Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Перцептивно-образний шар концепту НЕЗАЛЕЖНІСТЬ в американському дискурсі
    (2022) Степанов, Віталій Валерійович; Степанов, Виталий Валерьевич; Stepanov, Vitalii Valeriiovych; Ласюченко, В.В.
    У поточній дослідницькій статті автори розкривають поетапний механізм визначення метафор як репрезентантів перцептивно-образного елемента концепту НЕЗАЛЕЖНІСТЬ в сучасній американській свідомості. Розвідка виконана в контексті шарової моделі концепту українського вченого А.М. Приходька на дискурсивному матеріалі (мовне середовище свідомої об’єктивації концепту), скомпонованого в мінімодель – корпусну вибірку ілюстративних контекстів. Ресурсною базою для укладання вибірки послугував Corpus of Contemporary American English (COCA) як найбільш авторитетний і регулярно оновлюваний банк оцифрованих американських текстів. У ньому згенеровано конкорданс за запитом «independence», з якого випадково вилучені 150 контекстів актуалізації концепту НЕЗАЛЕЖНІСТЬ в сучасному американському соціумі. Обрані для студії ресурси автори опрацювали за методикою визначення концептуальних метафор Дж. Лакоффа і М. Джонсона в єдності з параметрами порядку метафоризації Н.В. Таценко – спаціальність, дименсіальність, дискретність, посесивність, артефактність, перцептивність, персоніфікація тощо. У результаті аналізу вибірки встановлено 24 метафори як актуалізатори перцептивно-образного шару концепту НЕЗАЛЕЖНІСТЬ в американському дискурсі: НЕЗАЛЕЖНІСТЬ є МІСЦЕ; ДВЕРНИЙ ЗАМОК; ФІЗИЧНЕ ТІЛО; ВОГОНЬ; ЗАВДАННЯ; МЕТА / ПРОДУКТ; РЕЗУЛЬТАТ; НОВОСТВОРЕНИЙ ОБ’ЄКТ; ДАТА; ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СУБ’ЄКТ / ОБ’ЄКТ; СТАН СУБ’ЄКТА / ГАЛУЗІ; ВЛАСНІСТЬ; ВАРІАТИВНИЙ ОБ’ЄКТ; КОМПЛЕКСНИЙ ОБ’ЄКТ; РЕСУРС / ІНСТРУМЕНТ; МЕХАНІЗМ / МАШИНА; ЖИВИЙ ОРГАНІЗМ; ЛЮДИНА; ОБ’ЄКТ СПРИЙНЯТТЯ, ВІДЧУТТЯ / УЯВЛЕННЯ, АНАЛІЗУ, ПОШАНУВАННЯ або ЗНЕВАГИ; МИС- ЛЕННЄВИЙ ВИСНОВОК. Перспектива майбутніх досліджень авторів – уточнення результатів студії на ширших дискурсивних вибірках з корпусу COCA, вивчення поняттєвого і валоративного компонентів НЕЗАЛЕЖНОСТІ в американському дискурсі для репродукції цілісної онтології концепту. Можливі шарові реконструкції НЕЗАЛЕЖНОСТІ в українському дискурсі для порівняння світоглядних позицій населення США та України. Крім того, вважаємо актуальним дослідити онтологію концепту в одному з інших форматів (польовому або модусному) з залученням релевантних методик.
  • Item
    Роль сучасних дистанційних форм навчання в розвитку англомовних комунікативних компетенцій
    (Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2020) Медвідь, Олена Миколаївна; Медведь, Елена Николаевна; Medvid, Olena Mykolaivna; Подолкова, Світлана Віталіївна; Подолкова, Светлана Витальевна; Podolkova, Svitlana Vitaliivna; Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla Oleksandrivna
    В статті досліджується сучасний стан, переваги та перспективи розвитку дистанційної освіти у вищих навчальних закладах України, зокрема формування комунікативних умінь та навичок майбутнього фахівця в різних галузях сучасного суспільства з урахуванням необхідності знання англійської мови як мови спілкування епохи глобалізації. Розглядається можливість використання відкритих освітніх ресурсів як однієї з прогресивних і перспективних технологій дистанційного навчання іноземної мови.
  • Item
    Технологія формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі професійної підготовки (при вивченні педагогічних дисциплін)
    (Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, 2018) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    У статті представлено аналіз філософської, психолого-педагогічної та методичної літератури щодо пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів. На основі методу аналізу, синтезу й узагальнення уточнено поняття «пізнавально- творчої самостійності майбутніх учителів», окреслено особливості формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі вивчення педагогічних дисциплін. Розроблено й теоретично обґрунтовано технологію формування пізнавально-творчої самостійності майбутніх учителів іноземної мови у процесі вивчення педагогічних дисциплін та етапи її реалізації. Наведено приклади та розкрито сутність форм і методів навчання, які використовуються на кожному етапі. Практичне значення дослідження полягає у використанні його результатів для оновлення змісту лекційних і практичних занять із педагогічних дисциплін. Перспективними напрямами подальших розвідок визначено обґрунтування та експериментальна перевірка педагогічних умов формування пізнавально-творчої
  • Item
    Розвиток самостійності студентів
    (Сумський державний університет, 2015) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    Процес формування особистості молодої людини є процесом її соціалізаціїї, входження в соціокультурне середовище під керівництвом дорослого. Розвиток самостійності студентів в процесі навчання та виховання є однією з головних проблем психолого-педагогічної науки, педагогічної практики та першочергове завдання сучасного викладача.
  • Item
    Прояв самостійності студентів на програмувальному етапі індивідуальної траєкторії навчання
    (Вид-во СумДУ, 2009) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    Вважаємо за необхідне надання якомога максимальної самостійності студентам на програмувальному етапі індивідуальної траєкторії навчання з метою підвищенння мотивації студентів до реалізації індивідуальної траєкторії навчання внаслідок вибору власної особистісно значущої програми. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/16719
  • Item
    Виборчий процес в незалежній Україні: суть, характер, результати, перспективи
    (Видавництво СумДУ, 2008) Панченко, А.І.; Бакаєва, Я.М.
    В роботі розглядається суть, характер, результати, перспективи виборчого процесу в незалежній Україні. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/15738