Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
32 results
Search Results
Item The role of proverbs in developing students’ communicative and cultural competence(Baltic International Academy, 2023) Carvalho, K.S.; Овсянко, Олена Леонідівна; Ovsianko, Olena LeonidivnaВзаємозв'язок між мовою та культурою є очевидним при вивченні прислів'їв різних мов. Мета цього дослідження полягає у розкритті ролі прислів'їв під час вивчення іноземних мов. Прислів'я - це комунікативні одиниці, невеликі тематичні тексти. Вони не мають заголовка, є автономними і являють собою конденсат народних спостережень. Загальновідомо, що прислів'я та й інші образні вирази мови відіграють важливу роль у міжкультурному спілкуванні. З огляду на це, представленість прислів'їв у навчальних підручниках є вагомою складовою успішного опановування іноземної мови.Item Роль сучасних дистанційних форм навчання в розвитку англомовних комунікативних компетенцій(Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2020) Медвідь, Олена Миколаївна; Медведь, Елена Николаевна; Medvid, Olena Mykolaivna; Подолкова, Світлана Віталіївна; Подолкова, Светлана Витальевна; Podolkova, Svitlana Vitaliivna; Ходцева, Алла Олександрівна; Ходцева, Алла Александровна; Khodtseva, Alla OleksandrivnaВ статті досліджується сучасний стан, переваги та перспективи розвитку дистанційної освіти у вищих навчальних закладах України, зокрема формування комунікативних умінь та навичок майбутнього фахівця в різних галузях сучасного суспільства з урахуванням необхідності знання англійської мови як мови спілкування епохи глобалізації. Розглядається можливість використання відкритих освітніх ресурсів як однієї з прогресивних і перспективних технологій дистанційного навчання іноземної мови.Item Вивчення англійської мови через позакласні заходи(Сумський державний уныверситет, 2020) Недайвода, О.О.Мета: визначити принципи організації та проведення ефективної проєктної роботи, описати послідовність дій вчителя та роль учнів і вчителя під час підготовки проєкту Актуальність дослідження полягає у дослідженні методики організації проєктної роботи та її практичного застосування в подальшій діяльності як науковців, так і вчителівItem Вивчення англійської мови через позакласні заходи(Сумський державний університет, 2020) Недайвода, О.О.Тема: Вивчення англійської мови через позакласні заходи Мета: визначити принципи організації та проведення ефективної проєктної роботи, описати послідовність дій вчителя та роль учнів та вчителя під час підготовки проєкту Теоретичне значення: полягає у дослідженні методики організації проєктної роботи та її практичного застосуванняItem Взаємозв’язок цілей навчання іноземної мови(Сумський державний університет, 2020) Артемюк, А.О.Мета: теоретичне обґрунтування та аналіз шляхів реалізації цілей навчання іноземної мови на різних етапах. Для досягнення мети, у роботі були використані методи логічного узагальнення, порівняння та систематизації психолого-педагогічних, лінгвістичних та методичних досліджень. Було зроблені наступні висновки: головною метою навчання іноземної мови є формування комунікативної компетентності. Складовими комунікативної компетентності є: комунікативна здатність, комунікативні вміння, комунікативні знання, які повинні бути адекватні комунікативним завданням і достатні для їх вирішення. Теоретичне значення: систематизація теоретичних передумов дослідження і практичного досвіду шляхів реалізації цілей навчання іноземної мови на різних етапах.Item Етапи роботи по формуванню вмінь і навичок говоріння(Сумський державний університет, 2020) Пятаченко, С.М.Робота присвячена дослідженню багатогранності і різноманітнітності досліджень, які присвячені формуванню різних компетентностей, не вирішують питання формування комунікативної компетентності на заняттях з іноземної мови через відсутність достатньої усної практики говоріння кожного студента на занятті, можливості в створенні реальних ситуацій використання вивченого мовного матеріалу для вирішення конкретних завдань. Було виокремлені основні методики та шляхи реалізації по формуванню умінь та навичок говоріння, які безпосередньо впливають на формування комунікативної компетентності студента. За результатами роботи було зроблено висновки та практично представлені ефективні форми роботи та засоби для реалізації формування умінь та навичок говоріння.Item Аудіювання як вид мовленнєвої діяльності(Сумський державний університет, 2020) Заболотна, І.С.