Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Item
    Метод лексико-граматичних відео-проєктів як засіб активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови
    (Льотна академія Національного авіаційного університету, 2023) Міхно, Світлана Василівна; Mikhno, Svitlana Vasylivna; Симоненко, Наталія Олександрівна; Symonenko, Nataliia Oleksandrivna; Плохута, Тетяна Миколаївна; Plokhuta, Tetiana Mykolaivna
    У статті обґрунтувано методику та представлено практичний досвід використання методу лексико-граматичних відео-проєктів як засобу активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови, уточнено термін «метод лексико-граматичних відео проєктів», окреслено основні вимоги до його успішної реалізації. Автори визначають специфіку використання методу лексико-граматичних відео проєктів щодо активізації самостійності студентів на заняттях з англійської мови в особливих умовах навчання, воєнного стану зокрема. Наголошується на ефективності методу щодо удосконалення освітнього процесу в умовах цифровізації. Методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення інформації стосовно досліджуваної проблеми, педагогічне спостереження, аналіз та представлення практичного досвіду використання методу лексико граматичних відео-проєктів як засобу активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови в особливих умовах навчання.
  • Item
    Методи організації самостійної роботи студентів в закладах вищої медичної освіти США
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022) Симоненко, Наталія Олександрівна; Symonenko, Nataliia Oleksandrivna; Міхно, Світлана Василівна; Mikhno, Svitlana Vasylivna; Гладченко, Оксана Робертівна; Hladchenko, Oksana Robertivna
    На підставі узагальнення педагогічних та методичних праць американських науковців визначено найбільш поширені методи організації самостійної роботи студентів медичних ЗВО США: «навчання-точно-в-строк», «звіт за хвилину», «обмін думками в парі», рольова гра, метод отримання клінічного досвіду «з рук», «робота тінню лікаря», кейси віртуальних пацієнтів. Виявлено, що застосування цих методів потребує ґрунтовної теоретичної і практичної самостійної роботи студентів, сприяє виявленню індивідуальних особливостей мислення, відстоюванню особистої та спільної точки зору, збагаченню, впорядкуванню і закріпленню матеріалу, спонукає думати нестандартно й розвивати самоконтроль. Проаналізовано сутнісні характеристики методу «навчання-точнов-строк», схарактеризовано типологію вправ для застосування методу в медичній освіті та основні його компоненти. Розглянуто переваги рольової гри для формування навичок організації самостійної роботи студентівмедиків; обґрунтовано доцільність та високу ефективність використання рольових ігор при вивченні дисциплін професійного спрямування. Окреслено переваги методу кейсів віртуальних пацієнтів: 1) створення середовища, сприятливого для самостійної роботи та персоналізованого навчання; 2) заміна пасивного навчання активним; 3) сприяння формуванню принципів навчання упродовж життя шляхом демонстрації та закріплення навичок організації самостійної роботи; 4) зміщення функцій організатора СРС від викладача до студента; 5) у процесі отримання все більшої кількості знань та досвіду, студентам надається більше можливостей самостійно керувати їх навчанням тощо. Аудиторну самостійну роботу під керівництвом викладача представлено застосуванням таких методів організації самостійної роботи як «звіт за хвилину» та «обмін-думками-в-парі». У статті обґрунтовано можливості творчого використання елементів позитивного американського досвіду щодо організації самостійної роботи студентів медичних ЗВО України.
  • Item
    Технологія формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі професійної підготовки (при вивченні педагогічних дисциплін)
    (Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, 2018) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    У статті представлено аналіз філософської, психолого-педагогічної та методичної літератури щодо пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів. На основі методу аналізу, синтезу й узагальнення уточнено поняття «пізнавально- творчої самостійності майбутніх учителів», окреслено особливості формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі вивчення педагогічних дисциплін. Розроблено й теоретично обґрунтовано технологію формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі вивчення педагогічних дисциплін та етапи її реалізації. Наведено приклади та розкрито сутність форм і методів навчання, які використовуються на кожному етапі. Практичне значення дослідження полягає у використанні його результатів для оновлення змісту лекційних і практичних занять із педагогічних дисциплін. Перспективними напрямами подальших розвідок визначено обґрунтування та експериментальна перевірка педагогічних умов формування пізнавально-творчої
  • Item
    Формування пізнавально-творчої самостійності у процесі професійної підготовки майбутніх фахівців
    (Сумський державний університет, 2019) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    Сучасні світові інтеграційні процеси зумовлюють потребу в оновленні професійної підготовки майбутніх фахівців, здатних навчатися упродовж життя, постійно вдосконалюючи власну професійну компетентність. Успішність вирішення зазначених завдань значною мірою залежить від сформованості у студентів умінь і навичок самостійно планувати, здійснювати й оцінювати пізнавально-творчу діяльність у професійній сфері.
