Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
141 results
Search Results
Item Психологічні детермінанти суб’єктивного благополуччя осіб ранньої дорослості(Сумський державний університет, 2025) Романовська, Ю.В.Кваліфікаційна робота присвячена вивченні психологічних детермінант суб’єктивного благополуччя осіб ранньої дорослості та визначенні шляхів їх оптимізації через розробку теоретичної моделі і психологічних інтервенцій. У межах теоретичного обґрунтування кваліфікаційної роботи було проаналізовано теоретичні засади вивчення суб’єктивного благополуччя осіб ранньої дорослості, а саме концептуальні підходи до визначення суб’єктивного благополуччя, його історичний та сучасний аспекти, висвітлено психологічну структуру суб’єктивного благополуччя, а також роль вікових та особистісних факторів у формуванні суб’єктивного благополуччя осіб ранньої дорослості.Item Особливості емоційного вигорання у студентів та його корекція(Сумський державний університет, 2025) Семенихіна, А.О.Дипломна робота присвячена дослідженню психологічних особливостей синдрому емоційного вигорання у студентів та його корекції. Розкрито теоретичні основи феномену вигорання, його структуру, детермінанти та роль стресу як одного з ключових чинників. В емпіричному дослідженні взяли участь 61 студент, серед них 45 жінок(73,77%) та 16 чоловіків ( 26,23%). З них 38 осіб, які поєднують навчання та роботу ( 62%), та 23 особи, які не поєднують навчання та роботу ( 38%). Було виявлено, що середні рівні емоційного виснаження та редукції особистих досягнень є найбільш поширеними серед студентів. Підтверджено гіпотезу, що існує статистично значуща відмінність у рівнях емоційного виснаження та редукції особистих досягнень між студентами, які поєднують навчання та роботу, та тими, хто не поєднує. Кореляційний аналіз показав сильні позитивні взаємозв'язки між компонентами вигорання, підтверджуючи цілісність синдрому, де емоційне виснаження відіграє центральну роль.Item Особливості емоційного інтелекту у осіб юнацького віку з різними рівнями стресостійкості(Сумський державний університет, 2025) Дорош, І.О.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню емоційного інтелекту осіб юнацького віку з різними рівнями стресостійкості. Теоретично був проведений аналіз понять емоційного інтелекту та стресостійкості. Розглянуто підходи вивчення емоційного інтелекту та стресостійкість як інтегративну функцію особистості юнацького віку. У процесі емпіричного дослідження було застосовано опитувальник діагностики емоційного інтелекту «ЕмІн» Д. Люсіна (2004 р.) адаптований О. Верітовою у 2019 році та методика визначення стресостійкості та соціальної адаптації (автори Д. Холмс, К. Раге). Це дозволило оцінити ступінь вираженості емоційного інтелекту та рівень стресостійкості осіб юнацького віку. Обробка результатів здійснювалася з використанням методів математичної статистики, що дало змогу визначити рівні прояву зазначених показників, провести гендерні порівняння, а також проаналізувати кореляційні зв’язки між цими змінними. У ході аналізу було встановлено статистично не значущий зв’язок між рівнем емоційного інтелекту та стресостікістю. Але позитивну значущу кореляцію було виявлена між складовими емоційного інтелекту.Item Особливості та корекція тривожності у студентів із різними рівнями соціальної фрустрованості(Сумський державний університет, 2025) Яцун, А.О.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей та корекції тривожності у студентів із різними рівнями соціальної фрустрованості. Здійснено аналіз суттєвих аспектів тривожності та соціальної фрустрованості у студентів. Під час проведення дослідження було використано методику «Діагностика рівня соціальної фрустрованості» Вассермана Л. (адаптація Бойка В.) та методику «Шкала оцінки рівня реактивної (ситуативної) та особистісної тривожності» Спілбергера Ч. (адаптація Ханіна Ю.). Для обробки результатів використовувалися методи математичної статистики, а саме: описова статистика, коефіцієнт варіації, однофакторний дисперсійний аналіз, коефіцієнт лінійної кореляції Пірсона. Було розглянуто взаємозв’язок показників тривожності та соціальної фрустрованості та встановлена його наявність.Item Особливості дисфункційних атитюдів у осіб юнацького віку з різними рівнями дисфорії(Сумський державний університет, 2025) Яганова, А.А.Кваліфікаційна робота присвячена темі особливостей дисфункційних атитюдів у осіб юнацького віку з різним рівнем дисфорії. Було проаналізовано поняття дисфункційних атитюдів, їхнє походження та вплив на формування негативних емоційних станів. Розглянуто теоретичні підходи до розуміння дисфорії, її прояви та недостатню розробленість як окремого психоемоційного феномена. Особливу увагу приділено взаємозв’язку між дисфункційними атитюдами та рівнем дисфорії в юнацькому віці як чутливому періоді розвитку особистості.Item Типи привʼязаності у осіб юнацького віку з різним рівнем самоприйняття(Сумський державний університет, 2025) Фоменко, А.