Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
49 results
Search Results
Item Цифрові подкасти і нова журналістика: психологічна відвертість, голос і довіра в аудіомедіа(Сумський державний університет, 2025) Жиленко, Ірина Рудольфівна; Zhylenko, Iryna Rudolfivna; Савеленко, В.У роботі розглянуто цифрові подкасти як інноваційний формат журналістики, що породжує нові моделі взаємодії з аудиторією. Особлива увага приділена феномену психологічної відвертості в аудіомедіа, а також ролі голосу як засобу достовірності та формування довіри. На прикладі трьох подкастів проаналізовано їхній вплив на свідомість цільової аудиторії, рівень довіри до медіа та ефективність сприйняття змісту виключно через голосове повідомлення. У підсумку окреслено концептуальні зміни журналістської парадигми й визначено перспективи подальшого вивчення психологічної відвертості як інструменту комунікації в аудіожурналістиці.Item До історії українського медіапростору: провідні постаті еміграційної літератури й публіцистики міжвоєнної доби(Сумський державний університет, 2025) Жиленко, Ірина Рудольфівна; Zhylenko, Iryna RudolfivnaДля українських культурних діячів великою бідою стала еміграція між Першою і Другою світовими війнами. Проблеми життя у вигнанні описав емігрант із Херсону Василь Федотов: «Письменник не знаходить ні видавців, ні критиків, ні читачів. Книги виходять у порядку дива, – або жертви. Пишуться вони не для конкретного кола читачів, для світу, для вічності». Автор також зауважував, що письменник «приречений слухати свій власний внутрішній голос і лише через нього спілкуватися з живим, але для нього ніби підземним потоком світової культури» (Цит. за: «Малі жанри…», 2018).Item Overcoming Post-truth Challenges: Is journalism education successful in Ukraine?(Editorial Primmate SAS, 2022) Yevtushenko, O.; Ковальова, Тетяна Вікторівна; Kovalova, Tetiana Viktorivna; Садівничий, Володимир Олексійович; Sadivnychyi, Volodymyr Oleksiiovych; Жиленко, Ірина Рудольфівна; Zhylenko, Iryna Rudolfivna; Бондаренко, Олена Євгенівна; Bondarenko, Olena YevhenivnaThe article discusses the response efficiency of the journalism education system to the post-truth challenges. The aim of our research is to find out whether the higher education system of Ukraine is able to provide the media system with quality professional staff ready for political participation, responsibility and upholding democratic values in the conditions of post-truth and aggressive external information influence. The experiment covered three groups: journalism students with general professional training, journalism students, who additionally participated in fact-checking trainings and economics students, who did not study the basics of media literacy. The survey results and focus group discussion proved that the future journalists show greater confidence in their skills, but, in fact, they are not able to distinguish better truth, manipulation and lies than the future economists All three groups had vague ideas about these concepts and tend to trust statements that seem familiar and simple. Fact-checking trainings do not give students an advantage in identifying truth and lies in public statements. The results suggest an urgent need to find new system solutions on the part of higher education, the community of professionals to train future journalists ready to work in the post-truth conditions.Item Personnel Behaviour Management Through Social Communications(Applied Economics Studies, 2021) Ткаченко, Олена Григорівна; Tkachenko, Olena Hryhorivna; Жиленко, Ірина Рудольфівна; Zhylenko, Iryna Rudolfivna; Poplavska, N.; Mitchuk, O.; Kuzmenko, H.; Zolyak, V.Today is characterised by the formation and development of an open, civilised society; there are fundamentally new forms of communication-based on the social and personal partnership, competition, legal and social foundations of formal equality of all citizens, the rational regulation of social relations. The quantity and quality of communications are continually growing, a significant number of people are involved in the communication process, the relationship between individual communications becomes close, the action of communications whose network has reached a global scale is growing. Modern communication society is characterised by a constant increase and globalisation of communications. The consequence of this development of society is the extremely limited financial resources, significantly narrowing the range of measures and tools to improve the management of the organisation as a