Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
34 results
Search Results
Item Enhancing English language learning through cognitive strategies at Sumy State University(Державний Університет "Київський авіаційний університет", 2025) Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Konovalenko, D.O.У тезах автори показують, що інтеграція когнітивних стратегій у викладання іноземних мов у Сумському державному університеті ефективно покращила навчальний досвід студентів. Завдяки використанню такі методи, як мапування, візуалізація, асоціації, мнемотехніка, розуміння, підказки та реальні приклади, студенти розвивають мовні навички та вміння. підказки та приклади з реального життя, студенти розвивають основні мовні навички, одночасно покращуючи здатність критично мислити, аналізувати інформацію та ефективніше запам'ятовувати знання.Item Технології інтерактивного навчання у форматі онлайн(Видавництво «Молодий вчений», 2024) Турова, А.В.Одним з найефективніших підходів до вивчення мов у сучасних умовах є інтерактивне навчання в онлайн-форматі. Цей метод об'єднує інноваційні технології та педагогічні стратегії, спрямовані на активне залучення студентів у навчальний процес та створення умов для ефективної взаємодії.Item Технологія розвитку тьюторських компетентностей вчителів закладів загальної середньої освіти(Сумський державний університет, 2023) Крикуненко, М.В.Дипломна робота присвячена актуальній темі розвитку тьюторських компетентностей вчителів закладів загальної середньої освіти. Актуальність роботи зумовлена необхідністю поглиблення та оптимізації професійної компетентності вчителів з урахуванням сучасних освітніх тенденцій та викликів.Item Design Activity of Managers of the Socio-Cultural Sphere: Organization of a Virtual Art Exhibition(Kyiv National University of Culture and Arts, 2023) Бойко, Ольга Петрівна; Boiko, Olha Petrivna; Туляков, Олег Олегович; Tuliakov, Oleh Olehovych; Повалій, Тетяна Леонідівна; Povalii, Tetiana Leonidivna; Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Zhylenko, E.Художня виставкова діяльність у віртуальному інформаційному середовищі адаптувала свої традиційні послуги до нових умов суспільного розвитку. Це пов'язано з тим, що потреба людей у споживанні мистецького продукту стає все більш актуальною, адже єднання українського народу через культуру є рушійною силою, яка демонструє унікальність наших традицій та піднімає патріотичний дух через культуру. Крім того, підготовка менеджерів соціокультурної діяльності передбачає навчання студентів навичкам дизайн-діяльності з організації віртуальної художньої виставки. Мета і методи дослідження: висвітлити особливості проектної діяльності з організації віртуальної художньої виставки, визначити та обґрунтувати основні етапи її реалізації. Методами дослідження є аналіз культурологічної, мистецтвознавчої, філософської літератури, теоретичне узагальнення та синтез. Додатково використано методи "дерева проблем" та "дерева цілей". Результати. Результати проведеного дослідження дозволяють визначити важливість практичного застосування проектної діяльності у професійній підготовці майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності. Висновки. Окреслено стратегію організації віртуальної художньої виставки. Встановлено, що стратегічне планування складається з декількох взаємопов'язаних етапів: постановка цілей, визначення стратегій і заходів, передбачення послідовності дій, організація виконання запланованих завдань, облік, контроль і аналіз.Item Current trends and current problems of training educational managers(ТОВ "ФІНТЕХАЛЬЯНС", 2021) Tsekhmister, Ya.; Malatsai, I.; Nechitailo, I.; Ємельянова, Олена Валеріанівна; Емельянова, Елена Валериановна; Yemelianova, Olena Valerianivna; Korol, O.; Statsenko, Н.Проаналізовано проблему професійної підготовки фахівців у сфері освітнього менеджменту. Виявлено, що поява зазначеної спеціальності зумовлена метаморфозами в суспільно-економічному житті та гострою конкуренцією між освітніми установами. З огляду на чисельність полівекторних наукових публікацій зазначена проблема актуальна і динамічна, відтак поле для її розкриття дає нові дослідницькі напрями. Огляд літератури дозволив окреслити такі ключові проблеми освітнього менеджменту: практична діяльність керівника, упровадження інновацій; процес підготовки фахівців; моніторинг ефективності та оцінка якості освітнього менеджменту. Через ознайомлення та аналіз із ними ми зробили спробу розкрити сучасні тенденції та актуальні проблеми підготовки менеджерів освіти. З’ясовано, що освітній менеджмент — міждисциплінарна категорія, котра перебуває на периферії теорії і практики освітньої галузі та економіки. І якщо в першому варіанті зв’язок очевидний, то у другому — на перший погляд, латентний, проте саме суспільно-економічні процеси детермінують діяльність керівника, завдання якого полягає у вивченні тенденцій ринку праці та побудові ефективної стратегії загального розвитку закладу освіти. Актуальним питанням є висвітлення базових для керівника особистісних якостей, психологічних характеристик і практичних умінь. Так, чільне місце займає вивчення когнітивної сфери, творчого потенціалу та готовності до інноваційної діяльності. Злободенною залишається і проблема організації освітнього процесу. Зокрема, компетентнісного підходу і розкриття творчих можливостей студентів як ресурсу для майбутньої професійної діяльності. Глибше розуміння професійної підготовки забезпечив фрагментарний аналіз окремих аспектів діяльності закладів вищої освіти в Україні, Великій Британії та Сполучених Штатах Америки (по одному закладу із кожного регіону). Установлено, що загальні тенденції підготовки аналогічні, проте європейські ЗВО акцентують увагу на міжнародній академічній мобільності; США — на практичній компоненті; України — теоретичній базі. На основі вищезазначеного матеріалу ми розробили ієрархічну модель факторів-детермінантів освітнього процесу підготовки освітніх менеджерів. Визначили, що їхній вплив, залежно від масштабності дії — лише на освіту чи на суспільство в цілому, може бути явний або латентний. Така модель дає чітке уявлення про місце освітнього менеджменту в суспільному житті. Перспективи дальших досліджень убачаємо в розробленні конкретних рекомендацій, що стосуються розв’язання актуальних проблем підготовки менеджерів освіти.Item Teaching Ukrainian folk dumas at university: analysis in context of intercultural communication(National Technical University of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute", 2020) Набок, Марина Миколаївна; Набок, Марина Николаевна; Nabok, Maryna MykolaivnaThe article deals with the basic principles of teaching Ukrainian folk dumas in higher educational institutions of Ukraine. Based on the principles of teaching Ukrainian folk dumas in higher educational institutions of Ukraine, we conducted an experimental study with further comparative analysis of the perception of dumas by Ukrainian and foreign students. We used the method of interview (including written feedback from students). The research was conducted in groups of Ukrainian and international students (from Africa and the Middle East) who studied at Sumy State University (Ukraine). 