Факультет іноземної філології та соціальних комунікацій (ІФСК)

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/2

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 23
  • Item
    Формування життєстійкості людини в контексті цілей сталого розвитку
    (Сумський державний університет, 2025) Куц, Д.
    У сучасному світі, який зазнає постійних змін – екологічних, економічних, соціальних і політичних все більшої ваги набуває поняття життєстійкості. Здатність людини адаптуватися, долати труднощі та відновлюватися після стресів є ключовою для особистісного розвитку, професійного зростання та загального добробуту. У свою чергу, Цілі сталого розвитку, затверджені ООН у 2015 році, передбачають побудову стійкого, інклюзивного і безпечного суспільства, де кожна людина має змогу реалізувати свій потенціал.
  • Item
    Політичні партії як фактор досягнення цілей сталого розвитку
    (Сумський державний університет, 2025) Семенов, Володимир Миколайович; Semenov, Volodymyr Mykolaiovych
    На сучасному етапі розвитку українського суспільства з політичними партіями пов’язано багато аспектів суспільного життя, і на нашу думку, головний з них – участь в формуванні органів державної влади та місцевого самоврядування. З огляду на це, дослідження сучасного стану розвитку та функціонування політичних партій в Україні, вироблення шляхів вдосконалення та розвитку партійної системи нашої країни є актуальним. Метою цієї публікації є завдання визначити проблемні питання діяльності політичних партій та запропонувати можливі шляхи вдосконалення організації їх діяльності в майбутньому.
  • Item
    Диференційований підхід сценарного планування гендерно відповідального відновлення областей / територіальних громад на основі дезагрегованих даних
    (Сумський державний університет, 2025) Купенко, Олена Володимирівна; Kupenko, Olena Volodymyrivna; Костенко, Андріана Миколаївна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Калініченко, Л.Л.; Сахно, Крістіна Сергіївна; Sakhno, Kristina Serhiivna; Євсєєва, Ганна Володимирівна; Yevsieieva, Hanna Volodymyrivna; Гребеник, Тетяна Вікторівна; Hrebenyk, Tetiana Viktorivna; Шульга, Тетяна Вікторівна; Shulha, Tetyana Viktorivna
    Метою цього дослідження є розробка диференційованого підходу до сценарного планування гендерно відповідального відновлення областей та територіальних громад на основі дезагрегованих даних. Завдання дослідження: розробити базові сценарії гуманітарного реагування, раннього відновлення, сталого розвитку для територіальних громад; апробувати базові сценарії в ході сценарного аналізу та сценарного планування для Сумської та Конотопської територіальних громад; обгрунтувати покроковий алгоритм впровадження диференційованого підходу сценарного планування гендерно відповідального відновлення областей / територіальних громад на основі дезагрегованих даних. Запропоновані авторським колективом інструменти не суперечать «Методиці розроблення програми комплексного відновлення території територіальної громади» , але зосереджуються на людиноцентричному підході, враховуючи міжнародний досвід гуманітарного реагування та Цілей сталого розвитку. Ця аналітична робота адресована представництву місцевого самоврядування, яке опікується стратегічним плануванням, громадським організація, які працюють для розбудови громад, науковцям й аналітикам, орієнтованим у своїх працях на громади.
  • Item
    Technology-enhanced english learning for sustainability
    (Sumy State University, 2025) Pysana, О.; Міхно, Світлана Василівна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    English plays a key role not only as a means of international communication, but also as a tool for promoting sustainable development in today’s digital age of increasing global interdependence. Digital tools open up limitless possibilities for accessible and effective language learning, and integrating sustainability into learning processes builds critical thinking and global responsibility in learners, competencies that are essential for building a sustainable future.
  • Item
    Information Resilience and Information Security as Indicators of the Level of Development of Information and Media Literacy
    (International Journal of Media and Information Literacy, 2021) Лебідь, Андрій Євгенійович; Lebid, Andrii Yevheniiovych; Назаров, Микола Сергiйович; Nazarov, Mykola Serhiiovych; Shevchenko, N.A.
