Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
10 results
Search Results
Item Кар'єрне планування у трудовій діяльності українців у Чеській Республіці(Сумський державний університет, 2025) Карпенко, Є.В.Метою даного дослідження є визначення та апробація технології індивідуального кар’єрного плану для сприяння адаптації українців тимчасовим захистом у Чеській Республіці.Item Соціальна адаптація внутрішньо переміщених осіб при працевлаштуванні та на робочому місці тренінговими засобами(Сумський державний університет, 2024) Сичов, Н.О.Дослідження соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб при працевлаштуванні та на робочому місці тренінговими засобами є необхідним для розуміння проблем, з якими стикаються внутрішньо переміщені особи на ринку праці, та для розробки ефективних стратегій їхньої соціальної адаптації. З огляду на це, в умовах сьогодення робота є актуальною. Мета роботи: дослідження процесу соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб при працевлаштуванні та на робочому місці з використанням тренінгових засобів. Методи дослідження: аналіз вихідного кейсу, аналіз нормативно-правових джерел, аналіз статистичних даних, аналіз наукової та методичної літератури, синтез. Результати роботи: розглянуто теоретико-методологічні засади соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб тренінговими методами, зокрема: розглянуто кейс внутрішньо переміщеної особи, проаналізовано нормативно-правову бузу щодо адаптації внутрішньо переміщених осіб, охарактеризовано психологічні особливості та треніногові методи роботи з внутрішньо переміщеними особами. Проведено тренінг з внутрішньо переміщеними особами на підприємстві про що є акт впровадження. Результати роботи оприлюднено на міжнародній науково-практичної конференції «Стратегічні інновації соціальних комунікацій та іноземної філології в умовах кризи» 1 червня 2024 р.Item Технологія арт-терапії у соціальній адаптації дітей з числа внутрішньо переміщених осіб(Сумський державний університет, 2024) Кохно, А.С.Тема є актуальною, адже у сучасному суспільстві арт-терапія все частіше визнається як ефективний спосіб покращення психічного здоров'я та соціальної згуртованості людей. Ця робота розглядає методи арт-терапії як засіб для соціальної адаптації внутрішньо переміщених дітей. Буде досліджено роль арт-терапії у вирішенні психосоціальних проблем, таких як травма, стрес і втрата ідентичності цієї вразливої категорії дітей. У кваліфікаційній роботі описано методи та техніки арт-терапії, які використовуються для полегшення процесу адаптації цієї категорії населення та підвищення їхньої самооцінки. Крім того, буде проаналізовано позитивний вплив арт-терапії на психічне здоров'я та соціальну адаптацію внутрішньо переміщених дітей, що підкреслює важливість подальших досліджень у цій галузі. Мета дослідження полягає у дослідженні теоретичних основ та практичного інструментарію арт-терапії як інноваційного підходу для соціальної адаптації дітей з числа ВПО та розробці на цій основі авторської арт-терапевтичної методики, націленої на підвищення темпів відновлення психічного здоров'я та соціальної адаптації даної цільової групи.Item Застосування ігрових технологій у соціальній адаптації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування(Сумський державний університет, 2023) Худякова, А.О.Актуальність дослідження зумовлена необхідністю визначення шляхів підвищення ефективності процесу соціальної адаптації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у нашому випадку – за допомогою ігрових технологій.Item Аналіз форм та визначення їх перспектив розвитку послуги соціальної адаптації українських біженців у ФРН(Сумський державний університет, 2023) Скляр, О.С.Дане дослідження зосереджує увагу саме на українських біженцях, які через напад росії були змушені виїхати у Федеративну Республіку Німеччина. Для їх життя, важлива адаптація на місці, але так, як допомога все зменшується, або не орієнтована на морально-психологічний стан людей, актуально провести дослідження проаналізувавши форми та визначивши перспективи розвитку надання послуги соціальної адаптації онлайн.Item Застосування ігрових технологій для сприяння соціальної адаптації підлітків ВПО в приймаючій громаді(Сумський державний університет, 2023) Святець, В.