100 respondents aged 19-22 were interviewed. Students listened to audio recordings of Ukrainian folk dumas, analysed texts and gave written feedback about the perception of epic heroes and dumas in general. The results we obtained showed that teaching Ukrainian folk dumas based on the principle of close connection of teaching with the modern life of society and the principle of family-centrism helps students from different countries and cultures to recognise themselves as successors of traditions that form their spiritual world, an active life position and national identity in the context of modern globalisation processes. The use of these principles in teaching dumas promotes the students’ individual perception of the learning content, reveals national specifics of the student’s world outlook, deeply rooted in the genetic memory of generations and national psychology.Item The Organization of the Educational Process in Kharkov Imperial University (1835–1863)(Academic Publishing House Researcher s.r.o., 2021) Лебідь, Андрій Євгенійович; Лебедь, Андрей Евгеньевич; Lebid, Andrii Yevheniiovych; Shevchenko, N.A.This paper analyzes ‘The Review of Instruction in Subjects at Kharkov Imperial University’, an official document that regulated the organization of the educational process in Kharkov Imperial University. The work provides an insight into the evolution of modifications to the titles of this historical source for the entire period it was published. It examines the document’s substantive and formal characteristics such as structure, format, and data presentation. A quantitative analysis of data from the document helped establish a list of disciplines and courses taught at the university and measure the weekly academic load of students in Kharkov Imperial University (in hours), which made it possible to also measure this load across terms and for instructors as well. The study helped establish certain distinctive characteristics of the document – more specifically, the fact that it contained recommendations regarding scholarly and scholarlyinstructional study guides that instructors were to use in their work. Such recommendations were eventually replaced with a list of recommended literature for each course taught at the university. The present paper also provides dynamic data on the quantitative composition of the teaching workforce in each specific department. The authors established the scholarly-pedagogical potential of Kharkov Imperial University in the period between Nicholas’s University Statute of 1835 and Alexander’s University Statute of 1863. It was established that, in addition to their primary duties at the university, professors also gave public lectures, which had them adapting their courses to the needs and interests of the public. As a rule, giving public lectures was not a burden on instructors, as it was voluntary in nature.Among other matters, the authors researched the nonacademic component of university education – more specifically, the teaching of the “pleasing arts”. Based on this, a conclusion was drawn that the model of higher education in the Russian Empire in the 19th century was focused on the all-round development of a person.Item The Principles Of Teaching Ukrainian Folk Dumas In Higher Educational Institutions Of Ukraine(Sumy State University, 2021) Набок, Марина Миколаївна; Набок, Марина Николаевна; Nabok, Maryna Mykolaivna; Mintah-Benyin, Kwesi GyebiThe article deals with the basic principles of teaching Ukrainian folk dumas in higher educational institutions of Ukraine. Cross-cultural education contributes to understanding and acceptance of cultural differences, ethnic tolerance, which is particularly important in the university environment with its close intercultural communication and interaction. The creative interaction between the teacher and the student allows «deeper study of Ukrainian dumas’ role in the formation of the national identity during intercultural communication» and is an integral part of the organization of creative education. The issues of the integration of art into the educational process in the United States are discussed in the works of Dowell and Goering et al.Item Дієвість принципу навчити вчитися перекладу(Суми: СумДУ, 2020) Гордієнко, К. О.Мета: обґрунтувати педагогічні умови формування дієвості принципу навчити вчитися перекладу на заняттях з іноземної мови, аналіз основних методів, які використовує викладач під час навчання. Теоретичне значення: визначення ролі іноземної мови у процесі навчання перекладацької діяльності; виявлення потенціалу іноземних мов у навчальних закладах та ролі викладача у формуванні перекладацької компетенції у процесі вивчення іноземної мови.Item Засоби формування діалогічних умінь і навичок(Сумський державний університет, 2019) Тверезовська, О.І.Мета роботи – дослідити особливості використання навчальних засобів, що сприяють формуванню умінь та навичок діалогічного мовлення школярів. У першому розділі розглянуто сутність поняття діалогічного мовлення, теоретичні основи навчання діалогічного мовлення та його особливості, а також продемонстровано психофізіологічні особливості учнів у процесі навчання діалогічного мовлення. У другому розділі проведено аналіз основних засобів формування діалогічних умінь і навичок у школярів, а саме комунікативної ситуації, рольової гри, засобів наочності, проектної діяльності. Теоретичне значення полягає в тому, що матеріали роботи можуть бути основою для подальших досліджень.