Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 14
  • Item
    Образ України в медіа Британії та США: добірка журналістських матеріалів.
    (Сумський державний університет, 2023) Кравчук, К.А.
    Магістерська робота являє собою практичне дослідження, спрямоване на аналіз впливу медіа Британії та США на формування міжнародного образу України. В контексті геополітичних змін та конфліктів, таких як війна в Україні, роль медіа у формуванні глобального сприйняття країни набуває ще більш важливого значення. Дослідження розпочинається з аналізу історичного контексту відносин між Україною, Великою Британією та Сполученими Штатами. Він є необхідним для глибокого розуміння подальшого висвітлення України в медіа цих країн. Основний акцент роботи зосереджений на розробці інформаційного продукту, який включає контент-аналіз новинної стрічки медіа Британії та США, аналіз аудіовізуальних матеріалів двох провідних міжнародних медіаплатформ – BBC News та CNN International, які стабільно знаходяться на вершині рейтингів за популярністю та охопленням аудиторії, а отже користуються довірою, задають інформаційні тенденції та формують громадську думку. Центральна частина дослідження зосереджена на тому, як ці медіагіганти формують образ України в міжнародному контексті. Особлива увага приділяється порівняльному контент-аналізу медійних матеріалів з акцентом на глобальне відображення України, а також дослідженню еволюції іміджу України на основі публікацій у світових медіа. Результати цього дослідження мають практичний внесок, оскільки вони допомагають глибше зрозуміти механізми впливу міжнародних медіа на формування образу України. Отримані дані можуть бути використані для розробки стратегій ефективної комунікації, спрямованих на покращення 3 іміджу України на міжнародній арені. Дослідження є актуальним для фахівців у сферах журналістики, міжнародних відносин, культурології та соціології, а також для журналістів та аналітиків у галузі медіа, які займаються створенням контенту про Україну для міжнародної аудиторії.
  • Item
    Метафоризація концепту УКРАЇНА в сучасному американському публіцистичному дискурсі
    (Видавничий дім «Гельветика», 2022) Степанов, Віталій Валерійович; Степанов, Виталий Валерьевич; Stepanov, Vitalii Valeriiovych; Носова, А.С.
    Cтаття присвячена вивченню асоціативних механізмів соціально значущого концепту УКРАЇНА в американській спільноті. Тобто, які саме ментальні образи формуються за осмислення УКРАЇНИ в свідомості мешканців Сполучених Штатів. Розвідка ототожнює асоціативність з метафоризацією, так що концепт досліджується за методикою концептуальної метафори Дж. Лакоффа та М. Джонсона у поєднанні з параметрами порядку метафоризації Н.В. Таценко. Останніми виступають дискретність, дименсіальність, спаціальність і спаціальна трансференція, персоніфікація, артефактність, перцептивність. Лінгвістичним аналогом свідомості в студії визнається дискурс. Корпус, як мініатюрна модель дискурсу, використовується в якості матеріалу дослідження. Серед найбільш авторитетних корпусів американського дискурсу обирається корпус COCA, з якого випадковою вибіркою вилучаються 220 контекстів за запитом Ukraine (ім’я концепту УКРАЇНА). Обрані контексти походять зі 132 публіцистичних джерел. Дата створення джерел: друга декада XXI століття. За результатами розвідки встановлено, що в корпусній вибірці американського публіцистичного дискурсу асоціативний ряд концепту УКРАЇНА репрезентований 27 концептуальними метафорами. УКРАЇНА є МІСЦЕ; ВМІСТИЩЕ; ВМІСТ; КОМПЛЕКСНИЙ ОБ’ЄКТ; СКЛАДНИК ОБ’ЄКТА; ФІЗИЧНЕ ТІЛО; РУХОМИЙ ОБ’ЄКТ; МІШЕНЬ; ОБ’ЄКТ ЗАХИСТУ; ОБ’ЄКТ або СУБ’ЄКТ КОНТРОЛЮ; ВЛАСНИК; ОПОНЕНТ; ЖЕРТВА; КОРАБЕЛЬ; ПАРТНЕР; ЦІННІСТЬ; ІНСТРУМЕНТ; ВАРІАТИВНИЙ ОБ’ЄКТ або СУБ’ЄКТ; ІСТОТА; ОБ’ЄКТ ОБГОВОРЕННЯ, СПРИЙНЯТТЯ, УЯВИ, АНАЛІЗУ, ПОРІВНЯННЯ, ПОКАЗУ. Усі образи УКРАЇНИ відсортовані за параметрами порядку метафоризації, ілюструються кількома прикладами з вибірки. Активаторами образів у контекстах є семантично валентні суміжні і несуміжні колокації лексеми Ukraine (ім’я концепту УКРАЇНА) та інших слів. Вони ідентифікують ментальні асоціації, крізь призму яких УКРАЇНА метафорично переосмислюється. Перспектива майбутніх досліджень – вивчення метафоризації концепту УКРАЇНА на ширших вибірках корпусу COCA або в дискурсах інших мов. Крім того, метафори як перцептивно-образний складник можуть бути вихідною точкою для реконструкції цілісної трикомпонентної будови концепту УКРАЇНА у форматі шарової, польової та інших когнітивних моделей.
