Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
10 results
Search Results
Item Developing Soft Skills in Ukrainian Higher Education: Challenges and ESP Integration Strategies(University of Constanța, 2025) Таценко, Наталія Віталіївна; Tatsenko, Nataliia Vitaliivna; Коробова, Юлія Володимирівна; Korobova, Yuliia VolodymyrivnaУ відповідь на поточні соціально-економічні зміни, українські університети прагнуть подолати розрив між якісною освітою та ринком праці. Зі зростанням попиту на кваліфікованих випускників, ЗВО інтегрують м’які навички (soft skills) у свої навчальні програми, щоб задовольнити потреби ринку праці. Автори надають описовий аналіз визначень та характеристик м’яких навичок, а також шляхів їх розвитку для підвищення працевлаштування випускників у певних контекстах вищої освіти. Хоча українські випускники демонструють сильні сторони в комунікації та адаптивності, існує помітний дефіцит таких навичок, як вирішення проблем, управління стресом та критичне мислення. Стаття зосереджена на проблемах в політиці вищої освіти України, інноваційних змінах у навчальних програмах (наприклад, розробка портфоліо, спільні проєкти) та стратегіях розвитку soft skills на заняттях з англійської мови для спеціальних цілей, які можна впровадити в академічне середовище на національному рівні, щоб забезпечити студентів цими важливими навичками. Дослідження теоретично обґрунтоване та окреслює концептуальні рекомендації щодо модернізації української системи професійної підготовки відповідно до європейських стандартів.Item Медіаграмотність як щит від фейків: орієнтуємось в епоху постправди(Сумський державний університет, 2025) Дмитренко, М.; Грона, Н.У статті розкрито значення медіаграмотності як інструменту протидії фейковим новинам в умовах епохи постправди. Досліджено правила медіаграмотності як способу протидії фейковим повідомленням. Розглянуто конкретні способи розпізнаванняфейків у різних видах контенту в інформаційному просторі. Основною метою статті є визначення значення медіаграмотності для формування свідомого та відповідального споживача медіа.Item Overcoming Post-truth Challenges: Is journalism education successful in Ukraine?(Editorial Primmate SAS, 2022) Yevtushenko, O.; Ковальова, Тетяна Вікторівна; Kovalova, Tetiana Viktorivna; Садівничий, Володимир Олексійович; Sadivnychyi, Volodymyr Oleksiiovych; Жиленко, Ірина Рудольфівна; Zhylenko, Iryna Rudolfivna; Бондаренко, Олена Євгенівна; Bondarenko, Olena YevhenivnaThe article discusses the response efficiency of the journalism education system to the post-truth challenges. The aim of our research is to find out whether the higher education system of Ukraine is able to provide the media system with quality professional staff ready for political participation, responsibility and upholding democratic values in the conditions of post-truth and aggressive external information influence. The experiment covered three groups: journalism students with general professional training, journalism students, who additionally participated in fact-checking trainings and economics students, who did not study the basics of media literacy. The survey results and focus group discussion proved that the future journalists show greater confidence in their skills, but, in fact, they are not able to distinguish better truth, manipulation and lies than the future economists All three groups had vague ideas about these concepts and tend to trust statements that seem familiar and simple. Fact-checking trainings do not give students an advantage in identifying truth and lies in public statements. The results suggest an urgent need to find new system solutions on the part of higher education, the community of professionals to train future journalists ready to work in the post-truth conditions.Item Harnessing Advanced AI Prompting to Foster Critical and Analytical Skills in Translators(Sumy State University, 2024) Красуля, Алла Вікторівна; Krasulia, Alla Viktorivna; Koval, T.I.У публікації "Використання просунутих підказок штучного інтелекту для розвитку критичних та аналітичних навичок у перекладачів" автори досліджують вплив передових технологій штучного інтелекту (ШІ) на розвиток перекладацьких навичок. Автори описують серію практичних занять, спрямованих на вдосконалення вміння студентів взаємодіяти з передовими методами створення запитів до ШІ. Заняття включали ознайомлення з тринадцятьма техніками генеративного створення запитів та їх застосування в різних перекладацьких контекстах. Під час занять студенти створювали індивідуальні запити, аналізували відповіді ШІ та рефлексували над покращенням своїх навичок. Завдяки груповим завданням, таким як метод "Think-Pair-Share", студенти також навчалися працювати в командах, використовуючи ШІ для вирішення складних задач у перекладі. Стаття підкреслює важливість критичного мислення та аналітичних навичок для перекладачів у сучасному світі, що швидко змінюється завдяки технологіям.Item Нові виклики й перспективи для молоді(Сумський державний університет, 2024) Карабельська, А.