Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
12 results
Search Results
Item Особливості та корекція тривожності у студентів із різними рівнями соціальної фрустрованості(Сумський державний університет, 2025) Яцун, А.О.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей та корекції тривожності у студентів із різними рівнями соціальної фрустрованості. Здійснено аналіз суттєвих аспектів тривожності та соціальної фрустрованості у студентів. Під час проведення дослідження було використано методику «Діагностика рівня соціальної фрустрованості» Вассермана Л. (адаптація Бойка В.) та методику «Шкала оцінки рівня реактивної (ситуативної) та особистісної тривожності» Спілбергера Ч. (адаптація Ханіна Ю.). Для обробки результатів використовувалися методи математичної статистики, а саме: описова статистика, коефіцієнт варіації, однофакторний дисперсійний аналіз, коефіцієнт лінійної кореляції Пірсона. Було розглянуто взаємозв’язок показників тривожності та соціальної фрустрованості та встановлена його наявність.Item Особливості тривожності студентів з різним рівнем самооцінки(Сумський державний університет, 2025) Ткаченко, Г.С.Кваліфікаційна робота присвячена теоретичному та практичному дослідженню тривожності у студентів з різним рівнем самооцінки. Було розглянуто та проаналізовано поняття тривожності, дослідження її іншими науковцями протягом часу та приділено увагу термінам «особистої тривожності» та «ситуативної тривожності». Також був проведений аналіз щодо розуміння самооцінки, її проявів та взаємодії з тривожністю. Під час практичного дослідження використовувалися дві методики, а саме: «Шкала тривоги Спілбергера» (State-Trait Anxiety Inventory, STAI) Ч. Спілбергера яка була адаптована Ю. Л. Ханіним а також «Шкала самооцінки Розенберга» (RSES) М. Роенберга в адаптації А. Макухи. Отримані результати методик були проаналізовані за допомогою математичного аналізу та проведено порівняння показників рівня особистісної та ситуативної тривожності у чоловіків ї жінок, які навчаються на першому курсі. Також за допомогою використання методик був виконаний аналіз результатів рівня самооцінки респондентів, та визначено її взаємодію з тривожністю.Item Особливості розвитку стресостійкості в осіб юнацького віку з різними рівнями тривожності(Сумський державний університет, 2025) Мордовець, М.В.Кваліфікаційна робота присвячена темі розвитку особистісної стресостійкості у юнаків з різними рівнями тривожності. Було досліджено феномен резильєнтності, його чинники та прояви. У ході аналізу наукових напрацювань було висвітлено тему адикцій, як один з можливих результатів низького рівня емоційної стійкості. Також, було описано тривожність, як особистісну властивість людини та як вона поєднується з креативним мисленням в стресових ситуаціях. Проаналізовано особливості юнацького віку, можливості низького рівня стресостійкості та як гендерні аспекти можуть впливати на це. Було проведено емпіричний дослід з даної теми, використовуючи дві методики: "Шкала тривожності Ч. Спілбергера — Ю. Ханін", "Шкала стресостійкості Коннора — Девідсона-10 (CD-RISC-10)". Отримані результати оброблені за допомогою математичної статистики. Також, визначено рівень стресостійкості та тривожності юнаків і порівняно результати між чоловічою та жіночою статтю.Item Самоповага студентів з різними рівнями тривожності(Сумський державний університет, 2025) Маслак, М.С.Кваліфікаційна робота присвячена вивченню особливостей самоповаги студентів з різними рівнями тривожності та розробці програми розвитку. У теоретичній частині проаналізовано базові підходи до розуміння самоповаги як психологічного феномену, її структуру та функції у студентському віці, а також особливості вияву тривожності в юнацькому періоді. Проведено аналіз наукових джерел щодо взаємозв’язку між рівнем тривожності та самоповаги. Емпіричне дослідження здійснено серед студентів ЗВО з застосуванням психодіагностичних методик. Отримані результати продемонстрували наявність статистично значущих відмінностей в рівнях самоповаги, що залежать від рівня тривожності: студенти з вищими показниками тривожності демонструють нижчий рівень самоповаги. Ці дані підтверджують доцільність розробки програми розвитку, орієнтованої на розвиток самоповаги саме у студентів з підвищеною тривожністю.Item Особливості тривожності у студентів-психологів з різними рівнями схильності до перфекціонізму(Сумський державний університет, 2025) Лесик, Т.Г.