І.У кваліфікаційній роботі досліджено типи прив’язаності як фактори, що впливають на рівень самоприйняття у осіб юнацького віку. Актуальність дослідження зумовлена важливістю розуміння психологічних механізмів формування самосприйняття у підлітковому періоді, який є критичним для розвитку особистості, а також роллю типів прив’язаності у цьому процесі. У роботі проаналізовано теоретичні підходи до класифікації типів прив’язаності, їх вплив на емоційну стабільність і самоповагу, а також психологічні особливості самоприйняття у юнацькому віці. Розглянуто ключові концепти, пов’язані з формуванням здорової самооцінки та внутрішнього комфорту, що є основою позитивного самоприйняття.Item Особливості мотивації досягнення успіху в професійній діяльності чоловіків та жінок з різним рівнем самооцінки(Сумський державний університет, 2025) Ткаченко, С.Ю.У кваліфікаційній роботі досліджуються особливості мотивації досягнення успіху в професійній діяльності чоловіків та жінок з різним рівнем самооцінки. Актуальність теми зумовлена посиленням ролі психологічних чинників у процесі професійного становлення особистості в умовах сучасного динамічного ринку праці. Одним із провідних чинників, що визначає успішність у професійній сфері, виступає мотивація досягнення, яка тісно пов’язана з рівнем самооцінки. У роботі акцентовано увагу на психологічних особливостях прояву мотивації досягнення успіху в осіб із різним рівнем самооцінки, що дозволяє глибше зрозуміти індивідуальні відмінності в кар’єрних установках та професійних очікуваннях.Item Особливості тривожності студентів з різним рівнем самооцінки(Сумський державний університет, 2025) Ткаченко, Г.С.Кваліфікаційна робота присвячена теоретичному та практичному дослідженню тривожності у студентів з різним рівнем самооцінки. Було розглянуто та проаналізовано поняття тривожності, дослідження її іншими науковцями протягом часу та приділено увагу термінам «особистої тривожності» та «ситуативної тривожності». Також був проведений аналіз щодо розуміння самооцінки, її проявів та взаємодії з тривожністю. Під час практичного дослідження використовувалися дві методики, а саме: «Шкала тривоги Спілбергера» (State-Trait Anxiety Inventory, STAI) Ч. Спілбергера яка була адаптована Ю. Л. Ханіним а також «Шкала самооцінки Розенберга» (RSES) М. Роенберга в адаптації А. Макухи. Отримані результати методик були проаналізовані за допомогою математичного аналізу та проведено порівняння показників рівня особистісної та ситуативної тривожності у чоловіків ї жінок, які навчаються на першому курсі. Також за допомогою використання методик був виконаний аналіз результатів рівня самооцінки респондентів, та визначено її взаємодію з тривожністю.Item Агресивна поведінка осіб юнацького віку з різним рівнем самооцінки(Сумський державний університет, 2025) Тетюра, А.Р.Кваліфікаційна робота приділяє увагу дослідженню агресивної поведінки осіб юнацького віку з різним рівнем самооцінки. У ході дослідження ми проаналізували форми агресивної поведінки, а саме фізична агресія, непряма агресія, роздратування, негативізм, образа, підозрілість, вербальна агресія та почуття провини. Також було визначено вплив рівня самооцінки на різні форми агресивної поведінки осіб юнацького віку. Для проведення емпіричного дослідження використовувалися такі методики як: методика «Визначення рівня самооцінки» Г.М. Козанцевої, методика вивчення схильності особистості до агресивної поведінки А. Басса. При отримані даних вони були обробленні шляхом методів математичної статистики. Було порівняно рівень агресивної поведінки осіб юнацького віку з різним рівнем їх самооцінки. Крім того було досліджено, як рівень самооцінки впливає на прояви агресивної поведінки у осіб юнацького віку.Item Життєстійкість та її розвиток у спортсменів різним рівнем самооцінки(Сумський державний університет, 2025) Пронюшкіна, А.О.У сучасному спорті життєстійкість є одним із ключових факторів, що визначає здатність атлета долати труднощі, адаптуватися до стресових ситуацій та підтримувати високу ефективність діяльності. Особливого значення набуває взаємозв’язок між рівнем життєстійкості спортсмена та його самооцінкою, оскільки від цих характеристик залежить як психологічний стан, так і спортивна результативність. Метою дослідження є аналіз особливостей життєстійкості спортсменів із різним рівнем самооцінки та визначення ефективних методів її розвитку. У роботі розглянуто основні теоретичні підходи до поняття життєстійкості, її структурні компоненти та механізми впливу на діяльність атлетів. Особлива увага приділена кореляції між рівнем самооцінки та життєстійкістю, що дозволяє визначити фактори, які сприяють підвищенню адаптаційного потенціалу спортсменів.