  • Item
    Реалізація технології формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі професійної підготовки (при вивченні педагогічних дисциплін)
    (СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2018) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    У статті на основі методу аналізу, синтезу та узагальнення розкрито суть поняття «пізнавально-творча самостійність майбутніх учителів іноземної мови» та визначено особливості формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі вивчення педагогічних дисциплін. Розроблено технологію формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі вивчення педагогічних дисциплін, яка містить такі етапи: професійно-мотиваційний, змістово-діяльнісний, особистісно-рефлексійний. Визначено педагогічні умови, які сприяють ефективній реалізації розробленої технології. Розкрито загальні питання підготовки та проведення педагогічного експерименту. На основі методів психолого-педагогічної діагностики, обсерваційних методів, узагальнення та прогнозування, проведено моніторинг сформованості пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі вивчення педагогічних дисциплін та висвітлено його результати, здійснено кількісний і якісний аналіз результатів дослідження з використанням методів математичної статистики. Практичне значення дослідження полягає у використанні його результатів для оновлення змісту лекційних і практичних занять з педагогічних дисциплін. Перспективними напрямами подальших розвідок є виявлення впливу розробленої педагогічної технології на рівень сформованості пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів української мови та літератури.
  • Item
    Критерії та показники сформованості пізнавально-творчої самостійності студентів в евристичному навчанні
    (Харківський національний університ ім. Г.С. Сковороди, 2017) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    У статті запропоновано критерії (методологічний, мотиваційний, актуалізаційно-цільовий, організаційний, методичний, індивідуально-діяльнісний, пізнавально-творчий, рефлексійний, компетентнісний) та показники (методологічна готовність до пізнавально-творчої самостійності студентів в еврістичному навчанні; розуміння суті та наявність прагнення реалізувати пізнавально-творчий стиль самостійності в евристичному навчанні; ціннісно-професійна орієнтація студента – майбутнього фахівця; усвідомленість вибору напряму майбутньої професійної діяльності; поглиблення самостійно набутих знань; наявність-відсутність установок у здійсненні пізнавально-творчої самостійності в евристичному навчанні; різнорівнева база пізнавально-творчих завдань; активність використання методично-допоміжних матеріалів; рефлексивні вміння; академічна успішність; інтенсивність використання форм, методів та прийомів навчання; здатність до самооцінки та самокорекції рівня розвитку предметних компетентностей тощо) сформованості пізнавально-творчої самостійності студентів в евристичному навчанні.
  • Item
    Розвиток навичок іншомовної комунікації студентів та аспірантів
    (Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, 2017) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Светлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna; Золотова, Світлана Григорівна; Золотова, Светлана Григорьевна; Zolotova, Svitlana Hryhorivna
    У статті розглянуто проблеми іншомовної комунікації студентів та аспірантів немовних спеціальностей, проаналізовано актуальний стан системи іншомовної підготовки майбутніх фахівців у сучасному вищому навчальному закладі України. Визначено основні концептуальні принципи навчання іноземної мови студентів та аспірантів, використовуючи як аудиторні, так і позааудиторні форми навчальної діяльності, а також позанавчальну діяльність для вдосконалення навичок спілкування іноземною мовою на прикладі англійської. Представлено досвід роботи Лінгвістичного навчально-методичного центру кафедри іноземних мов та студентського наукового гуртка спрямований на розвиток навичок іншомовної комунікації студентів та аспірантів.
  • Item
    Використання електронних засобів навчання для самостійної роботи студентів
    (Cумський державний університет, 2016) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    Використання електронних засобів навчання дозволяє значно посилити мотивацію навчання, індивідуалізувати і диференціювати процес навчання, надавати можливість самостійного вибору режиму навчальної діяльності, і є ефективним засобом для здійснення індивідуально-орієнтованого навчання.
  • Item
    Розвиток самостійності студентів
    (Сумський державний університет, 2015) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    Процес формування особистості молодої людини є процесом її соціалізаціїї, входження в соціокультурне середовище під керівництвом дорослого. Розвиток самостійності студентів в процесі навчання та виховання є однією з головних проблем психолого-педагогічної науки, педагогічної практики та першочергове завдання сучасного викладача.
  • Item
    Досвід використання проектної методики при вивченні іноземної мови на прикладі студентів немовних спеціальностей: деякі аспекти
    (Сумський державний університет, 2014) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    Метою навчання іноземних мов є не система мови, а іншомовна діяльність. Метод проектів дозволяє творчо застосувати мовний матеріал, перетворити заняття з іноземної мови в дискусію, дослідження. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34717