Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 23
  • Item
    Мобільні гаджети та їх застосунки як педагогічний інструмент на заняттях з української мови як іноземної
    (Видавнича група «Наукові перспективи» та громадська наукова організація «Християнська академія педагогічних наук України», 2023) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Руденко, Наталія Володимирівна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna
    Стаття присвячена мовній підготовці іноземних громадян за допомогою мобільних гаджетів, їх застосунків як педагогічного інструменту для взаємодії зі студентською аудиторією на заняттях з української мови як іноземної. З’ясовано, що сучасний світ ІКТ вимагає від викладачів та студентів опановувати цифрові навички з метою забезпечення взаємодії під час навчального процесу, який може бути в офлайн та онлайн форматах через різні соціальні, глобальні, політичні причини. Під мобільним навчанням автори розуміють використання не лише мобільних телефонів/смартфонів, а й мобільних гаджетів взагалі, наприклад, планшетів. Досліджено використання подібних гаджетів під час офлайн- занять за принципом BYOD, тобто коли студенти послуговуються своїми смартфонами або планшетами для, наприклад, знайомства з сайтом бібліотеки, що прискорює адаптацію першокурсників у частині пошуку посібників. Не менш ефективне, за тим самим принципом, виконання граматичних вправ типу «напишіть іменники у множині» або «оберіть правильну відповідь». У статті автори дають рекомендації викладачам щодо вживання різних застосунків, платформ, які можна поєднувати з традиційними методами навчання, а також які розраховані на іноземних громадян, що прагнуть самостійно опанувати українську мову, зокрема, словники та програми для перекладу (Google Translate, Deepl.com/translator), додатки ISSN 2786-6165 (ONLINE) №5(11) 2023 504 для новин та журналів (BBC News Україна, Google News), додатки для вивчення мови (Duolingo, Speak Easy Ukrainian Lite), соціальні платформи для читання (ПодорожіUA, Українська за 27 уроків), подкасти для вивчення української мови для іноземців (Ukrainian Lessons Podcast), застосунки для редагування текстів (Hemingway Editor, Grammarly, Deepl.com/write, Languagetool.org.). Ці застосунки та платформи розраховані на формування та розвиток різних типів навичок. Автори дійшли висновку, що мобільні гаджети, їх застосунки та сам метод взаємодії з іноземними студентами варто впроваджувати в навчальний процес поряд з живим говорінням, читанням, письмом від руки, що забезпечується під наглядом викладача. Подібні гаджети не повинні повністю змінювати процес опанування української мови як іноземної, а слугують для унаочнення, урізноманітнення традиційної роботи на занятті як в режимі відеоконференції, так і під час аудиторних занять, та є засобом популяризації української культури. Окреслено перспективи подальших досліджень і розробок у частині розвитку аудіювальних навичок на основі youtube-каналів з вивчення української мови як іноземної.
  • Item
    Using Distance Learning Models as Opportunities for Blended Learning for Foreigners
    (Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 2023) Turchyn, I.; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Руденко, Наталія Володимирівна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna; Saienko, V.; Kuzemko, N.; Denefil, O.
    The relevance of the article is caused by the fact that the established approaches and methods are changing, the needs of today's students and pupils are changing. Distance learning in the era of postmodernism is a type of learning, based on the educational interaction between teachers and students who are distant from each other, implemented with the help of telecommunication technologies and Internet resources. Distance learning is part of blended learning, which has become increasingly common in the education of foreign students. Blended Learning is a fairly new method of learning, which is indispensable for full-time education. It is a learning/teaching system that combines the best aspects and advantages of classroom teaching and interactive or distance learning and creates accessible and motivating courses for students, in which the learning process is a defined system consisting of different parts that function in constant interconnection with each other to form a kind of whole. The main task of this model is to train foreigners for active communicative activity in the socio-cultural, domestic and educational-professional sphere and the ability to use the acquired knowledge in online and offline communication.
