climate change impacts. By implementing sustainability policies and engaging with campus stakeholders, universities can create a culture of environmental stewardship and in spire broader societal change. Furthermore, investments in green buildings, renewable energy systems, and sustainable procurement practices can yield long-term cost savings while reducing ecological footprints.
  • Item
    Value orientations of the concept of sustainable development
    (Sumy State University, 2024) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Vaibhav, J.
    In an era marked by significant ecological challenges and growing concerns about social inequality, the concept of sustainable development emerges as a beacon of hope, guiding humanity towards a future where economic growth does not come at the expense of environmental degradation and social disparity [3]. This principle is not just about environmental stewardship; it represents a comprehensive framework that integrates economic viability, environmental protection, and social equity. Central to achieving this triad of objectives are the value orientations that inform and direct our actions and policies. These values are critical in molding the attitudes and behaviors of individuals, communities, and institutions, encouraging a shift towards more sustainable practices and decision-making processes. We consider Sustainable Development as a holistic approach that seeks to meet the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs. This definition, first popularized by the Brundtland Commission in 1987 [1; 4], has evolved and been enriched by numerous studies and interpretations across various disciplines. Modern European researchers have further expanded on this concept, emphasizing its multidimensional nature that encompasses environmental, economic, and social sustainability. Purpose of the Study. The primary purpose of this study is to explore the value orientations that underpin the concept of sustainable development. This involves an examination of the ethical, economic, social, and environmental values that inform and shape the understanding and implementation of sustainable development. By identifying these value orientations, the study aims to contribute to a more nuanced and comprehensive understanding of what drives and sustains efforts towards achieving sustainable development goals.
  • Item
    Формування морально-етичних норм спілкування майбутніх лікарів на заняттях з української мови професійного спрямування: методи і підходи
    (Сумський державний університет, 2024) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna
    Актуальність дослідження. Зміни в медичній індустрії, такі як розвиток технологій, підвищення уваги до прав пацієнтів та етичні виклики, вимагають від лікарів не тільки глибоких знань, але й високорозвинених комунікативних навичок на основі емпатії та деонтології. Навчання української мови професійного спрямування відіграє важливу роль у формуванні цих навичок, адаптації морально-етичних стандартів до потреб сучасної медицини та підготовці студентів до ефективного спілкування в медичному середовищі, через що формування морально-етичних норм спілкування майбутніх лікарів є незаперечною та важливою частиною медичної освіти. Все вищезазначене актуалізує вибрану для розвідки тему. Мета – аналіз процесу формування морально-етичних норм спілкування майбутніх лікарів під час занять з української мови професійного спрямування.
  • Item
    Difficulties of translating medical scientific texts by foreign students: problems and ways to overcome them
    (Sumy State University, 2023) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Khaldi, A.Z.
    Translation of medical scientific texts plays a pivotal role in disseminating research findings and facilitating global collaboration in the healthcare domain. However, foreign students encounter significant challenges when tasked with translating complex medical scientific texts due to linguistic, terminological, and cultural differences. This study aims to investigate the difficulties faced by foreign students during the translation process of medical scientific texts, providing insights into the specific areas that require attention and potential strategies to enhance their translation skills.
  • Item
    Навчальний тренінг як метод інтерактивного навчання української мови професійного спрямування іноземних студентів-медиків
    (Сумський державний університет, 2023) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna
    Однією з головних ознак сучасного суспільства є його розвиток на основі інновацій. Цей процес у повній мірі стосується й освітньої галузі [1]. Перед вищими навчальними закладами стоїть завдання постійного підвищення якості освітнього процесу, модернізації його змісту, розробки й впровадження інновацій та інформаційних технологій, пошук нових або реконструкція старих, добре відомих методів навчання, що найбільшою мірою забезпечують активність студентів у навчальному процесі в рамках «моделі студентоцентричного навчання» [4, с.18]. Процес навчання потребує напруженої розумової роботи студента його активної участі в навчальному процесі. Самі по собі пояснення й демонстрація не дадуть стійких знань; цього можна досягти лише за допомогою активного / інтерактивного навчання. Актуальним питанням на сьогодні є пошук нових інноваційних педагогічних форм навчання, які сприяють процесу розкриття пізнавальних можливостей студентів, що і зумовило мету нашої роботи: розглянути і описати тренінги як складову інтерактивного педагогічного процесу та довести доцільність використання навчальних тренінгів у навчанні іноземних студентів медичних спеціальностей української мови професійного спрямування.