У сучасному світі студенти стикаються з великою кількістю чинників, які спричиняють відчуття тривожності. Часті зміни соціальних ролей, тиск з боку оточення, страх іспитів, власні очікування та бажання можуть спричинити тривожність. Особливого значення набуває взаємозв’язок тривожності та перфекціонізму, рівень схильності до перфекціонізму є одним з ключових факторів, що визначає жагу індивіда до досконалості в особистому житті, навчанні та роботі, тобто від характеристик тривожності та перфекціонізму прямо залежить психологічний стан. Метою дослідження є аналіз особливостей тривожності студентів-психологів з різними рівнями схильності до перфекціонізму. У даній роботі проаналізовано основні теоретичні підходи до вивчення поняття тривожності та перфекціонізму, їх структурні компоненти та чинники. Особлива увага приділена кореляції між рівнем тривожності та рівнем схильності до самооцінки, її впливу на життєдіяльність студентів-психологів.Item Віктимна ідентичність та тривога як предиктори самодіагностики розладу дефіциту уваги з гіперактивністю в осіб юнацького віку(Сумський державний університет, 2025) Білан, К.І.У кваліфікаційній роботі досліджено віктимну ідентичність та тривогу як предиктори самодіагностики розладу дефіциту уваги з гіперактивністю (РДУГ) в осіб юнацького віку. Актуальність дослідження зумовлена зростаючою поширеністю випадків самодіагностики РДУГ серед молоді та недостатнім розумінням психологічних чинників, що впливають на процеси самодіагностики цього розладу. У роботі проаналізовано психологічні особливості РДУГ, включаючи основні симптоми нев’уважності, гіперактивності та імпульсивності, їхній вплив на академічне функціонування та соціальну адаптацію. Детально розглянуто феномени віктимної ідентичності як схильності до ролі жертви у міжособистісних стосунках та тривоги як емоційного стану, що характеризується невизначеністю та очікуванням негативних подій. Проаналізовано механізми впливу цих психологічних конструктів на процеси самооцінки та самодіагностики психічного здоров’я.Item Особливості тривожності осіб юнацького віку з різними рівнями самооцінки(Сумський державний університет, 2024) Глазун, С.О.Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена вивченню особливостей тривожності осіб юнацького віку з різними рівнями самооцінки та корекції феномену тривожності. Було теоретично проаналізовано поняття тривожності як психічної властивості та стану організму в юнацькому віці , особливості формування самооцінки осіб юнацького віку. Підібрано методи для дослідження особливостей тривожності осіб юнацького вік з різними рівнями самооцінки. Обґрунтовано та проведено емпіричне дослідження, яке показало, що рівень тривожності осіб юнацького віку має зворотній зв’язок з рівнем самооцінки. Проаналізовано підходи та методи психологічної корекції тривожності осіб юнацького віку. Визначено найбільш ефективні психологічні методи для корекції тривожності. Аргументовано використання психологічного когнітивно-поведінкового напряму та методів арт-терапії для корекції тривожності. Розроблено програму корекції за допомогою когнітивно-поведінкової терапії та арт-терапії. Проведено часткову апробацію цієї програми корекції, описано етапи її проведення та охарактеризовано особливості реалізації програми у дистанційному форматі.Item Особливості тривожності підлітків із різними комунікативними та організаторськими схильностями(Сумський державний університет, 2023) Бистро, Т.В.Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена вивченню особливостей тривожності підлітків із різними комунікативними та організаторськими схильностями, та корекції феномену тривожності.Item Особливості ворожості і агресивності у старших підлітків із різним рівнем тривожності(Сумський державний університет, 2022) Копач, Є.І.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей ворожості і агресивності старших підлітків із різним рівнем тривожності. Було визначено сутність, види, причини та особливості прояву ворожості, агресивності і тривожності у старших підлітків. В ході дослідження було застосовано опитувальник «Діагностика агресивних та ворожих реакцій» А. Басса – Е. Дарки та «Оцінка реактивної та ситуативної тривожності Ч. Спілбергера – Ю. Ханіна, що допомогли визначити рівень ворожості і агресивності та ситуативної і особистісної тривожності.Item Особливості тривожності у бадмінтоністів із різним рівнем самооцінки(Сумський державний університет, 2022) Митько, О.В.Кваліфікаційна робота здобувача ступеня бакалавра включає в себе теоретичне дослідження літератури та раніше проведених досліджень на тему тривожності бадмінтоністів з різним рівнем самооцінки. Підібрано методики для дослідження тривожності та самооцінки бадмінтоністів. Було проведено і проаналізовано результати дослідження тривожності та самооцінки бадмінтоністів. Підібрано ефективні напрямки психотерапії для корекції високого рівня тривожності. Аргументовано використання когнітивно-поведінкового напрямку психології для корекції рівня тривожності бадмінтоністів з різним рівнем самооцінки. Розроблено програму корекції тривожності бадмінтоністів з різним рівнем самооцінки когнітивно-поведінкового та арт-терапевтичного напрямків психології.