Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
20 results
Search Results
Item Особливості тривожності студентів з різним рівнем самооцінки(Сумський державний університет, 2025) Ткаченко, Г.С.Кваліфікаційна робота присвячена теоретичному та практичному дослідженню тривожності у студентів з різним рівнем самооцінки. Було розглянуто та проаналізовано поняття тривожності, дослідження її іншими науковцями протягом часу та приділено увагу термінам «особистої тривожності» та «ситуативної тривожності». Також був проведений аналіз щодо розуміння самооцінки, її проявів та взаємодії з тривожністю. Під час практичного дослідження використовувалися дві методики, а саме: «Шкала тривоги Спілбергера» (State-Trait Anxiety Inventory, STAI) Ч. Спілбергера яка була адаптована Ю. Л. Ханіним а також «Шкала самооцінки Розенберга» (RSES) М. Роенберга в адаптації А. Макухи. Отримані результати методик були проаналізовані за допомогою математичного аналізу та проведено порівняння показників рівня особистісної та ситуативної тривожності у чоловіків ї жінок, які навчаються на першому курсі. Також за допомогою використання методик був виконаний аналіз результатів рівня самооцінки респондентів, та визначено її взаємодію з тривожністю.Item Життєстійкість та її розвиток у спортсменів різним рівнем самооцінки(Сумський державний університет, 2025) Пронюшкіна, А.О.У сучасному спорті життєстійкість є одним із ключових факторів, що визначає здатність атлета долати труднощі, адаптуватися до стресових ситуацій та підтримувати високу ефективність діяльності. Особливого значення набуває взаємозв’язок між рівнем життєстійкості спортсмена та його самооцінкою, оскільки від цих характеристик залежить як психологічний стан, так і спортивна результативність. Метою дослідження є аналіз особливостей життєстійкості спортсменів із різним рівнем самооцінки та визначення ефективних методів її розвитку. У роботі розглянуто основні теоретичні підходи до поняття життєстійкості, її структурні компоненти та механізми впливу на діяльність атлетів. Особлива увага приділена кореляції між рівнем самооцінки та життєстійкістю, що дозволяє визначити фактори, які сприяють підвищенню адаптаційного потенціалу спортсменів.Item Особливості та корекція самооцінки у студентів із різними рівнями імпульсивності(Сумський державний університет, 2025) Песоцька, А.В.Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена дослідженню особливостей самооцінки у студентів із різними рівнями імпульсивності на основі теоретичного та практичного обґрунтування. Загальний обсяг роботи становить 91 сторінку. У дослідженні включено 7 таблиць, 5 рисунків, 58 наукових джерел та 1 додаток. У теоретичній частині були проаналізовані та розглянуті основна сутність самооцінки та імпульсивності. Самооцінка є усвідомлення власної цінності, значущість, якої надає собі індивід загалом та окремим сторонам своєї особистості, діяльності, поведінки. Зв’язок самооцінки та імпульсивності проявляється, через невпевненість у собі або навпаки, що є причиною для не поміркованих дій.Item Прокрастинація у студентів з різною часовою перспективою(Сумський державний університет, 2025) Нагорна, П.С.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню прокрастинації у студентів з різною часовою перспективою. Було здійснено аналіз сутнісних характеристик прокрастинації та часової перспективи, а також досліджено психологічні характеристики студентського віку. Розроблено емпіричний та корекційний компоненти. У досліджені було використано методики «Шкала загальної прокрастинації» К. Лей в адаптації Т. Юдєєвої та «Опитувальник часової перспективи» Ф. Зімбардо (в адаптації О. Сенюк). Із метою обробки отриманих результатів було використано методи математичної статистики, серед яких описова статистика, аналіз статистичних гіпотез, кореляційний та порівняльний аналізи. Було встановлено наявність зв’язків між прокрастинацією та часовою перспективою.Item Особливості розвитку стресостійкості в осіб юнацького віку з різними рівнями тривожності(Сумський державний університет, 2025) Мордовець, М.В.Кваліфікаційна робота присвячена темі розвитку особистісної стресостійкості у юнаків з різними рівнями тривожності. Було досліджено феномен резильєнтності, його чинники та прояви. У ході аналізу наукових напрацювань було висвітлено тему адикцій, як один з можливих результатів низького рівня емоційної стійкості. Також, було описано тривожність, як особистісну властивість людини та як вона поєднується з креативним мисленням в стресових ситуаціях. Проаналізовано особливості юнацького віку, можливості низького рівня стресостійкості та як гендерні аспекти можуть впливати на це. Було проведено емпіричний дослід з даної теми, використовуючи дві методики: "Шкала тривожності Ч. Спілбергера — Ю. Ханін", "Шкала стресостійкості Коннора — Девідсона-10 (CD-RISC-10)". Отримані результати оброблені за допомогою математичної статистики. Також, визначено рівень стресостійкості та тривожності юнаків і порівняно результати між чоловічою та жіночою статтю.Item Самоповага студентів з різними рівнями тривожності(Сумський державний університет, 2025) Маслак, М.