whole and its staff, in particular, on the one hand, and changes in the emotional and mental spheres of the employee. Therefore, in their study, the authors considered the concept of communication, types of communication, their impact on the management process of the organisation and identified the role and functions of social communications in personnel management. The authors studied and analysed the methods of personnel management in detail. Based on the theoretical and methodological analysis, the authors proposed a system for managing the behaviour of staff through social communications; proposed a matrix for the distribution of responsibilities and this system and proposed a method for evaluating its effectiveness.Item Більшовицький експеримент у творах зарубіжної публіцистики(Сумський державний університет, 2024) Жиленко, Ірина Рудольфівна; Zhylenko, Iryna RudolfivnaНайдоленосніші події початку ХХ століття – Жовтневий переворот, а за ним створення у кінці 1922 року Союзу Радянських Соціалістичних республік – викликали у світі неймовірну цікавість. Це питання є для нас актуальним не лише з огляду переосмислення обставин того часу, але й з боку розуміння того, як, чому і завдяки яким творам світова спільнота дізнавалася і сприймала СРСР – як світовий експеримент «союзу незламних республік вільних» (у перекладі М. Бажана – слова з гімну С. Міхалкова «Союз нерушимих республик свободных») – чи «не той, яким ми сподівалися його бачити» (Жід, 1990). З огляду на минуле можна зрозуміти й сьогодення, адже зображення сучасних подій відбувається з присутністю вдалих пропагандистських маркерів. У травні 1927 р. до редакцій деяких еміграційних видань, зокрема паризьких, надійшло анонімне звернення «До письменників світу», у якому митці СРСР нарікали на мовчання зарубіжних колег тоді, як «у великій країні йде удушення великої літератури». Автори зазначали, що, окрім співчуття й морального засудження найжорстокішої з деспотій, вони нічим не зможуть допомогти, але намагалися відкрити світові правду, розповівши про жорстку реальність, створену «майстерною лицемірною маскою з того страшного лику, який виявляє комуністична влада в Росії». Письменники заклинали зарубіжних колег описати страшний досвід СРСР, бо самі вони безсилі зробити це. У газеті «Правда» згадане звернення було назване фальшивкою. І хоча письменники, які перебували в еміграції, спробували завадити цьому, написавши протест проти комуністичної брехні, однак західна преса ніяк на це не відреагувала. Мета роботи: розглянути репрезентацію СРСР як безпрецедентного більшовицького експерименту у творах зарубіжних публіцистів, виявивши їхню кардинальну відмінність і намагання кожного сказати світові свою «правду».Item Сувора правда життя у творі Роберта Конквеста «Жнива скорботи. Радянська колективізація і голодомор»(Сумський державний університет, 2024) Жиленко, Ірина Рудольфівна; Zhylenko, Iryna Rudolfivna; Павлючек, В.Досліджується сувора правда життя, висвітлена Робертом Конквестом у праці "Жнива скорботи", де розкриваються причини та наслідки Голодомору і колективізації в Радянському Союзі. Аналізується методологія Конквеста, яка включає використання архівних документів та свідчень очевидців. Підкреслюється значення введеного Конквестом поняття "терор голодом", що вказує на цілеспрямованість радянських дій щодо українського селянства. Також розглянуто літературні прийоми, використані Робертом Конквестом, у контексті документального зображення подій Голодомору та проаналізовано їх значення.Item Основні риси нової журналістики у творі Трумена Капоте «Холоднокровне вбивство»(Сумський державний університет, 2024) Жиленко, Ірина Рудольфівна; Zhylenko, Iryna Rudolfivna; Котляр, Т.Стаття аналізує основні риси нової журналістики на прикладі твору Трумена Капоте «Холоднокровне вбивство». У роботі розглядаються ключові елементи, які становлять нову журналістику. Особлива увага приділяється тому, як ці літературні техніки сприяють формуванню в читача глибшого розуміння мотивів та обставин перебігу подій. У статті також розглядається вплив нової журналістики на розвиток жанру нон-фікшн.Item «Магічний репортаж» Ґ. Ґарсіа Маркеса «Розповідь моряка» як зразок літератури нон-фікшн(Сумський державний університет, 2024) Жиленко, Ірина Рудольфівна; Zhylenko, Iryna RudolfivnaТворчість колумбійського прозаїка і журналіста, одного з найяскравіших представників «магічного реалізму» Ґабріеля Ґарсія Маркеса відрізняється особливим новаторством: у ній з’єднані реальне й потойбічне, інформаційне і фактичне, засоби самовираження і барвистість мови. За