Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
95 results
Search Results
Item Enhancing English language learning through cognitive strategies at Sumy State University(Державний Університет "Київський авіаційний університет", 2025) Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Konovalenko, D.O.У тезах автори показують, що інтеграція когнітивних стратегій у викладання іноземних мов у Сумському державному університеті ефективно покращила навчальний досвід студентів. Завдяки використанню такі методи, як мапування, візуалізація, асоціації, мнемотехніка, розуміння, підказки та реальні приклади, студенти розвивають мовні навички та вміння. підказки та приклади з реального життя, студенти розвивають основні мовні навички, одночасно покращуючи здатність критично мислити, аналізувати інформацію та ефективніше запам'ятовувати знання.Item Cognitive Strategies in foreign languages learning(Adana, Turkey, 2024) Отрощенко, Лариса Степанівна; Otroshchenko, Larysa StepanivnaУ тезах досліджується, як використання когнітивних стратегій у вивченні іноземної мови допомагає покращити здатність запам'ятовувати та ефективно використовувати нову лексику, покращує навчання, підвищує мотивацію студентів та вдосконалює базові знання та навички.Item Технологія особистісно-орієнтованого навчання іноземної мови(Сумський державний університет, 2024) Ловцов, Є.А.У навчальній та психологічній літературі термін «технологія» зустрічається часто, особливо з розвитком комп’ютерних технологій та інтеграцією нових комп’ютерних інновацій. Педагогічна наука виділила окрему галузь, відому як педагогічна технологія, яка виникла в 1960-х роках у Сполучених Штатах і Англії, а згодом поширилася по всьому світу. До 1970-х років "освітня технологія" розширилася, щоб охопити всі аспекти, пов'язані з підвищенням якості освітнього процесу. Поява цього терміна і відповідного наукового напряму в педагогіці не випадкова. Розглядаючи технологію як набір технік і методів для отримання, обробки та очищення сировини, педагогічна технологія виходить за рамки простого використання технічних засобів навчання. Вона заглиблюється у визначення принципів і розробку стратегій для оптимізації навчального процесу шляхом аналізу факторів, які підвищують освітню ефективність, а також розробки та оцінки застосованих методів і матеріалів.Item Collection of assignments for practical lessons on the disciplines "Foreign language", "Foreign language of professional direction"(Sumy State University, 2024) Левенок, Інна Сергіївна; Levenok, Inna SerhiivnaЗбірник навчально-методичних завдань до практичних занять з іноземної мови (англійська) для студентів спеціальностей з вивчення історії та археології покликана допомогти студентам вищих навчальних закладів установ для вдосконалення своїх мовних і лексико-граматичних навичок. Збірник містить завдання для підвищення рівня сформованості іншомовної компетенції в читанні та встановлення рівня лексико-граматичних компетенцій. Його використання сприятиме підвищення рівня володіння іноземною мовою раніше досягнутого та до формування навичок виконання відповідних завдання з галузі історії та археології.Item Національно-культурний аналіз фразеологічних одиниць з погодним контекстом(Сумський державний університет, 2024) Внучкова, В.Вивчаючи іноземну мову студенти часто стикаються з проблемою розуміння та трактування фразеологічних одиниць. Фразеологізми – це ті особливі мовні одиниці, які зберігають та передають національно-культурну інформацію [3, с.72]. Вони є невід'ємною частиною мови, відображаючи уявлення народу про світ, його історію, культуру, традиції та світогляд. Спосіб життя людей часто залежить від погоди за вікном. Тому можна знайти велику кількість фразеологічних одиниць присвячених погодним явищам, а оскільки ця тема буде актуальною завжди, то кількість ідіом буде лише збільшуватись з часом. Актуальність теми полягає у тому, що вивчення фразеологічних одиниць з погодним контекстом допомагає краще зрозуміти мову, її красу та виразність, а також використовувати їх у власному мовленні, роблячи його більш образним та емоційним. Метою розвідки є вивчення фразеологічних одиниць з погодним контекстом, а завдання полягає в аналізі