С.Кваліфікаційна робота присвячена вивченню особливостей самоповаги студентів з різними рівнями тривожності та розробці програми розвитку. У теоретичній частині проаналізовано базові підходи до розуміння самоповаги як психологічного феномену, її структуру та функції у студентському віці, а також особливості вияву тривожності в юнацькому періоді. Проведено аналіз наукових джерел щодо взаємозв’язку між рівнем тривожності та самоповаги. Емпіричне дослідження здійснено серед студентів ЗВО з застосуванням психодіагностичних методик. Отримані результати продемонстрували наявність статистично значущих відмінностей в рівнях самоповаги, що залежать від рівня тривожності: студенти з вищими показниками тривожності демонструють нижчий рівень самоповаги. Ці дані підтверджують доцільність розробки програми розвитку, орієнтованої на розвиток самоповаги саме у студентів з підвищеною тривожністю.Item Агресивність осіб юнацького віку з різним локусом контролю(Сумський державний університет, 2025) Кардашова, В.І.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню агресивності осіб юнацького віку з різним локусом контролю. Під час дослідження було проаналізовано рівень та різні форми агресивності властиві особам юнацького віку. А також, було визначено вплив екстернального та інтернального локусу контролю на рівень агресивності та її форми в осіб юнацького віку. Для проведення емпіричного дослідження використовувалися опитувальник «Тест агресивності» Л. Почебут та методика дослідження локусу контролю Дж. Роттера в адаптації Е. Бажина зі співавторами. Отримані дані проходили аналіз за допомогою методів математичної статистики. Було порівняно рівень агресивності осіб із інтернальним та екстернальним локусом контролю. Також досліджено, як локус контролю впливає на рівень та форми агресивності у осіб юнацького віку. Пояснено застосування психологічного тренінгу, методів психодинамічного підходу та методів арт-терапії для корекції рівня агресивності осіб юнацького віку. Також розроблено програму корекції агресивності у юнаків та юначок.Item Креативність у осіб з міопією та різним рівнем трудової залежності(Сумський державний університет, 2025) Лакоза, М.О.Кваліфікаційна робота присвячена темі особливостей креативності у осіб з міопією та різним рівнем трудової залежності. Було проаналізовано теоретичні основи креативності та творчості, а також трудової залежності, їх складові. Розглянуто психологічні особливості такого стану, як міопія, його зв’язок з креативністю та трудовою залежністю. У ході емпіричного дослідження було використано «Діагностику особистісної креативності» Є. Тунік та Голландську шкалу робочої залежності DUWAS, що дозволило оцінити рівень креативності та трудової залежності у респондентів. Аналіз отриманих даних здійснювався за допомогою методів математичної статистики. Було виявлено кореляційний зв’язок між шкалами обох методик у контрольної та основної групи.Item Особливості тривожності у студентів-психологів з різними рівнями схильності до перфекціонізму(Сумський державний університет, 2025) Лесик, Т.Г.У сучасному світі студенти стикаються з великою кількістю чинників, які спричиняють відчуття тривожності. Часті зміни соціальних ролей, тиск з боку оточення, страх іспитів, власні очікування та бажання можуть спричинити тривожність. Особливого значення набуває взаємозв’язок тривожності та перфекціонізму, рівень схильності до перфекціонізму є одним з ключових факторів, що визначає жагу індивіда до досконалості в особистому житті, навчанні та роботі, тобто від характеристик тривожності та перфекціонізму прямо залежить психологічний стан. Метою дослідження є аналіз особливостей тривожності студентів-психологів з різними рівнями схильності до перфекціонізму. У даній роботі проаналізовано основні теоретичні підходи до вивчення поняття тривожності та перфекціонізму, їх структурні компоненти та чинники. Особлива увага приділена кореляції між рівнем тривожності та рівнем схильності до самооцінки, її впливу на життєдіяльність студентів-психологів.Item Дезадаптивна мрійливість у студентів з різними рівнями суїцидальної поведінки(Сумський державний університет, 2025) Карпук, А.О.Кваліфікаційна робота присвячена вивченню дезадаптивної мрійливості у студентів з рівними рівнями суїцидальної поведінки. Було проаналізовано поняття дезадаптивної мрійливості, причини виникнення, коморбідні розлади, а також зв’язок дезадаптивної мрійливості з суїцидальністю. У дослідженні було використано опитувальники «The 16-item Maladaptive Daydreaming Scale (MDS-16)», авторства Е. Сомера і «Методика визначення схильності до суїцидальної поведінки», авторства М. Горської. Отримані результати було проаналізовано методами математичної статистики. Таким чином, було визначено як дезадаптпивна мрійливість пов’язана з суїцидальною поведінкою.