Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 23
  • Item
    Особливості та корекція тривожності у студентів із різними рівнями соціальної фрустрованості
    (Сумський державний університет, 2025) Яцун, А.О.
    Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню особливостей та корекції тривожності у студентів із різними рівнями соціальної фрустрованості. Здійснено аналіз суттєвих аспектів тривожності та соціальної фрустрованості у студентів. Під час проведення дослідження було використано методику «Діагностика рівня соціальної фрустрованості» Вассермана Л. (адаптація Бойка В.) та методику «Шкала оцінки рівня реактивної (ситуативної) та особистісної тривожності» Спілбергера Ч. (адаптація Ханіна Ю.). Для обробки результатів використовувалися методи математичної статистики, а саме: описова статистика, коефіцієнт варіації, однофакторний дисперсійний аналіз, коефіцієнт лінійної кореляції Пірсона. Було розглянуто взаємозв’язок показників тривожності та соціальної фрустрованості та встановлена його наявність.
  • Item
    Особливості тривожності студентів з різним рівнем самооцінки
    (Сумський державний університет, 2025) Ткаченко, Г.С.
    Кваліфікаційна робота присвячена теоретичному та практичному дослідженню тривожності у студентів з різним рівнем самооцінки. Було розглянуто та проаналізовано поняття тривожності, дослідження її іншими науковцями протягом часу та приділено увагу термінам «особистої тривожності» та «ситуативної тривожності». Також був проведений аналіз щодо розуміння самооцінки, її проявів та взаємодії з тривожністю. Під час практичного дослідження використовувалися дві методики, а саме: «Шкала тривоги Спілбергера» (State-Trait Anxiety Inventory, STAI) Ч. Спілбергера яка була адаптована Ю. Л. Ханіним а також «Шкала самооцінки Розенберга» (RSES) М. Роенберга в адаптації А. Макухи. Отримані результати методик були проаналізовані за допомогою математичного аналізу та проведено порівняння показників рівня особистісної та ситуативної тривожності у чоловіків ї жінок, які навчаються на першому курсі. Також за допомогою використання методик був виконаний аналіз результатів рівня самооцінки респондентів, та визначено її взаємодію з тривожністю.
  • Item
    Особливості розвитку стресостійкості в осіб юнацького віку з різними рівнями тривожності
    (Сумський державний університет, 2025) Мордовець, М.В.
    Кваліфікаційна робота присвячена темі розвитку особистісної стресостійкості у юнаків з різними рівнями тривожності. Було досліджено феномен резильєнтності, його чинники та прояви. У ході аналізу наукових напрацювань було висвітлено тему адикцій, як один з можливих результатів низького рівня емоційної стійкості. Також, було описано тривожність, як особистісну властивість людини та як вона поєднується з креативним мисленням в стресових ситуаціях. Проаналізовано особливості юнацького віку, можливості низького рівня стресостійкості та як гендерні аспекти можуть впливати на це. Було проведено емпіричний дослід з даної теми, використовуючи дві методики: "Шкала тривожності Ч. Спілбергера — Ю. Ханін", "Шкала стресостійкості Коннора — Девідсона-10 (CD-RISC-10)". Отримані результати оброблені за допомогою математичної статистики. Також, визначено рівень стресостійкості та тривожності юнаків і порівняно результати між чоловічою та жіночою статтю.
  • Item
    Самоповага студентів з різними рівнями тривожності
    (Сумський державний університет, 2025) Маслак, М.С.
    Кваліфікаційна робота присвячена вивченню особливостей самоповаги студентів з різними рівнями тривожності та розробці програми розвитку. У теоретичній частині проаналізовано базові підходи до розуміння самоповаги як психологічного феномену, її структуру та функції у студентському віці, а також особливості вияву тривожності в юнацькому періоді. Проведено аналіз наукових джерел щодо взаємозв’язку між рівнем тривожності та самоповаги. Емпіричне дослідження здійснено серед студентів ЗВО з застосуванням психодіагностичних методик. Отримані результати продемонстрували наявність статистично значущих відмінностей в рівнях самоповаги, що залежать від рівня тривожності: студенти з вищими показниками тривожності демонструють нижчий рівень самоповаги. Ці дані підтверджують доцільність розробки програми розвитку, орієнтованої на розвиток самоповаги саме у студентів з підвищеною тривожністю.
  • Item
    Особливості тривожності у студентів-психологів з різними рівнями схильності до перфекціонізму
    (Сумський державний університет, 2025) Лесик, Т.Г.
    У сучасному світі студенти стикаються з великою кількістю чинників, які спричиняють відчуття тривожності. Часті зміни соціальних ролей, тиск з боку оточення, страх іспитів, власні очікування та бажання можуть спричинити тривожність. Особливого значення набуває взаємозв’язок тривожності та перфекціонізму, рівень схильності до перфекціонізму є одним з ключових факторів, що визначає жагу індивіда до досконалості в особистому житті, навчанні та роботі, тобто від характеристик тривожності та перфекціонізму прямо залежить психологічний стан. Метою дослідження є аналіз особливостей тривожності студентів-психологів з різними рівнями схильності до перфекціонізму. У даній роботі проаналізовано основні теоретичні підходи до вивчення поняття тривожності та перфекціонізму, їх структурні компоненти та чинники. Особлива увага приділена кореляції між рівнем тривожності та рівнем схильності до самооцінки, її впливу на життєдіяльність студентів-психологів.
