Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Item
    Критерії соціалізації дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах (на базі НВК № 16)
    (Сумський державний університет, 2019) Лузан, А.В.
    За останні роки в Україні відбувається істотна зміна відношення суспільства до дітей з особливими освітніми потребами. Все більш стає зрозумілим, що психофізичні порушення не заперечують людської суті, здатності відчувати, переживати, набувати соціального досвіду. Приходить розуміння того, що кожній дитині необхідно створювати сприятливі умови розвитку, які враховують її індивідуальні освітні потреби і здібності. Назріла гостра необхідність в розумінні проблем дітей з особливими освітніми потребами, у визнанні їх прав на освіту, бажанні і готовності включити їх в дитяче співтовариство. Це допоможе звільнити таких дітей від соціальної ізоляції, сприятиме здоровій взаємодії їх з іншими дітьми та розвитку позитивного, терпеливого, толерантного, лояльного ставлення до них з боку оточуючих. Також, слід зазначити, що в умовах навчального середовища для дитини з особливими освітніми потребами важливим є процес соціалізації, який відбувається перш за все в сім’ї, а потім у школі. Вона дуже важлива для кожної маленької людини, а для дитини з особливими освітніми потребами особливо. І саме школа грає найважливішу роль в процесі адаптації її до життя. Аналіз стану здоров’я, порушення психофізичного розвитку дитини, бажання батьків надати їй освіту в загальноосвітньої школі, виховання в сімейному колі дає поштовх для змін в освітньому процесі. Завдяки створеним умовам щороку зростає кількість дітей з особливими потребами, які навчаються в інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів. Так, у 2016/2017 навчальному році в інклюзивних класах навчаються 4180 учнів, що на 53,6 відсотка (або на 1460 учнів) більше порівняно з 2015/2016 навчальним роком (2720 учнів)