    This paper analyzes the use of the terms ‘information resilience’ and ‘social resilience’ in the context of national resilience strategies. It is shown that information resilience reflects transformations in the system of international relations and the domestic policies of different countries, as well as prospects for the development of information-and-communications technology and its impact on social processes. Based on the results of a research project implemented as part of this study, a hypothesis was formulated which stated that the majority of the Ukrainian people are not aware of the reality of information threats at this time. This hypothesis was supported based on an analysis of empirical data collected for the study. The study helped identify gaps between government and society in Ukraine in the following five key areas: values, goals, capabilities, motivation, and communication. It is shown that these gaps have had a significant impact on the overall level of information and national resilience in Ukraine. The information resilience of Ukrainian society was analyzed at the local level (through the example of Ukraine’s eastern and southeastern regions). It is suggested that the issue of social and information resilience is of particular relevance in the context of information and media literacy amongst the population, especially within small communities. In this context, an analysis was conducted of the information space of Ukraine’s eastern and southeastern regions. The resulting conclusion was that the level of media culture in Ukraine, determined by a number of both subjective and objective factors, is relatively low at this time.
  • Item
    Social resilience management of Ukrainian territorial communities during the Covid-19 pandemic
    (LLC “CPC “Business Perspectives”, 2022) Костенко, Андріана Миколаївна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Козинцева, Тетяна Олександрівна; Kozyntseva, Tetiana Oleksandrivna; Опанасюк, Валентина Володимирівна; Opanasiuk, Valentyna Volodymyrivna; Кубатко, Олександр Васильович; Kubatko, Oleksandr Vasylovych; Купенко, Олена Володимирівна; Kupenko, Olena Volodymyrivna
    The Covid-19 pandemic changes people’s behavior, determines the interpersonal distance of communication, and deepens the digitalization processes of public life. This paper aims to establish the social trust impact on the social sustainability of Ukrainian territorial communities in the Covid-19 pandemic. For an empirical study, four territorial communities of Ukraine were taken, which geographically represent the whole of Ukraine. It used the online survey method based on Google forms. A randomly selected 1530 respondents aged 18+ were interviewed in 2021, where the quota sampling by gender, age, and territorial community has been preserved. The study proves that the family remains the basis of social stability for Ukrainians. In difficult situations, the population expects help from their relatives and is ready to help themselves. However, institutional social trust is highly deficient, with only 5.8% of citizens wishing for help from local authorities in the face of the pandemic. The survey shows that the poorest part of the population is prone to atomization and demonstrates the lowest interpersonal and institutional trust level, weakening social stability due to the risks of numerous divorces, labor migration, and the problems of family members’ isolation during the Covid-19 pandemic. The pandemic has widened the gap between the poorest and wealthiest groups. Therefore, social resilience management should aim to improve institutional and interpersonal social trust. Furthermore, public authorities should unite the community using economic, social, cultural, and religious instruments since atomized individuals cannot withstand local and global challenges efficiently.
  • Item
    Лексика сталого розвитку в масмедійному дискурсі: лінгвістичний та перекладацький аспекти
    (Сумський державний університет, 2024) Волошин, А.М.
    Магістерська робота присвячена лексиці сталого розвитку в мас-медійному дискурсі, її лінгвістичним характеристикам та перекладацьким аспектам. Метою дослідження є комплексний аналіз структурних, семантичних та функціональних особливостей термінології сталого розвитку в англомовних медіа-текстах, а також вивчення труднощів та стратегій перекладу цієї спеціалізованої лексики українською мовою. Дослідження ґрунтується на новітніх дослідженнях у галузі корпусної лінгвістики, дискурсивного аналізу та перекладознавства. Методологічна база роботи охоплює як загальнонаукові методи, так і специфічні лінгвістичні підходи, зокрема компонентний аналіз, контекстуальний аналіз та порівняльний аналіз. Емпірична частина дослідження зосереджена на аналізі корпусу англомовних медіатекстів, присвячених сталому розвитку, та їхніх українських перекладів. Розглянуто проблему визначення та категоризації лексики сталого розвитку, підкреслено її динамічну природу та міждисциплінарний характер. Подано детальний аналіз структурно-семантичних особливостей термінології сталого розвитку, зокрема широкого використання складних слів, абревіатур та метафоричних виразів. Особливу увагу приділено функціонально-стилістичним характеристикам цієї лексики в медіатекстах, зокрема її ролі у створенні контрастів, категоризації інформації та формуванні інтертекстуальних зв'язків.