твори, «…у яких фантастичні та реалістичні елементи поєднані заради створення щедрого уявного світу, у якому відбито життя й суперечності латиноамериканського континенту» [1, с. 7], Маркес першим серед колумбійських письменників у 1982 році отримав Нобелівську премію в галузі літератури. Незважаючи на всесвітньо відому славу його як автора «Ста років самотності», письменник публічно заявляв, що хоче, щоб про нього пам’ятали перш за все як про репортера, бо вважав, що народився журналістом і в цьому – його покликання, бо журналістика, на його думку, найкраща професія на світі. Актуальність розвідки. Життя і художню творчість письменника досліджували Д. Мартін, Ю. Папоров, І. Оржицький, В. Андреєв, О. Прилипко, Ю. Покальчук, Т. Гаврилів, М. Фока, С. Петрів та багато інших. Менше уваги науковці звертають на Маркеса як журналіста (Л. Борщевська, В. Соколова, І. Малінін), особливо у руслі літературної журналістики. Мета роботи. На прикладі документальної повісті «Розповідь моряка» розглянемо ознаки репортажу і доведемо приналежність його літературного «магічного репортажу» до жанру нон-фікшн.Item «Записки полоненого» Олекси Кобця як художньо-історичний документ(Сумський державний університет, 2023) Жиленко, Ірина Рудольфівна; Жиленко, Ирина Рудольфовна; Zhylenko, Iryna Rudolfivna; Лагута, Ю.Тема війни залишається й зараз актуальною, як і понад 100 років тому. Письменники, що були учасниками і свідками Першої світової, не залишалися осторонь: їхні твори – це живі картини тих подій і вражень. Один із малодосліджених літераторів, чия творчість повертається в Україну – Олекса Кобець (Варавва). Його роман-сповідь, водночас щоденник «Записки полоненого» (вперше видано 1931 р.) витримав п’ять видань. Твір отримав як позитивні, так і вкрай негативні відгуки і з боку влади, і від сучасників. Щирі привітання Олекса Кобець почув від Ю. Яновського, О. Вишні, М. Хвильового, М. Рильського. Однак І. Багмут першим «накинувся чорним вороном» «з погромницьким цькуванням» на його роман [Цит. за: 1, c. 171]. Олекса Кобець зазнав утисків, переслідувань і навіть конфіскації усього накладу роману після того, як празька газета «Ноє фрає Прессе» помістила «дуже прихильну рецензію», ставлячи його «нарівні з популярним письменником Еріхом Марією Ремарком» [4, с. 109–110]. Натомість схвальну оцінку «Записки полоненого» отримали від еміграційних дослідників (Г. Костюк, Ю. Бойко, В. Дорошенко). В Україні був певний час забуття, і вже в часи незалежності науковці звернули свої погляди на творчість Олекси Кобця й зокрема на його правдивий автобіографічний твір. Ярослава Погребенник вивчала «Записки полоненого» як феномен антимілітаристської прози, вважала роман «найдовершенішим із творів» [6, с. 9] письменника. «Записки полоненого» як історичне джерело досліджували історики і журналісти (О. Бонь, І. Срібняк, Л. Рожкова), однак маловивченим залишається аспект художньої історичності «Записок полоненого», у яких відтворено війну очима солдата – українця в лавах армії Російської імперії, а згодом – полоненого в австро-угорських таборах. Мета нашої розвідки – з’ясувати, як події Першої світової війни й табірної дійсності вплинули на життя і свідомість «людини визвольних змагань» 1917–20-хх років, описаних у «Записках полоненого» Олекси Кобця (Варавви).Item Нескінченна модельна конфронтація, або об’єктивність у журналістиці у минулому і в наш час(Сумський державний університет, 2023) Жиленко, Ірина Рудольфівна; Жиленко, Ирина Рудольфовна; Zhylenko, Iryna Rudolfivna; Родченко, К.Питання об’єктивності у журналістиці було і залишавється актуальним. Його вивчали Д. Гілмор (підкреслював зв’язок чесності й об’єктивності), Е. Денніс (зауважував на важливості докладання зусиль для досягнення неупередженості), В. Іванов (вказував причини недотримання принципу об’єктивності), В. Різун (вважав, що забезпечити об’єктивність можна, відокремивши оцінку від факту) та багато інших. Л. Пономаренко вважає, що «об’єктивність у журналістиці реальна, але це поняття не тотожне ідеалістичному його розумінню» [3]. Тривалий час журналістика фактично була неспроможною висвітлювати об’єктивну реальність та/або нейтральну позицію. Однак з розвитком теорій ЗМІ та становленням інформаційного суспільства ситуація почала поступово змінюватися. На це вказують деякі фактори. Мета роботи – з’ясувати певні вагомі причини, які вплинули на можливості журналістики подавати інформацію об’єктивно чи нейтрально. Для досягнення мети були поставлені завдання: окреслити історичні концепції «чотирьох теорій» преси; визначити основні етапи шляху до об’єктивності.