Р.Актуальність теми визначена кількома факторами: По-перше, в сучасному світі проблема соціальної адаптації підлітків з числа внутрішньо переміщених осіб (ВПО) є актуальною. Вони зазнають значних труднощів у процесі інтеграції в нове середовище, зміни соціального статусу та втрати звичного життя. Відповідно, розробка ефективних методів та підходів до їх соціальної адаптації є необхідною. По-друге, ігрові технології давно визнані ефективним інструментом у педагогіці та соціальній роботі. Вони сприяють активному навчанню, комунікації, розвитку соціальних навичок та співпраці. Застосування ігрових технологій для соціальної адаптації підлітків ВПО може бути ефективним шляхом стимулювання їхнього розвитку та інтеграції в нове оточення. По-третє, наявність гри «Світ громад» як конкретного інструменту для соціальної адаптації підлітків ВПО в приймаючій громаді викликає потребу в проведенні досліджень щодо його ефективності та можливостей. Розуміння того, як ця гра впливає на соціальну адаптацію підлітків ВПО, може допомогти розробити рекомендації для її подальшого використання та удосконалення.Item Сприяння громадській активності молоді з числа внутрішньо переміщених осіб в рамках надання послуги соціальної адаптації(Сумський державний університет, 2023) Кулик, С.Р.Актуальність теми визначена кількістю молоді з числа внутрішньопереміщених осіб, покриттям лише їх базових потреб, таких як: житло, їжа, документи тощо та не забезпечення належної соціальної адаптації. Цій категорії доводиться пристосовуватися до нових умов, і, як правило, це пристосування є ключовим фактором для подальшого життя та розвитку, як переселенців так і громади, тому важливо приділяти увагу саме на розвиток навичок соціальної адаптації.Item Технологія сторітелінгу у соціальній адаптації дітей з числа внутрішньо переміщених осіб(Сумський державний університет, 2023) Кіпенко, С.О.Обґрунтування актуальності роботи базується на зростаючій кількості внутрішньо переміщених осіб, зокрема дітей, які були вимушені покинути місце проживання, та можуть мати труднощі у встановленні позитивних стосунків у новому соціальному середовищі та соціальній адаптації. Ця проблематика вимагає розробки нових підходів та методик, спрямованих на покращення якості життя цієї вразливої групи. Мета роботи полягала у дослідженні перспектив використання сторітелінгу як інструменту, спрямованого на поліпшення процесу соціальної адаптації дітей з числа внутрішньо переміщених осіб до особливостей нового соціального оточення.Item Можливості соціальної адаптації людей похилого віку шляхом навчання їх цифровій грамотності(Сумський державний університет, 2023) Жила, К.С.Встановлено, що сучасний рівень цифрової грамотності людей похилого віку в Україні низький, розкрито проблематику, зміст, стан та особливості соціальної адаптації людей похилого віку, розглянуто етичні стандарти соціальної роботи, визначено оптимальні шляхи вирішення етичних дилем, розроблено проєкт «Цифрова грамотність для людей похилого віку», вперше залучено до проєкту молодь за допомогою соціальної реклами, розкрито напрями удосконалення діяльності «Університету третього віку».Item Застосування ігрових технологій у соціальній адаптації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування(Сумський державний університет, 2021) Казанджиєва, О.В.Однією із соціально важливих проблем є соціальна адаптація дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, особливо в умовах зростання частки таких дітей. Згідно з інформацією Міністерства соціальної політики, на кінець 2020 року на обліку дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, перебувало майже 70 тисяч. Очевидним є той факт, що дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування, набагато важче, ніж їх ровесникам, які виховуються в сімях, адаптуватися до будь-якої життєвої ситуації. Зазначені труднощі і проблеми зумовлені різними причинами, зокрема: 1) особливостями умов життя, тобто відсутністю сімейного середовища, обмеженням кола комунікації, специфікою виховного закладу; 2) особливим світосприйняттям.