  • Item
    Технологія арттерапії в соціальній адаптації дітей із числа внутрішньо переміщених осіб у контексті цілей сталого розвитку
    (Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, 2024) Котенко, Олександр Олександрович; Kotenko, Oleksandr Oleksandrovych; Кохно, А.С.
    Стаття присвячена дослідженню фінансово-правових та змістовних особливостей впровадження елементів арт-терапії при наданні соціальної послуги соціальної адаптації цільовій групі дітей з числа внутрішньо переміщених осіб. В роботі була розглянута нормативна база, яка формує стандарти роботи з дітьми в цілому, а також дітьми з числа внутрішньо переміщених осіб зокрема. Досліджені підходи до розуміння сутності соціальної терапії, її педагогічного аспекту, а також передумови для застосування арт-терапевтичних вправ у їх контексті. Сформульовані висновки були підкріплені практичними результатами проведених арт-терапевтичних занять із дітьми з числа внутрішньо переміщених осіб в закладі дошкільної освіти Сумської області, продемонстровано особливості застосування арт-терапевтичних вправ для пришвидшення процесу їх соціальної адаптації. Отримана позитивна оцінка від фахівців закладу та високі результати дають підстави вважати, що арт-терапевтичні заняття мають не лише широкий потенціал при роботі з даною цільовою групою, але і надає можливості їх впровадження для надання соціальної послуги соціальної адаптації і іншим цільовим групам зокрема: безробітні люди, люди пенсійного віку, люди, що страждають від професійного вигорання, люди з інвалідністю. Були охарактеризовані синхронний та асинхронний підходи, а також індивідуальна форма та типові тематичні тренінгові програми, які можуть сформувати основу для вдосконалення існуючих підходів до надання послуги соціальної адаптації. Окрему увагу приділено розгляду ролі та перспектив арт-терапії в контексті цілей сталого розвитку. Розглянуто можливість вдосконалення розроблених в рамках дослідження арт-терапевтичних вправ шляхом формулювання завдань, які не лише сприяють соціальній адаптації дітей з числа внутрішньо переміщених осіб, але і стимулюють їх вирішувати повсякденні проблеми з огляду на цілі сталого розвитку. Зазначено, що такі вправи можуть бути пристосованими для роботи з іншими віковими групами: підлітків, молоді, людей середнього та похилого віку, що буде слугувати додатковим освітнім цілям при соціальній роботі з цими цільовими групами. На основі цього був зроблений висновок про доцільність застосування комбінаторного підходу до формування типових тематичних тренінгових програм. Крім того, окреслені перспективи підвищення доступності соціальної послуги сольної адаптації отримувачам шляхом подальшого розвитку функціоналу порталу надання державних послуг «Дія» (асинхронні тренінгові можливості) та створення на базах закладів вищої освіти сертифікатних програм для підготовки тренерів (синхронні можливості).
  • Item
    Value orientations of higher education in the context of the concept of sustainable development
    (Сумський державний університет, 2024) Пилипенко-Фріцак, Наталія Анатоліївна; Pylypenko-Fritsak, Nataliia Anatoliivna; Magalov, A.Y.