  • Item
    Development of speaking skills in Ukrainian as a foreign language classes using a mobile phone
    (Сумський державний університет, 2023) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Руденко, Наталія Володимирівна; Руденко, Наталия Владимировна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna
    Актуальність теми полягає в тому, що мобільні телефони міцно увійшли в повсякденне життя людства. Сьогодні мобільні телефони слугують не лише для здійснення дзвінків. Вони також зберігають наші посвідчення особи, медичні картки тощо. Це дуже популярні й багатозадачні гаджети. Тому існує великий інтерес до їх педагогічного використання та їх впливу на всі аспекти навчального процесу, в тому числі й на вивчення мови.
  • Item
    Національна стійкість в духовному просторі міжкультурного діалогу
    (Вища школа управління і адміністрації. Ополє, 2022) Набок, Марина Миколаївна; Набок, Марина Николаевна; Nabok, Maryna Mykolaivna; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna
    Національна стійкість є невіддільною частиною духовних цінностей, які є джерелом національних традицій, внутрішньопсихологічного досвіду людини сформованого впродовж життя. У філософії поняття «духовність» завжди відігравало чи не найпершу роль у ключових питаннях призначення людини, ролі, суті її буття. Адже духовне життя збагачувалося в процесі освоєння людиною навколишнього світу через мову, традиції, виховання, добро, красу, гармонію, а не через тілесні насолоди. Прагматичні, побутові складові поєднувалися з естетичними й були засновані не на злі, ненависті, а на щирості, ніжному, гармонійному поєднанні людини з навколишнім світом. У природі людина шукала співзвучне своєму внутрішньому прагненню, своїм настроям. Це формувало своєрідний «генетичний код», що обумовлювався особливостями світосприйняття і світорозуміння кожного окремого народу, народним світоглядом, що містить явища як естетичного, так і психологічного, соціального, філософського, національного характеру, мовою, яка є не лише інструментом спілкування між людьми, але й формує світогляд.
  • Item
    Впровадження елементів STEAM-освіти на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022) Руденко, Наталія Володимирівна; Руденко, Наталия Владимировна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna
    У статті розглядаються функціонал та способи використання електронних засобів та програмних продуктів у процесі впровадження елементів STEAM-освіти (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання. STEAM-освіта є інтегрованим проєктним підходом, який має практичну спрямованість в педагогіці. У 2020 році українські освітяни були змушені повністю перейти на дистанційні засоби навчання, що передбачало необхідність набуття ними технічних навичок за короткий адаптивний період. Водночас ці виклики відкрили нові можливості імплементації елементів STEAM-освіти у процес викладання іноземної мови. Це є важливим кроком для успішного переходу української системи освіти на європейські стандарти, оскільки багато іноземних програм партнерства та співпраці наразі активно просувають STEAM-освіту. Наявність безплатних мобільних додатків, онлайн сервісів та платформ з англомовним інтерфейсом стають у пригоді для створення цікавих та оригінальних занять. На прикладі STEAM-освітніх занять з англійської мови студентів Сумського державного університету, в період онлайн-навчання, досліджується роль різних програмних продуктів у формуванні необхідних мовних навичок (читання, говоріння, письма, розуміння усного мовлення) та збагачення словникового запасу із будь-якої розмовної теми, передбаченої навчальною програмою. Зокрема вивчаються можливості мобільних додатків (Movavi Clips, VivaVideo, InShot, InShot, FilmoraGo) для створення навчальних відео з демонстрацією фізичних явищ, безплатних вебсервісів (Google Calendar, Google Meet, Google Classroom), та програми Microsoft Publisher для реалізації проєктних завдань (проведення онлайн екскурсії та створення електронного макета кулінарної книги). Переваги STEAM-освіти полягають у тому, що цей підхід покращує навчальну мотивацію, сприяє розвитку аналітичного мислення, заохочує до творчості та співпраці через пошук шляхів імплементації власних ідей у процесі розв’язання технічних задач. Впровадження цього педагогічного підходу в освітній процес допоможе українським студентам стати успішними професіоналами в майбутньому.
