Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    The Role of Multimedia Presentations in the Formation of Professional-Communicative Competence of Students at the Initial Stage of Learning Ukrainian as a Foreign Language
    (Sumy State University, 2023) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Dzhuma, K.M.
    The mastery of the language of a profession, professional speech, is a crucial requirement for the professional training of specialists in any field. This task is particularly important and challenging for foreign students who need to develop skills in both the non-native Ukrainian language and the language specific to their chosen field. In the process of teaching Ukrainian as a foreign language at the initial stage students need to acquire the foundations of scientific speech style, with a focus on the profile of their future studies, as this is a necessary condition for their success in the education at the university.
  • Item
    Interactvie technologies usage at Ukrainian language classes in the university
    (Sumy State University, 2022) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Oritsemimajemite, D.L.
    Статтю присвячено опису процесу використання інтерактивних технологій під час вивчення української мови як іноземної в університеті. Доведено, що технології інтерактивного навчання сприяють підвищенню мотивації та результативності іноземних студентів в процесі опанування ними українською мовою.
  • Item
    Phonetic exercises at the Ukrainian language classes in the university
    (Sumy State University, 2022) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Jaffe, D.
    Статтю присвячено опису процесу формування україномовних слухо-вимовних та ритміко-інтонаційних навичок іноземних студентів на заняттях з української мови як іноземної в університеті. Доведено, що використання фонетичних вправ є ефективним засобом зняття мовних і позамовних труднощів, з якими стикаються студенти-іноземці в процесі опанування українською мовою як засобом спілкування.
  • Item
    Культурні традиції Туркменістану
    (Сумський державний університет, 2022) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Йолдашова, О.
    Статтю присвячено дослідженню культурних традицій Туркменістану. Зроблено спробу опису особливостей національної архітектури, танців і музики, а також національного одягу туркменів.
  • Item
    Свята в Гані
    (Сумський державний університет, 2021) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna; Боатенг, Бенджамін Квадво
    Свято – це день або дні, коли урочисто відзначають видатні події, знаменні дати; торжество, влаштоване з якої-небудь нагоди у певному суспільстві, релігійна або культурна подія тощо. Ці свята також нагадують про важливі історичні події, свідчать про релігійні цінності спільноти. Традиції святкування різних свят у певному суспільстві зумовлені релігією, історією, культурою соціуму. У цій статті ми розглянемо традиції свят у Республіці Гані – державі в Західній Африці.
  • Item
    Game Method As A Way Of Intensification Of Teaching Ukrainian Language As Foreign
    (Sumy State University, 2021) Дегтярьова, Тетяна Олегівна; Дегтярева, Татьяна Олеговна; Dehtiarova, Tetiana Olehivna; Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna Viktorivna
    In the process of teaching the Ukrainian language of foreign students, the game is the most effective form of learning, as it promotes the development of interest in foreign language communication, creates a certain information base, forms the necessary language mechanisms. The game method is the pedagogical tool that is able to remove the language barrier and intensify the process learning Ukrainian as foreign language. In the game students acquire personal knowledge that becomes meaningful and emotionally colored to them, and it helps them to understand and feel the situation better. This, in turn, requires students to mobilize knowledge, encourages them to learn new things, broadens their horizons and forces them to master a set of communication skills. So the aim of the article is to observe the issue of teaching the Ukrainian as foreign language through the game method implication.