національно-культурного контексту фразеологізмів та глибшому розуміння подій та явищ, які лягли в їх основу.Item Формування умінь ведення діалогу при вивченні іноземної мови(Сумський державний університет, 2023) Нефедченко, Оксана Іллівна; Нефедченко, Оксана Ильинична; Nefedchenko, Oksana Illivna; Алексахіна, Тетяна Олексіївна; Алексахина, Татьяна Алексеевна; Aleksakhina, Tetiana OleksiivnaВагоме місце з-поміж професійних умінь займають уміння застосовувати евристичний навчальний діалог при вивченні різних предметів, зокрема іноземної мови. Означений підхід визначає провідним у навчанні студентів орієнтацію на опанування логікою навчального діалогу, оскільки він забезпечує більш повні можливості для творчого освоєння знань, підвищення рівня самостійності в опануванні студентами знань та умінь, сприяє виробленню таких важливих професійних якостей особистості, як самостійність, ініціативність, креативність, гнучкість мислення та ін. На підставі аналізу філософсько методологічних, психолого-педагогічних досліджень В. Андреєва, А. Хуторського, П. Копніна, А. Короля, Г. Гончаренка та інших це можливо в умовах пізнавально-творчої, тобто евристичної освіти, яка може бути схарактеризована як завершена інноваційна освітня система, що має на меті створення необхідних умов для розвитку і творчої самореалізації, самозростання особистості майбутнього професіонала. На підставі системного аналізу Галузевого стандарту вищої освіти, Концепції «Нова українська школа» визначено групи основних умінь застосування евристичного навчального діалогу, якими мають оволодіти сучасні студенти, а саме: уміння ставити сутнісні пізнавальні запитання; уміння складати логічний ряд запитань для розвитку мислення, створення конкретного освітнього продукту; уміння взаємодіяти в інтерактивній групі; уміння здійснювати діагностику запитальної діяльності та діалогової взаємодії.Item Українська мова як іноземна: лінгводидактичні особливості та міжкультурна комунікація(ГО «Європейська наукова платформа», 2023) Щербак, Д.С.Успішна життєдіяльність сучасної людини полікультурного світу, формування комунікативних компетенцій залежать від лінгводидактичних особливостей викладання іноземної мови в інофонному середовищі. В Україні навчається значна кількість іноземних громадян. Для того, щоб спілкуватися українською мовою їм треба опановувати основний запас української лексики, вивчати певну кількість базових слів.Item Learner autonomy in a distance language learning/teaching context(Національний авіаційний університет, 2022) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaДана робота присвячена аналізу точок зору та теорій, пов'язаних з проблемою автономії слухачів дистанційного навчання. Метою та завданням роботи є визначення оптимальних способів та механізмів втілення концепції автономії слухачів для забезпечення максимально ефективного та комфортного процесу вивчення іноземної мови.Item Урахування особливостей рідної мови у процесі навчання української як іноземної(Сумський державний університет, 2021) Белхаддад, Оуссама; Дегтярьова, Тетяна Олегівна; Дегтярева, Татьяна Олеговна; Dehtiarova, Tetiana OlehivnaМетодика навчання іноземної – самостійна педагогічна дисципліна про закони і правила навчання мови, про способи оволодіння мовою, а також про особливості освіти і виховання засобами мови. Опис нерідної мови з метою її викладання іноземцям – окрема галузь педагогічної граматики з певними особливостями. Якщо порівняти граматичні правила української мови, представлені у шкільному підручнику, підручнику для іноземців і в академічному виданні, то можна побачити відмінності в презентації матеріалу.Item Використання електронних навчальних ресурсів у процесі навчання української мови як іноземної(Сумський державний університет, 2021) Кунградбаєв, Кайрат Азамат Улі; Біденко, Лариса Валентинівна; Биденко, Лариса Валентиновна; Bidenko, Larysa ValentynivnaІнформатизація навчального процесу під час вивчення української мови іноземними громадянами залишається пріоритетним напрямом у сфері лінгвістичного навчання. Відповідно до цього відбуваються значні зміни в організації форм навчання, способах подачі та структуруванні матеріалу, форм контролю і взаємодії викладача і студента.