Аудіювання є одним з найважчих видів мовленнєвої діяльності. Для того, щоб учень розумів, що йому повідомляють і адекватно міг реагувати на сказане необхідно володіти цим видом мовленнєвої діяльності. Також це допомагає правильно сформулювати свою думку і вчить культури мови. Перед вчителем стає важливе завдання - створення реальних і уявних ситуацій спілкування на уроці іноземної мови, використовуючи для цього різноманітні прийоми та методи роботи. Навчання аудіюванню передбачає покрокові дії вчителя на кожному уроці, які сприятимуть навчанню цього виду діяльності учнів початкової, середньої чи старшої школи. Під час проведення наукового дослідження були використані наступні методи: 1) аналітичний метод; 2) теоретичний синтез; 3) метод теоретичного узагальнення; 4) структурний аналіз; 5) системний аналіз, класифікація; 6) описовий метод; Мета: Дослідження аудіювання як ефективного виду мовленнєвої діяльності на уроці англійської мови, обумовлена важливістю аудіювання у навчальному процесі вивчення іноземної мови, виокремлення головних аспектів використання аудіювання на заняттях, обґрунтування необхідності акцентування саме на набутті навичок аудіювання учнів в початковій, середній та старшій школах. Теоретичне значення: У даній роботі було проаналізовано теоретичні аспекти формування навичок аудіювання, після чого автор запропонував власну практичну модель формування цього виду мовленнєвої діяльності на основі розробок уроків щодо організації навчання аудіювання в початковій, середній та старшій школі. Основні результати та висновки: У даній науковій роботі було розглянуто теоретичний підхід до формування навичок аудіювання під час навчання іноземної мови, проаналізовано його головні положення. Автор запропонував практичну модель формування аудитивних навичок за допомогою розробок уроків з англійської мови, базуючись на автентичних матеріалах. Зазначено важливість здобуття навички аудіювання задля успішної міжкультурної комунікації. Було встановлено, що ефективними шляхами організаційно–методичної роботи з навчання аудіюванню є ігрові вправи для учнів початкової школи, перегляд відеороликів, прослуховування носія мови через інтернет-додатки для учнів середньої школи та прослуховування аудіо текстів у старшій школі. Усе це сприяє утворенню позитивного ставлення до мультикультурності та зацікавленості учнів у вивченні іноземної мови.Item Система вправ для навчання англійської мови на старшому етапі(Сумський державний університет, 2020) Мисліченко, А.Ю.Мета: розроблення системи вправ для оволодіння англійською мовою на старшому етапі з урахуванням максимального підвищення ефективності процесу навчання. Теоретичне значення: полягає у розробленні практико-методичних засад навчання англійської мови на старшому етапі для підвищення ефективності навчального процесу. У бакалаврській роботі було обгрунтовано оптимальну систему вправ навчання англійської мови на старшому етапі. Використовувані вправи на заняттях з іноземної мови повинні, першочергово, бути спрямовані на досягнення основної мети, а саме – формування комунікативної компетенції. Завданням організаторів навчання є використання комбінації методів і засобів навчання іноземних мов, які забезпечать ефективність навчального процесу та формування комунікативної компетенції. Відбір системи вправ повинен виходити з низки вимог: спрямованість вправ на вирішення конкретного завдання, співвіднесені з кінцевою метою навчання; наявність чіткої установки на здійснення саме тих дій і операцій, які підлягають формуванню комунікативної компетенції; відповідність змісту вправ рівню навченості здобувачів освіти на старшому етапі; наявність інструктивної і виконавчої структури; забезпечення поетапності формування навичок і умінь; проблемний характер вправ, що сприяє активізації розумової діяльності здобувачів освіти на старшому етапі, більшого залучення їх до навчального процесу. Вибір системи вправ з усіх видів мовленнєвої діяльності (читання, говоріння, аудіювання, письма) залежить від рівня оволодіння іноземною мовою здобувачами. Кількість тих чи інших видів вправ передбачається викладачем, оскільки лише він може визначити темп, складність і необхідність більш ретельного відпрацювання видів мовленнєвої діяльності усередині конкретної групи здобувачів освіти на старшому етапі. Навчання іноземної мови здобувачами освіти на старшому етапі повинно здійснюватися на основі певних принципів, вимог та правил, які враховують потреби здобувачів, цілі і завдання освітнього процесу.Item Сучасні методи викладання іноземної мови для формування умінь і навичок говоріння(Сумський державний університет, 2020) Денисенко, І.