  • Item
    Роль іміджу у формуванні привабливості соціокультурного простору на прикладі ресторану "Family"
    (Сумський державний університет, 2022) Пилипець, А.В.
    Раніше ресторанний бізнес асоціювався з вишуканими стравами. Сьогодні, в такі скрутні часи, люди потребують відпочинок як моральний, так й фізичний. Ресторан «Family» має сімейний напрям, який й раніше організовував свій соціокультурний простір, але не фокусував на цьому свою увагу. Війна стала важким тягарем для більшості з людей, але життя продовжується, тому важливо дозволяти собі отримувати задоволення, краще у сімейному крузі, так як такі події змушують переосмислити своє життя, люди розуміють, що найголовніша цінність – це наші рідні. Люди втомилися сидіти вдома, тому намагаються знайти безпечне місце для проведення свого дозвілля. Таку можливість може надати саме ресторан «Family».
  • Item
    Образний компонент концепту СТІЙКІСТЬ: корпусне дослідження американського дискурсу
    (Видавничий дім «Гельветика», 2022) Степанов, Віталій Валерійович; Степанов, Виталий Валерьевич; Stepanov, Vitalii Valeriiovych
    Стаття досліджує соціально значущий концепт СТІЙКІСТЬ у свідомості американської спільноти. Розвідка виконується крізь призму тришарової будови концепту, коли останній має поняттєвий, образний та ціннісний елементи. У поточній публікації зосереджена увага на описі образного складника, який вивчається за методикою концептуальної метафори Лакоффа Дж. та Джонсона М. на матеріалі американського дискурсу, компактно зібраного у корпусну вибірку 150 контекстів (зі словом resilience як іменем концепту СТІЙКІСТЬ). Контексти вилучені з Корпусу сучасної англійської мови американського варіанту COCA. Походять із 77 наукових і публіцистичних джерел США. Асоціативні образи СТІЙКОСТІ встановлюються за параметрами порядку концептуальної метафоризації Таценко Н.В.: дискретність, дименсіальність, спаціальність, перцептивність. За результатами студій отримано 30 концептуальних метафор. Відсортовані за параметрами метафоризації, усі образи супроводжується кількома ілюстративними контекстами.
  • Item
    Формування менеджером соціокультурної діяльності власного іміджу як засобу побудови кар’єри
    (Сумський державний університет, 2020) Ткаченко, Б.В.
    На сьогоднішній день поняття власний імідж висвітлено в наукових працях учених як України, так і світу. Науковці розглядають типологію іміджу та його базові складові як системи; технології створення та управління власним іміджем; методи формування, реалізації, коригування іміджу особистості та організації. Імідж є важливим у побудові кар’єри та має значний вплив на неї. При створенні власного іміджу потрібно обдумати кожну деталь та кожну дію, адже в подальшому це буде мати певні наслідки. Варто враховувати власні якості та навички і вміти оцінювати їх об’єктивно. Завдяки іміджу формується перше враження, яке надалі важко буде змінити, тому створення іміджу –це складна та довга робота, адже він впливатиме не тільки на людину,а й на компанію.
  • Item
    Роль PR-комунікацій у формуванні позитивного іміджу сучасних українських футболістів
    (Сумський державний університет, 2019) Яременко, Вадим Павлович; Яременко, Вадим Павлович; Yaremenko, Vadym Pavlovych
    Дослідження присвячене вивченню існуючих сьогодні PR-комунікацій, які є необхідними для формування іміджу сучасного українського футболіста. Провідним стало вивчення явища футбольних PR-комунікацій, які нині є мало вивченим явищем та потребують чіткого окреслення та деталізації. Для наочності нами були проаналізовані PR-комунікації сучасних українських футболістів Олександра Зінченка та Владислава Ващука.
  • Item
    Спортивний контент сумських медіа в період ХХІІ зимових та ХХХІ літніх Олімпійських ігор
    (Сумський державний університет, 2017) Садовнікова, Ольга Павлівна; Садовникова, Ольга Павловна; Sadovnikova, Olha Pavlivna; Яременко, В.
    Розглянуто жанрово-тематичні тенденції висвітлення ХХІІ зимових та ХХХІ літніх Олімпійських ігор у сумських медіа, визначено технології створення спортивного іміджу регіону.
  • Item
    Роль німецької газети «Die Welt» у формуванні іміджу України
    (Сумський державний університет, 2016) Ткаченко, Олена Григорівна; Ткаченко, Елена Григорьевна; Tkachenko, Olena Hryhorivna; Бардак, В.
    Розглядаються особливості формування іміджу України посередництвом німецької газети Die Welt. Показано, як завдяки моніторингу матеріалів конкретного видання можна визначити ставлення будь-якої країни до економічних, політичних та соціальних процесів в державі. Доводиться, що засоби масової інформації є важливим фактором формування образу України в свідомості світової спільноти.
  • Item
    Жертовний образ жінки від античності до Просвітництва
    (Сумський державний університет, 2013) Рилова, М.
    Простежується образ жінки, сповненої самопожертви, у творах зарубіжних письменників різних епох та характерні особливості в життєвих перипетіях.
  • Item
    Образ жінки у збірці новел Бокаччо "Декамерон"
    (Сумський державний університет, 2014) Холотій, М.
    У роботі простежуються різноманітні образи жінок, змальовані у книзі Джованні Бок- каччо «Декамерон».