  • Item
    Mobile learning and the principle of BYOD in classes of Ukrainian language as a foreign language
    (Sumy State University, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Siam, Nidgil
    Використання мобільного телефону/смартфону в педагогічній діяльності сьогодні це вже не новинка, а радше необхідність, так зване мобільне навчання або m-learning. "Мобільне навчання" тісно пов'язане з електронним і дистанційним навчанням відмінність полягає у використанні мобільних пристроїв. Навчання відбувається незалежно від розташування та за допомогою портативних технологій.
  • Item
    Mobile application "Dictaphone" for development listening and speaking skills
    (Sumy State University, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Matar, Anas Mansoor Mahmood
    Диктофон дозволяє вчителю, який займається мовним навчанням з іноземними студентами, записати аудіофайл із, наприклад, новими словами чи текстом. Великою перевагою, є те, що всі сучасні смартфони мають такий додаток, немає потреби щось додатково встановлювати, а тим більше купувати.
  • Item
    Formation of speaking skills in foreign students courtesy of Google documents
    (Sumy State University, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna
    На заняттях з української мови як іноземної учні набувають знання фонетики, лексики та граматики. Це досягається на початковому етапі етап написанням графічних символів, пізніше письмовими вправами, читанням текстів, навчанням нові слова, конструкції, спілкування з викладачами та між собою. Таким чином поступово розвивається усна та письмова комунікація, говоріння, читання, формуються навички аудіювання та письма.
  • Item
    Ukrainian Platforms For Learning The Ukrainian Language: Tips And Prospects For Foreigners
    (Sumy State University, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Ojo Olajide, Joshua
    The main purpose of this study is to determine the importance of studying the Ukrainian language by foreign students. One of the necessary conditions for the successful integration of foreign students into Ukrainian society is an understanding of cultural values, beliefs, views, patterns of its development, and thus – the culture of the Ukrainian people. There can be no culture without language, because language is the greatest asset of every nation. In classes on the subject "Ukrainian as a foreign language", foreign students learn about Ukrainian culture through the difference of languages, that is, they adapt through the study of the Ukrainian language, and thus the entire Ukrainian culture.
  • Item
    Набуття навички письма іноземними студентами за допомогою вебзастосунку Google форми на заняттях з української мови як іноземної
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Мадхайян, Л.
    Стаття присвячена мовній підготовці іноземних громадян за допомогою вебзастосунку Google Форми від компанії Google як одного із методів навчання студентів, шляхом створення граматичних вправ. Досліджено можливість формування навички письма в іноземних громадян під час використання вебзастосунку Google Форми в умовах карантинних обмежень, дистанційного навчання. З’ясовано, що навичка письма – це техніка письма, тобто вміння від руки зображати літери, з’єднувати їх у слова, застосовувати знання граматичних правил мови. Навичка письма тісно пов'язана з усіма видами мовленнєвих навичок: говорінням, читанням, слуханням і тому вважається найповільнішою і найскладнішою в опановуванні іноземними студентами. Проаналізований набір основних налаштувань Google Форми дає можливість структурувати граматичні вправи за розділами, регулювати кількість питань, обов’язковість виконання, обчислювати підсумковий бал, обмежувати час виконання, зберігати дані у форматі Excel, показувати помилки та, за потреби, надсилати результати кожному студенту. Розроблені та апробовані граматичні вправи за навчальною метою є підготовчими, тренувальними, контрольними. Встановлено, що найсуттєвішими технічними недоліками під час роботи з Google Формами як з граматичними вправами є час на їх підготовку, відсутність символів українського алфавіту тощо. Головним педагогічним недоліком є неможливість опанування навички каліграфії. Автор дійшов висновку, що Google Форми слід розуміти як допоміжний метод навчання іноземних студентів, який варто впроваджувати в навчальний процес поряд з традиційною роботою в аудиторії, не лише в умовах дистанційного навчання. Окреслено перспективи подальших досліджень і розробок у частині впровадження в навчальний процес на основі Google Форм (або подібних форм) контрольних тестувань, тренувальних вправ, дистанційних курсів.