І.Дослідження сучасних методів викладання іноземної мови та визначення стратегії та прийомів їхнього практичного застосування для розвитку іншомовних комунікативних навичок. Під час написання цієї роботи був застосований критичний аналіз літературних джерел, системний аналіз та синтез вітчизняних та зарубіжних наукових матеріалів з методики викладання іноземної мови, сформовано рекомендації для практичної діяльності викладачів, розглянуто особливості формування комунікативної компетентності та навичок говоріння. У роботі досліджені види навчальної діяльності у межах колаборативного та комунікативного методів та зосереджено особливу увагу на практичному застосуванні інформаційно-комунікаційних технологій, у вигляді мобільних додатків, для поліпшення процесу опанування навичок іншомовного спілкування. Розроблено практичні рекомендації для подолання мовних та комунікативних бар’єрів та для створення сприятливої атмосфери для вивчення мови у межах особистісно орієнтованого навчання (student-focused learning). Практичне значення полягає у можливості використання представленої класифікації видів навчальної діяльності для формування навичок говоріння та для поліпшення навчального процесу як для студентів, так і для викладачів; дослідження мобільних додатків, представлене у роботі, може стати у нагоді для викладачів, які лише починають впроваджувати інформаційно-комунікаційні технології, особливо для імітації іншомовного середовища і для мовленнєвої практики. Теоретичне значення: теоретична цінність роботи полягає у розроблених методичних рекомендаціях щодо подолання комунікативних та мовних бар’єрів. Матеріали роботи можуть бути використані для створення нових програм викладання англійської мови у вищих навчальних закладах та для підготовки планів-конспектів уроків з використанням мобільних додатків та сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.Item Систематизація матеріалу як основа формування мовної компетенції в процесі навчання німецької мови(Cумський державний університет, 2020) Босенко, О.В.Бакалаврська робота присвячена явищу систематизації матеріалу та його ролі у набутті учнями мовної компетенції у процесі навчання німецької мови. У роботі було використано загальнонаукові методи дослідження – індукцію та дедукцію, аналіз наукової літератури, узагальнення досвіду роботи викладачів та аналіз наявних дидактичних матеріалів для навчання німецької мови, завдяки яким було розкрито поняття мовної компетенції та проаналізовано основні підходи для її формування. У першому розділі визначається, що навчання має відбуватися у рамках комунікативного підходу, яким передбачається формування мовної компетенції, роз’яснюється її структура, описуються її структурні елементи – лексична, граматична, фонетична компетенції, а також компетенції у читанні та письмі, а також визначається роль систематизації матеріалу у формування мовної компетенції. У другому розділі разглянуто принципи відбору методів і прийомів систематизації матеріалу на уроках німецької мови та визначено, що процес узагальнення має відбуватись частково на кожному занятті, на спеціалізованих заняттях із систематизації та узагальнення, а також у ході самостійної роботи учнів. Останній пункт роботи присвячений розробці вправ із систематизації матеріалу, у якому уточнено, що у процесі розробки вправ слід керуватися принципами комунікативності, взаємозв’язку із культурою країни, мова якої вивчається, з урахування рідної мови і культури, формування автономності та самоконтролю, автентичності матеріалів, інтегрованого навчання аспектам мови. Також стверджується, що серед вправ слід віддавати перевагу комунікативним та умовно-комунікативним; репродуктивним, рецептивно-репродуктивним, продуктивним та рецептивно-продуктивним вправам. Відповідно до цих принципів та діючої навчальної програми розроблено дидактичні матеріали для учнів 9, 10, 11 класів загальноосвітньої школи, що вивчають німецьку мову як другу іноземну на рівні стандарту, у формі роздаткового матеріалу, що можна використовувати як додатковий до підручника та робочого зошиту засіб навчання. З урахуванням необхідності забезпечення нерозривності навчально-виховного процесу, також було розроблено додаткові дидактичні матеріали, які передбачають самостійне опрацювання учнями у ході виконання домашньої роботи. Результати дослідження можуть бути застосовані у розробках навчальних вправ та укладанні методичних посібників, а також для організації практичних занять із німецької мови.