    Purpose of the Study. The primary purpose of this study is to explore the value orientations of higher education institutions in the context of sustainable development and to identify strategies for promoting sustainability values among students, faculty, and staff. Higher education institutions are fundamental agents of societal transformation, shaping the values, skills, and perspectives of future generations. In the 21st century, the concept of sustainable development has gained prominence as a framework for addressing pressing global challenges, including climate change, poverty, and inequality. Sustainable development encompasses the simultaneous pursuit of economic prosperity, social equity, and environmental conservation to meet the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs [3]. As such, it requires a fundamental shift in human values and behaviors towards more inclusive, equitable, and environmentally responsible practices. Having studied this issue, we can state the following: Higher education institutions are uniquely positioned to advance the principles of sustainable development through their academic, research, and operational activities. By integrating sustainability into curricula across disciplines, universities can equip students with the knowledge, skills, and values necessary to address sustainability challenges in their future careers and communities. Moreover, research conducted within universities can generate innovative solutions to sustainability problems while contributing to the global knowledge base. Additionally, universities can serve as living laboratories for sustainability by implementing green campus initiatives and promoting environmentally responsible practices. One of the primary ways in which higher education institutions can promote sustainable development is by integrating sustainability principles into their curricula. This involves incorporating topics such as climate change, biodiversity conservation, social justice, and responsible consumption into existing courses across disciplines. Interdisciplinary approaches that emphasize systems thinking and holistic problem-solving are particularly effective in addressing the complex nature of sustainability challenges. Furthermore, experiential learning opportunities, such as service-learning projects, internships, and field experiences, enable students to apply sustainability concepts in real-world contexts, fostering deeper understanding and engagement. Research conducted within higher education institutions plays a crucial role in advancing sustainable development goals. Universities can prioritize funding and support for multidisciplinary research projects that address pressing sustainability issues, such as renewable energy, sustainable agriculture, urban planning, and environmental justice. Collaboration across disciplines and with external stakeholders, including government agencies, NGOs, and industry partners, can enhance the impact and relevance of sustainability research. Moreover, universities can promote open access to research findings and encourage knowledge sharing to accelerate progress towards sustainability objectives. In addition to academic and research endeavors, higher education institutions can demonstrate their commitment to sustainability through campus operations and management practices. This includes reducing energy and water consumption, minimizing waste generation, promoting sustainable transportation options, and enhancing the resilience of campus infrastructure to climate change impacts. By implementing sustainability policies and engaging with campus stakeholders, universities can create a culture of environmental stewardship and in spire broader societal change. Furthermore, investments in green buildings, renewable energy systems, and sustainable procurement practices can yield long-term cost savings while reducing ecological footprints.
  • Item
    Місія та візія бренду в контексті сталого розвитку: лінгвістичні та перекладацькі аспекти
    (Сумський державний університет, 2022) Ворфоломеєв, М.С.
    Актуальність дослідження визначається тим, що в сучасній лінгвістиці та перекладознавстві відсутні комплексні дослідження та систематизовані дані щодо місії та візії бренду як інструменту комунікації з цільовою аудиторією. Сталий розвиток розглядається як розвиток, який задовольняє потреби сьогодення без шкоди щодо здатності майбутніх поколінь задовольняти власні потреби. Усі три виміри (економічний, екологічний та соціокультурний) мають реалізовувати принципи справедливості між поколіннями. Вербальним інструментом впливу сталих брендів на свідомість споживачів є заява про місію та візію. Місія та візія бренду — це маркетинговий прийом використання медіа-потенціалу для трансляції смислів, намірів і цінностей бренду. Це інструмент компанії, корпорації чи організації, який визначає її основні принципи та наміри. Під час перекладу заяв про місію та візію бренду використовуються такі методи: довільний або авторський переклад, калькування та трансплантація термінів з англійської на українську. У перекладі українських сайтів англійською мовою переважає дослівний переклад і трансплантація термінів. S-терміни (sustainability terms) адаптовані в англомовних версіях переважно методом трансплантації, при цьому уникають дослівного перекладу сполучень зі словом «sustainability», замінюючи його на «sustainable development». Візуальна складова мультимодальних текстів заяв про місію та бачення бренду залишається незмінною.