Інформаційні технології увірвалися в наше життя порівняно недавно, але майже кожна людина в наш час не може уявити своє повсякдення без гаджетів. Найшвидше ознайомлюється з усіма нововведеннями молодь. Інформаційне суспільство пропонує молоді не лише нові технології та можливості, а й змінює їхні підходи до навчання, роботи та соціальних відносин. Наприклад, технології змінюють формат навчання, дозволяючи отримати доступ до навчального матеріалу з будь-якого місця та в будь-який час. Віддалене навчання та електронні ресурси стають все більш популярними серед молоді, що дозволяє їм гнучко впоратися з навчальним процесом. Зараз можна знайти будь-яку інформацію за лічені секунди, а раніше наші бабусі та дідусі шукали цю ж інформацію в книжках у бібліотеках годинами. Погодьтеся, що наше життя стало помітно легшим, аніж було декілька десятиліть тому. Ще однією характеристикою інформаційного суспільства є зростання важливості знань та креативності. В умовах постійної доступності інформації та широкого доступу до освітніх ресурсів, молодь повинна навчитися критично оцінювати інформацію, розвивати аналітичні навички та навички творчого мислення, щоб успішно конкурувати на ринку праці та в суспільстві загалом. З одного боку це дуже корисно, що всі ідеї ми маємо під рукою, але ж з іншого боку штучний інтелект може замінити роботу людей. Але, на мою думку, в роботі живої людини відчувається якась особливість, притаманна ота сама іскорка натхнення та відчуття кропіткої праці – це не може бути передано в роботі штучного інтелекту. Інформаційне суспільство вносить суттєві зміни в сферу праці та кар'єрного зростання. Розвиток інформаційних технологій створює нові професії та змінює вимоги до кваліфікації працівників. Молодь повинна бути готовою до постійного навчання та адаптації до нових технологій та ринкових вимог. Важливими навичками для молоді в інформаційному суспільстві є вміння працювати в команді, аналізувати великі обсяги інформації та швидко приймати рішення. Одним із головних викликів для молоді у сучасному інформаційному суспільстві є цифрова грамотність. Швидкі темпи технологічного розвитку потребують від молоді не лише знання про технології, але й вміння ефективно їх використовувати. Щоб ефективно використовувати всі переваги інформаційного суспільства, молодь повинна бути готовою до викликів, які воно ставить перед нею.Item Critical Thinking Strategies as an Influential Tool in Growing the Disciplinary Literacy(Analele Universității „Ovidius” Constanța. Seria Filologie, 2023) Ляшенко, Ірина Володимирівна; Ляшенко, Ирина Владимировна; Liashenko, Iryna VolodymyrivnaШвидкий розвиток і зміна ринку працевлаштування внаслідок поточних економічних метаморфоз вимагають високого рівня навичок і вмінь, щоб підготувати аспірантів до конкретних життєвих ситуацій. Система освіти має використовувати більш ефективні підходи для підвищення необхідних навичок для сучасних життєвих і робочих ситуацій. Дослідження спрямоване на визначення відповідних методів навчання та більш глибоких навичок мислення для розвитку конкретної трудової діяльності зі студентами. Академічна важливість дослідження полягає у розкритті нових зв’язків між навичками критичного мислення та дисциплінарною грамотністю в англійській мові спеціального вжитку в підготовці майбутніх фахівців з її практичним значенням для майбутнього застосування. Відповідна література допомогла синтезувати контекстуальний каркас структури дисциплінарної грамотності. Студентська група простежила та обґрунтувала навички критичного мислення як професійну складову у навчанні. Результати підтвердили концептуальну основу з критичним мисленням як ключовим компонентом дисциплінарної грамотності для майбутніх професіоналів. Критичне мислення, ключова навичка працевлаштування 21-го століття, намагається зробити професійний портрет випускника послідовним і ефективним, що може мати важливі наслідки для майбутньої освітньої політики.Item Intercultural Communication Skills as an International Tool for the Development of English-Language Communicative Competencies(Sciedu Press, 2022) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna Borysivna; Kostyrya, I.; Biletska, O.; Shevchenko, M.; Lastovskyi, V.; Mishchenko, A.