Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Сократівська діалогічна евристика та її розвиток у зарубіжній та вітчизняній освіті
    (Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка, 2017) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana Illivna
    У статті здійснено огляд основних ідей і технологій сократівської діалогічної евристики та її розвитку і модернізації протягом останніх століть, особливо в сучасних умовах, коли на зміну традиційній, суто передавальній, антидіалогічній освітній системі приходить освіта евристична з її пріоритетами пізнавально-творчої діяльності, потужним діалогічним потенціалом. Аналізуються інноваційні новоутворення побудованої на сократівському діалозі евристичної освіти, зокрема, виконання й діагностика вільно обраних і значимих для студентів й учнів освітніх продуктів, системне формування умінь ставити пізнавальні запитання, застосування діалогу в осмисленні й освоєнні текстів лекцій «прямої дії», у розробці і застосуванні діагностичних механізмів для визначення якості основних евристичних продуктів (розповідь, твір, проект, колективна творча справа, дискусія, диспут тощо). Сократичний діалог у сучасному його тлумаченні є першоосновою творчого мислення учнів і педагога, перетворює монологічний, репродуктивний процес навчання у пізнавально-творчу, діалогічну, конструктивну, креативну, тобто евристичну діяльність.
  • Item
    Ідеї евристичної освіти у спадщині вітчизняних науковців
    (Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка, 2018) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana Illivna
    Слова «евристика», «евристичний підхід», «евристичні методи», «творча діяльність» все частіше почали зустрічатися в сучасній оновленій освіті. Але декілька століть тому назад про це неможливо було навіть подумати. Авторитарний стиль ведення уроку, механічне запам’ятовування фактів, перевага монологічної діяльності на заняттях здавалось назавжди закріпились в нашій школі. Але починаючи з ХVII століття евристичні ідеї стали повільно проникати у сферу педагогіки й освіти. Евристичні підходи Сократа щодо здобування істин у навчальній практиці розвивалися і вдосконалювалися в працях багатьох видатних філософів і педагогів.
  • Item
    Демократія як науково-дослідницька програма
    (Сумський державний університет, 2013) Швирков, О.І.
    Як відомо, історію науки І. Лакатос представляв як процес поступової зміни однієї науково-дослідницької програми іншою. Подібна програма, на його думку, складається з твердого ядра – набору якихось наріжних для даної теорії положень, які заборонено в рамках цієї теорії ставити під сумнів, – і поясу гіпотез ad hoc, покликаних захищати ядро від спростування. До структури програми входять також негативна і позитивна евристики. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31267
  • Item
    Педагогічна освіта і Болонський процес
    (Видавництво СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2011) Барвінський, Анатолій Олександрович; Barvinskyi, Anatolii Oleksandrovych; Барвинский, Анатолий Александрович
    В статті аналізується ряд проблем, пов’язаних з модернізацією вищої педагогічної освіти в рамках Болонського процесу. Автор приходить до висновку, що ті заходи, які були зроблені вищою школою України в останні роки з метою входження до Болонської системи, поки що носять зовнішній, формальний характер. На черзі стоять завдання більш глибоких перетворень, зокрема перегляду змістовної сторони освітнього процесу, головними напрямками чого має стати стандартизація навчання та наближення його до життєвої і професійної практики майбутніх спеціалістів. // Русск. версия: В статье анализируется ряд проблем, связанных с модернизацией высшего педагогического образования в рамках Болонского процесса. Автор приходит к выводу, что меры, предпринятые высшей школой Украины в последние годы с целью вхождения в Болонскую систему, пока что носят внешний, формальный характер. На очереди стоят задачи более глубоких преобразований, как то, пересмотр содержательной стороны учебного процесса, главными направлениями чего должны стать стандартизация образования, приближение его к жизненной и профессиональной практике будущих специалистов. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2466