Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
Search Results
Item Мовна гра як метод розвитку когнітивних і мовленнєвих здібностей учнів на уроках англійської мови(Сумський державний університет, 2020) Гончарова, О.В.Мета бакалаврської роботи полягає в досліджені варіантів використання явища мовної гри, зокрема гри слів «каламбур», на уроках англійської мови у старшій школі з метою формування мовленнєвих і когнітивних здібностей учнів. Теоретичне значення: Матеріали бакалаврської роботи можуть застосовуватися як додатковий матеріал до укладання навчально-методичних вказівок щодо нових варіантів упровадження явища мовної гри (зокрема на матеріалі британського імпровізійного шоу «Whose Line Is It Anyway?») у навчальний процес з метою формування мовної та соціолінгвістичної компетентностей учнів.Актуальність теми дослідження обумовлена необхідністю вивчення психологічних основ ефективного оволодіння іноземною мовою та формування комунікативної компетентності учнів. Проблематика бакалаврської роботи полягає в запровадженні нових методів активізації пізнавальної та мовленнєвої діяльності на уроках англійської мови в старшій школі. Дослідження було реалізовано на засадах таких методів: теоретичний аналіз та синтез наукових і навчально-методичних джерел, системний аналіз, метод моделювання. Апробація дослідження була проведена на міжнародному науково-практичному семінарі «Інновації та традиції у мовній підготовці іноземних студентів», який проводився 6 грудня 2019 року у Харківському національному університеті будівництва та архітектури у співпраці з Міжнародною науково-практичною організацією філологів «Захід-Схід» (м. Тбілісі, Грузія) . Окрім того, результати бакалаврської роботи висвітлено у статті «Розвиток когнітивних здібностей учнів на уроках англійської мови засобами гри слів «каламбур» фахового видання «Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія» № 32, 2020 року. У ході дослідження було визначено когнітивну природу мовленнєвих здібностей людини, що обумовлює важливість розвитку пізнавальних навичок на уроках англійської мови з метою формування лінгвістичної компетентності учнів. Аналіз когнітивно-комунікативної методики дав можливість стверджувати, що розглянуте поєднання педагогічних підходів доцільно використовувати з метою стимулювання мовленнєво-розумової активності, розвитку уваги, саморегуляції, критичного мислення та формування іншомовної когнітивної архітектури учнів. У межах цієї методики ефективною є реалізація ігрових технологій, які поєднують ознаки аналітичних, асоціативних, комунікативних та дослідницьких вправ. У процесі дослідження було розмежовано поняття «мовної гри» у психолінгвістиці та методиці викладання іноземних мов. На базі вивченого матеріалу були надані приклади практичного застосування прийомів розвитку когнітивних та мовленнєвих навичок засобами ігрової діяльності, в основі якої лежить явище мовної гри, а саме: гри слів «каламбур». Окрім того, у межах дослідницької роботи розроблено методичні рекомендації щодо проведення рольової гри на аутентичному матеріалі імпровізійного шоу «Whose Line Is It Anyway?».