  • Item
    Віктимна ідентичність та тривога як предиктори самодіагностики розладу дефіциту уваги з гіперактивністю в осіб юнацького віку
    (Сумський державний університет, 2025) Білан, К.І.
    У кваліфікаційній роботі досліджено віктимну ідентичність та тривогу як предиктори самодіагностики розладу дефіциту уваги з гіперактивністю (РДУГ) в осіб юнацького віку. Актуальність дослідження зумовлена зростаючою поширеністю випадків самодіагностики РДУГ серед молоді та недостатнім розумінням психологічних чинників, що впливають на процеси самодіагностики цього розладу. У роботі проаналізовано психологічні особливості РДУГ, включаючи основні симптоми нев’уважності, гіперактивності та імпульсивності, їхній вплив на академічне функціонування та соціальну адаптацію. Детально розглянуто феномени віктимної ідентичності як схильності до ролі жертви у міжособистісних стосунках та тривоги як емоційного стану, що характеризується невизначеністю та очікуванням негативних подій. Проаналізовано механізми впливу цих психологічних конструктів на процеси самооцінки та самодіагностики психічного здоров’я.
  • Item
    Тривожність персоналу виробничого підприємства – актуальна проблема сьогодення
    (Сумський державний університет, 2025) Тарасова, Тетяна Борисівна; Tarasova, Tetiana Borysivna; Сичов, Н.
    Дослідження тривожності персоналу виробничого підприємства є особливо актуальним у сучасних умовах, коли Україна перебуває в стані війни. Коли працівники різних сфер знаходяться в умовах постійного стресу, високої невизначеності та загрози безпеці, емоційний стан працівників має значний вплив на їхню професійну діяльність, взаємовідносини у колективі, а також загальний стан здоров’я.
  • Item
    Роль арт-терапії в спілкуванні зі студентами з високим рівнем тривожності
    (Сумський державний університет, 2024) Сахно, Парасковія Іванівна; Sakhno, Paraskoviia Ivanivna; Глазун, С.О.
    Актуальність теми визначається необхідністю дослідити роль методів когнітивно-поведінкової терапії, арт-терапії в спілкуванні з особами юнацького віку з високим рівнем тривожності. Так як цей віковий період, який є сензитивним для формування світогляду, а професійне та особистісне самовизначення є провідним видом діяльності юнаків, часто супроводжується таким проявом емоційного стану як тривожність. Вплив тривожності на самооцінку осіб юнацького віку має велике значення в розвитку особистості, оскільки феномен тривоги, який переживає індивід, пов’язаний з особливостями інтелекту, певними характеристиками сприйняття та рівнем потреб.
  • Item
    Особливості тривожності осіб юнацького віку з різними рівнями самооцінки
    (Сумський державний університет, 2024) Глазун, С.О.
    Кваліфікаційна робота бакалавра присвячена вивченню особливостей тривожності осіб юнацького віку з різними рівнями самооцінки та корекції феномену тривожності. Було теоретично проаналізовано поняття тривожності як психічної властивості та стану організму в юнацькому віці , особливості формування самооцінки осіб юнацького віку. Підібрано методи для дослідження особливостей тривожності осіб юнацького вік з різними рівнями самооцінки. Обґрунтовано та проведено емпіричне дослідження, яке показало, що рівень тривожності осіб юнацького віку має зворотній зв’язок з рівнем самооцінки. Проаналізовано підходи та методи психологічної корекції тривожності осіб юнацького віку. Визначено найбільш ефективні психологічні методи для корекції тривожності. Аргументовано використання психологічного когнітивно-поведінкового напряму та методів арт-терапії для корекції тривожності. Розроблено програму корекції за допомогою когнітивно-поведінкової терапії та арт-терапії. Проведено часткову апробацію цієї програми корекції, описано етапи її проведення та охарактеризовано особливості реалізації програми у дистанційному форматі.
  • Item
    Агресія як складовий компонент стану ситуаційної дисфорії
    (Сумський державний університет, 2024) Іванова, Тетяна Володимирівна; Ivanova, Tetiana Volodymyrivna; Шалатонова, Ю.
    Дисфорія представляє собою складний багатокомпонентний процес, що потребує особої уваги у її вивченні. Однією з особливостей дисфорії є присутність у її структурі емоцій тривоги та агресії, що робить роботу з цим психологічним розладом особливо складною. При цьому, переважання у структурі компонентів агресії підсилює патологічні прояви дисфорії. Саме тому метою даної розвідки є аналіз агресії як складового компоненту стану дисфорії.