Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Лексика сталого розвитку в масмедійному дискурсі: лінгвістичний та перекладацький аспекти
    (Сумський державний університет, 2024) Волошин, А.М.
    Магістерська робота присвячена лексиці сталого розвитку в мас-медійному дискурсі, її лінгвістичним характеристикам та перекладацьким аспектам. Метою дослідження є комплексний аналіз структурних, семантичних та функціональних особливостей термінології сталого розвитку в англомовних медіа-текстах, а також вивчення труднощів та стратегій перекладу цієї спеціалізованої лексики українською мовою. Дослідження ґрунтується на новітніх дослідженнях у галузі корпусної лінгвістики, дискурсивного аналізу та перекладознавства. Методологічна база роботи охоплює як загальнонаукові методи, так і специфічні лінгвістичні підходи, зокрема компонентний аналіз, контекстуальний аналіз та порівняльний аналіз. Емпірична частина дослідження зосереджена на аналізі корпусу англомовних медіатекстів, присвячених сталому розвитку, та їхніх українських перекладів. Розглянуто проблему визначення та категоризації лексики сталого розвитку, підкреслено її динамічну природу та міждисциплінарний характер. Подано детальний аналіз структурно-семантичних особливостей термінології сталого розвитку, зокрема широкого використання складних слів, абревіатур та метафоричних виразів. Особливу увагу приділено функціонально-стилістичним характеристикам цієї лексики в медіатекстах, зокрема її ролі у створенні контрастів, категоризації інформації та формуванні інтертекстуальних зв'язків.
  • Item
    Інтуїтивно-свідомий підхід у навчанні іноземних мов
    (Сумський державний університет, 2020) Федорова, П. С.
    Тема: Інтуїтивно-свідомий підхід у навчанні іноземних мов Мета: робота присвячена дослідженню ефективності інтуїтивно-свідомого підходу в навчанні англійській мові студентів із середнім і високим рівнем володіння іноземною мовою. Розглядаються переваги й недоліки застосування підходу з метою оволодіння новими граматичними конструкціями та лексичним матеріалом на основі експліцитного та імпліцитного знання. Теоретичне значення: огляд особливостей індуктивно-свідомого підходу та адаптація навчального процесу з урахуванням результатів сучасних досліджень в області психології та психолінгвістики дозволить створити ефективну модель навчання іноземних мов.
  • Item
    Розвиток іншомовної лексичної компетентності учнів (із використанням мобільних додатків)
    (Сумський державний університет, 2020) Шумило, А.О.
    Мета: Вивчення ефективних методів і засобів формування та розвитку англомовної лексичної компетентності учнів середньої школи із застосуванням мобільних додатків. Теоретичне значення: Вивчення іноземної мови, безумовно, складний і довготривалий процес. Учням необхідно набути низку іншомовних компетентностей, які допоможуть учасникам процесу спілкування вільно використовувати мову в реальному контексті. Оскільки лексика є невід’ємним складником комунікації, у бакалаврській роботі проаналізовано процес формування та розвитку англомовної лексичної компетентності учнів шляхом використання мобільних технологій, додатків зокрема. Наведено основні характеристики, структуру та етапи формування іншомовної лексичної компетентності. Встановлено, що поняття іншомовна лексична компетентність має комплексний характер, оскільки містить в собі як лінгвістичні, так і нелінгвістичні (психологічні, соціологічні, культурологічні) ознаки. Окрім того, ефективне вивчення та засвоєння мови уможливлюється завдяки структурованому викладу навчальних матеріалів та принципу систематичності. У роботі також обґрунтовано необхідність застосування інноваційних мобільних технологій, додатків зокрема, для ефективного навчання і опанування іноземних мов, оскільки такий підхід осучаснює навчальний процес, а також сприяє формуванню конкурентоспроможного індивіда, який вміє критично мислити, вирішувати проблеми, досягати поставлений цілей, працювати в команді та бути хорошим комунікатором. Впровадження технології MALL оцінюється сучасним учнем як перевага, яка дозволяє використовувати смартфони та інші розумні пристрої для вивчення мови. У ході дослідження з’ясовано, що використання мобільних застосунків може допомогти учням розвинути внутрішню мотивацію, вдосконалити мовні навички, а також навички тайм-менеджменту. Проведення педагогічного експерименту дозволяє окреслити основні характеристики двох застосунків і доводить ефективність їх використання для вивчення та опанування англійської мови.
  • Item
    Зовнішнє незалежне оцінювання з іноземних мов
    (Сумський державний університет, 2020) Ігнатенко, Д.В.
    У бакалаврській роботі розглядаються особливості зовнішнього незалежного оцінювання з метою проаналізувати систему ЗНО. Для досягнення мети дослідження було використано низку методів: загальнонаукові методи дослідження – аналіз, синтез, порівняння, класифікація та узагальнення, необхідні для офіційних і нормативних документів, що регламентують проведення зовнішнього незалежного оцінювання термінологічний аналіз, який допоміг розкрити сутність досліджуваних педагогічних явищ шляхом виявлення й уточнення основних понять; структурно-логічний метод, який використовувався для визначення поточного стану та перспектив подальшого розвитку системи забезпечення якості викладання англійської мови як іноземної, порівняльний аналіз, за допомогою якого було визначено спільні риси й відмінності в оцінюванні знань учнів з англійської мови в загальноосвітніх школах України.Мета: роаналізувати систему зовнішнього незалежного оцінювання з іноземних мов. Теоретичне значення: Теоретичне значення проведеного дослідження полягає в тому, що в ньому зроблено аналіз зовнішнього незалежного оцінювання з іноземних мов, пропонований у роботі теоретичний матеріал і відповідні висновки можуть бути використані в ході підготовки до ЗНО.