  • Item
    What a modern scientist should be: key attributes and moral principles of a scientist
    (Sumy State University, 2023) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Bashir, M.
    From the moment we enter school, we are taught to aspire to become scientists, doctors, engineers, and other professionals. This is because science and technology have a significant impact on our daily lives, and they are essential for the growth and development of our society. Thus, it’s no surprise that today’s student is often seen as tomorrow’s scientist. However, the journey from being a student to becoming a scientist is not an easy one. It requires dedication, hard work, and a passion for the subject. It takes years of education, training, and experience to develop the skills necessary to become a scientist. But with the right mindset and guidance, anyone can become a successful scientist. The purpose of our work is to explore what a modern scientist should be like, what qualities he should have, what values to adhere to, what moral principles to observe. The role of scientists in modern society has evolved significantly over the years. In today’s world, a modern scientist should not only have a deep understanding of their field of study but also possess a wide range of skills that allow them to navigate the complex, interdisciplinary nature of modern scientific research.
  • Item
    Сучасні підходи до навчання іноземних студентів української мови
    (Сумський державний університет, 2023) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Сергхіні-Ідріссі, К.
    Інтеграція української системи освіти в європейський та світовий культурно-освітній простір призвела до збільшення чисельності іноземців, які роблять свій вибір на користь навчання в українських вищих навчальних закладах з метою отримання якісної професійної освіти. Відповідно зростає й попит на вивчення української мови. Іноземці бажають опанувати українську задля подальшого навчання, засвідчити свій рівень володіння мовою під час сертифікаційного іспиту в Україні чи в українських інституціях за кордоном й отримати сертифікат відповідного рівня. Мовна освіта покликана створити сприятливі умови для розвитку вторинної мовної особистості, яка володіє мовними засобами та має необхідні навички спілкування в усіх сферах україномовного середовища. Цього можна досягти за умов доцільно спрямованого процесу навчання студентів української мови як іноземної, зокрема через застосування пріоритетних підходів та ефективних методик. Отже, актуальність нашої розвідки зумовлена спробою визначити найбільш продуктивний аспект у мовній підготовці іноземних студентів у контексті наявних підходів до навчання, що найбільшою мірою забезпечить формування вторинної мовної особистості на заняттях української мови як іноземної.
  • Item
    Традиційний індійський танець як форма міжкультурної комунікації
    (Сумський державний університет, 2022) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Пилипенко-Фрицак, Наталия Анатольевна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Гавісіддаппа, Карібасамма Гаанашрі
    Однією з характерних рис XXI століття є глобальний розвиток взаємозв’язків континентів, країн, народів в усіх сферах суспільного життя. Особливе місце цьому процесі займає взаємодія між представниками різних культур – міжкультурна комунікація. Зазначимо, що поняття комунікації ми розглядаємо у широкому сенсі як обмін інформацією між індивідами за допомогою загальної системи символів, який може здійснюватися вербальними та невербальними засобами. Під міжкультурною комунікацією розуміємо адекватне взаєморозуміння учасників комунікативного акту – представників різних національних культур. З культурно-семантичної точки зору будь-який феномен культури (явище, процес, подія тощо) є символічним, через що може бути розглянутий як той, що має та висловлює певну інформацію, тобто комунікативний акт. У культурі кожного народу та етносу значне місце займає танцювальне мистецтво, де художні образи створюються засобами рухів тіла людини. Кожен танець відповідає характеру й духу того народу та етносу, де він зародився. Мова мистецтва є одним із досконалих способів прилучення людини до соціуму [2, c. 92], до культурного надбання певного етносу. Оскільки знаковий, комунікативний характер притаманний танцювальним рухам від початку створення, вони (рухи) визначаються в якості знаків, а танець – знаковою системою [1, с. 66]. Отже, танець являє собою своєрідну мову (мову у дії, танцювальну мову) і є специфічною формою комунікації не лише з партнером / партнерами, але й із соціумом, з іншими культурами, оскільки є об’єктивним образом певної культури.