Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2
Browse
12 results
Search Results
Item Комунікативна культура в контексті постмодернізму(Сумський державний університет, 2025) Сірік, О.Постмодернізм як культурно-філософська парадигма сформував нові уявлення про суть комунікації, структуру культури й спосіб формування індивідуальної ідентичності. У цьому контексті трансформується і поняття комунікативної культури, яка втрачає стабільність класичних уявлень і розкривається як динамічне, гібридне, багатоканальне явище. І, як наслідок, комунікативна культура, як більш ширше поняття ніж комунікація, охоплює знання, уміння та навички спілкування; етику комунікації, тобто безпосередньо етикет, повагу до співрозмовника; соціальні ролі та ситуації комунікації; норми, прийняті в суспільстві для ефективного, емоційно-грамотного спілкування; розвиток мовленнєвих стратегій, включно з невербальними засобами.Item Мовна репрезентація концепту агресії у британській та американській літературі 21 століття(Видавничий дім "Гельветика", 2025) Таценко, Наталія Віталіївна; Tatsenko, Nataliia Vitaliivna; Бакай, Ю.І.У статті проаналізовано особливості репрезентації концепту агресії в американській і британській літературі 21 століття в порівняльному аспекті. Для проведення компаративного дослідження було вибрано твори американської та британської літератури: «The Young Lions» (Дж. Бойн); «Red Clocks» (Л. Зандер); «The Casual Vacancy» (Дж. К. Роулінг); «The Girl on the Train» (П. Гоукінс). Для проведення дослідження було використано такі методи, як компаративний, текстуальний, концептуальний і культурно-історичний. В американській і британській літературі концепт агресії має складну й багатогранну структуру. З’ясовано, що в ядрі цього концепту перебувають компоненти фізичної та психологічної агресії, натомість периферія репрезентована компонентами вербальної та символічної агресії. Виявлено, що в романі американського письменника Дж. Бойна «The Young Lions» яскраво вираженими є фізична та психологічна агресія, пов’язані передусім із Другою світовою війною, її основними подіями й наслідками. Однак Л. Зандер у романі «Red Clocks» апелює до психологічного типу концепту агресії, компонентами якої виступають приниження, контроль, гнів, безвихідь, безсилля, несправедливість, пригнічення. Досліджено, що в романі британської письменниці Дж. Роулінг «The Casual Vacancy» на відміну від проаналізованих творів американської літератури на першому місці перебуває соціальний вимір концепту агресії. Центральним у романі британської письменниці П. Гоукінс «The Girl on the Train» є концепт агресії, виражений передусім психологічним, емоційним і вербальним його типами. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що розроблена концепція компаративного аналізу може використовуватися під час проведення таких досліджень. Перспективи подальших розвідок ґрунтуються на необхідності порівняльного аналізу мовної репрезентації концепту агресії в інших літературах, зокрема українській.Item Information and Communication Technologies for Training Future Teachers: an Adaptation to the Aspects of the Postmodern Societ(LUMEN, 2022) Біденко, Лариса Валентинівна; Bidenko, Larysa Valentynivna; Bilyakovska, O.; Бурнос, Євгенія Юріївна; Burnos, Yevheniia Yuriivna; Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Demyanenko, N.The study examines the need to train future teachers using modern information and communication technologies in the context of adaptation to the aspects of postmodern society. It was found that contemporary postmodern education is impossible without application of information and communication technologies, the use of which gradually leads to changes in the content, the methods and technologies of training future teachers. The analysis of scientific literature, which confirms recognition of ICT as a key technology of the 21st century and the urgency of the problem of development and application of educational technologies capable of modernizing and reforming traditional forms of education in order to meet the level of education of future teachers to the present-day requirements. The current trends of ICT in the training of future teachers in postmodern times are considered, modern practices (scenarios) of ICT use which are the most popular in the educational process of future teachers are singled out. The content of the following compulsory components, according to the authors, of professional training of future teachers, is generalized and concretized: didactic, legal, social and methodological. Discussion issues and perspective directions of future scientific research related to complex ethical contradictions due to uncertainty or lack of necessary knowledge, unexpected effects and insufficient transparency of functioning of information and communication technologies are outlined.Item Современная авторская сказка как пример постмодернистского дискурса(Видавництво «МЦНО», 2013) Назаренко, Олена В`ячеславівна; Назаренко, Елена Вячеславовна; Nazarenko, Olena Viacheslavivna; Приходько, Наталія Анатоліївна; Приходько, Наталия Анатольевна; Prykhodko, Nataliia AnatoliivnaУ статті розглядаються типові риси постмодерністської літератури у сучасному казковому дискурсі, наведені основні категорії постмодерністської лідератури і приклади її впливу на казковий авторський дискурс та його окремі елементи - власні імена.Item Українські поетичні покоління другої половини ХХ століття: мовно-естетичний аналіз(Видавничий дім Дмитра Бураго, 2019) Дядченко, Ганна Вікторівна; Дядченко, Анна Викторовна; Diadchenko, Hanna ViktorivnaУ статті проаналізовано хронологічну та мовно-естетичну стратифікацію української поезії кінця ХХ століття. З метою вияву співвідношення традиційних та індивідуально-авторських рис використано поняття поетичного покоління. Автор подає аналіз мовної творчості літературних поколінь кінця ХХ століття – шістдесятників, сімдесятників, вісімдесятників і дев’яностників. Наголошено, що головними творчими принципами української поезії окресленого періоду є мовно-виражальна свобода, аполітичність, різновекторність естетичних програм, стилістична екстравагантність, образно-естетичний релятивізм, творчий деструктивізм, іронія і самоіронія, “антипоетичність”, тяжіння до ускладненої метафорики, асоціативність, інтертекстуальність і цитатність мислення. У результаті проведеного дослідження поетичну мовотворчість кінця XX століття визначено як своєрідне, неординарне, багато в чому відмінне від національної мовно-естетичної традиції явище.Item Современная авторская сказка как пример постмодернистского дискурса(ООО "МЦНО", 2013) Назаренко, Олена В`ячеславівна; Назаренко, Елена Вячеславовна; Nazarenko, Olena Viacheslavivna; Приходько, Наталія Анатоліївна; Приходько, Наталия Анатольевна; Prykhodko, Nataliia AnatoliivnaУ статті розглянуті типові риси постмодерністської літератури у сучасному казковому авторському дискурсі, наведені основні категорії постмодерністської літератури ті приклади її впливу на казковий авторський дискурс та його окремі елементи - власні імена. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/36847Item Культура постмодернізму як фактор впливу на соціальну роботу в сучасному суспільстві(Сумський державний університет, 2014) Варивода, Т.В.Вивчивши риси постмодерного суспільства ми з’ясували, що соціальна робота за своєю сутністю має глибоко постмодерністичний характер. Постмодернізм підкреслює необхідність особистості бути унікальною та індивідуальною, що підкріплює основоположні цінності соціальної роботи. Тому, на нашу думку, розуміння культури сучасної епохи постмодернізму є важливим в діяльності соціального працівника. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34715Item Посмодернізм і казка(Видавництво СумДУ, 2009) Назаренко, Олена В`ячеславівна; Назаренко, Елена Вячеславовна; Nazarenko, Olena ViacheslavivnaItem Американський студентський сленг та постмодернізм(Видавництво СумДУ, 2009) Дорда, Віталій Олександрович; Дорда, Виталий Александрович; Dorda, Vitalii OleksandrovychItem Ирония постмодернизма(Изд-во СумГУ, 2010) Козинцева, Тетяна Олександрівна; Козинцева, Татьяна Александровна; Kozyntseva, Tetiana Oleksandrivna