Мета цього експериментального дослідження полягала в тому, щоб з'ясувати, чи можна використовувати навички міжкультурного спілкування як інструмент розвитку комунікативних англомовних компетенцій. Для цього використовувався досвід трьох країн: Нідерландів, Сінгапуру та Бельгії. Населення цих країн має високий рівень володіння англійською як іноземною. У ході дослідження було проведено педагогічний експеримент. Проведено опитування 137 учасників експерименту. Результати обробляли математичними методами дисперсійного аналізу, коефіцієнту Коена та критерію Пірсона. Також використовувалося програмне забезпечення статистики. Виявлено, що використання таких методів навчання англійської мови як перегляд англомовних фільмів, читання англомовних художніх творів мовою оригіналу сприяє розвитку навичок міжкультурної комунікації. Ефективна участь у живому спілкуванні студентів з англомовними іноземними однокласниками та віртуальний обмін. Однак найкращих результатів можна досягти, послідовно застосовуючи ці три методи. Дослідження показало, що використовувані методи навчання, які сприяли розвитку навичок міжкультурного спілкування, також позитивно вплинули на розвиток англомовних комунікативних компетенцій. Встановлений зв'язок дає підстави стверджувати, що навички міжкультурної комунікації можна використовувати як інструмент розвитку англомовних комунікативних компетенцій. Подальші дослідження мають бути зосереджені на пошуку способів оптимізації навчальних програм, пошуку ефективних методів та орієнтації учасників на розвиток навичок міжкультурного спілкування.Item Індивідуальне читання як одна з форм реалізації іншомовної компетенції(Сумський державний університет, 2019) Мага, А.В.У бакалаврській роботі аналізується проблема формування іншомовної компетенції в учнів старших класів. Розглядаються можливості використання індивідуального читання як однієї з форм реалізації та навчання іншомовної компетенції на основі порівняльного методу. Був розроблений комплекс вправ різнопланового характеру, які мають на меті розвиток іншомовної компетенції за рахунок використання зіставлення різних культур. Мета цієї роботи розглянути способи вдосконалення іншомовної компетенції в учнів старших класів за допомогою індивідуального читання та визначити чи є індивідуальне читання ефективною формою реалізації іншомовної компетенції. Теоретичне значення полягає у подальшій розробці та удосконаленні навчальних матеріалів, які можуть використовуватися як допоміжні при індивідуальному читанні.Item Ситуації як засіб навчання непідготовленого мовлення(Сумський державний університет, 2019) Малахова, С.Р.У бакалаврській роботі здійснено теоретичне обгрунтування та практичне використання ситуацій у навчанні непідготовленого монологічного мовлення. . Робота присвячена комплексному аналізу розвитку критичного мислення учнів на уроках іноземної мови. Робота присвячена дослідженню застосування ситуацій у навчанні непідготовленого мовлення. Для досягнення мети роботи та виконання поставлених завдань було використано низку методів дослідження, а саме: порівняльний аналіз; контекстуальний аналіз, метод суцільної вибірки; прийоми спостереження, систематизації. З’ясовано, що розвиток розумових навичок учнів надзвичайно важливий не лише під час навчання в школі, але також ці навички знадобляться і в майбутньому житті (прийняття важливих рішень, опрацювання інформації, аналіз життєвих ситуацій).Item Розвиток критичного мислення учнів на уроках іноземної мови(Сумський державний університет, 2018) Мельник, І.В.Робота присвячена комплексному аналізу розвитку критичного мислення учнів на уроках іноземної мови. Проаналізовано психолого-педагогічну та методичну літературу з проблематики дослідження, розкрито сутність поняття «критичне мислення», охарактеризовано зміст, цілі та завдання технології розвитку критичного мислення; описано технології формування навичок критичного мислення на уроках іноземної мови. З’ясовано, що розвиток розумових навичок учнів надзвичайно важливий не лише під час навчання в школі, але також ці навички знадобляться і в майбутньому житті (прийняття важливих рішень, опрацювання інформації, аналіз життєвих ситуацій). Експериментально перевірено ефективність технології «Розвиток критичного мислення через читання і письмо», яка являє собою структуру уроку, що складається з трьох етапів: виклику, реалізації (осмислення), рефлексії. Практичне впровадження вищезазначеної технології дало можливість учням відчути себе творчими особистостями, навчатися співпрацювати, отримувати та осмислювати інформацію, висловлювати власну думку.