Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
35 results
Search Results
Item Determination of material parameters of rubber and composites for computational modeling based on experiment data(Journal of Physics: Conference Series, 2021) Krmela, J.; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Krmelová, V.; Позовний, Олександр Олександрович; Pozovnyi, Oleksandr OleksandrovychThe article deals with determination of material parameters of elastomer (rubber) for computational modeling based on experiment data - hardness and also determination of materials parameters of specific composite materials for next-generation tires. Mooney-Rivlin parameters of elastomers can be determined on the basis of the Shore A hardness. There are exist equations which can be used conversion of the mentioned hardness to material parameters of elastomers. The procedure is such that the Shore A hardness is converted to the elastic or shear modulus and then Mooney-Rivlin material parameters are determined from the modulus. But these equations can lead to different results for the same hardness. In this paper, these results are comparison. The results can be used as input material data of rubber seals of pump and compressor machinery for their computational modeling. Methods of determination of the modulus of elasticity of composite with elastomer matrix are necessary created based on experimental data of static tensile test of specimens of a radial tire casing. Next results can be applied for simulations of tires with interaction roads which used for modern passenger cars and trucks and the results can be applied for simulation of conveyor belts where elastomer is used.Item Computer Simulation of Composite Materials Behavior under Pressing(MDPI, 2022) Берладір, Христина Володимирівна; Berladir, Khrystyna Volodymyrivna; Жигилій, Дмитро Олексійович; Zhyhylii, Dmytro Oleksiiovych; Brejcha, J.; Позовний, Олександр Олександрович; Pozovnyi, Oleksandr Oleksandrovych; Krmela, J.; Krmelová, V.; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem YevhenovychComposite materials have a wide range of functional properties, which is ensured by using various technological methods of obtaining both the matrix or fillers and the composition as a whole. A special place belongs to the composition formation technology, which ensures the necessary structure and properties of the composite. In this work, a computer simulation was carried out to identify the main dependencies of the behavior of composite materials in the process of the main technological operations of their production: pressing and subsequent sintering. A polymer matrix randomly reinforced with two types of fillers: spherical and short cylindrical inclusions, was used to construct the finite element models of the structure of composites. The ANSYS Workbench package was used as a calculation simulation platform. The true stress–strain curves for tension, Poisson’s ratios, and ultimate stresses for composite materials were obtained using the finite element method based on the micromechanical approach at the first stage. These values were calculated based on the stretching diagrams of the matrix and fillers and the condition of the ideality of their joint operation. At the second stage, the processes of mechanical pressing of composite materials were modelled based on their elastic–plastic characteristics from the first stage. The result is an assessment of the accumulation of residual strains at the stage before sintering. The degree of increase in total strain capability of composite materials after sintering was shown.Item Marketing communication strategies of colleges and universities based on spatial and temporal distribution of students(Університет імені Альфреда Нобеля, 2022) Lingling, W.; Danko, Yu.; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Dluhopolska, T.; Markovych, I.Надзвичайно важливим сьогодні є розвиток маркетингових стратегій, що базуються на просторовому та часовому розподілі студентів, в напрямку завоювання ніші на ринку освітніх послуг. В статті аналізується маркетингова стратегія університету на прикладі Хенанського ін- ституту науки і технологій за 2016-2020 рр. Аналізовані дані взято з відділу академічних справ Хенаньського науково-технічного інституту, в якому вибрано вихідну інформацію про студен- тів, прийнятих до університету у 2016-2020 рр. Аналізується їх часовий і просторовий розпо- діл, а також просторова агрегація місця походження студентів, аналізуються фактори, що впли- вають на якість регіонів походження студентів (географічне розташування, загальна кількість зарахованих студентів за рік, публічність). В роботі використаний аналіз просторових даних (ESDA), за допомогою якого визначається просторова вага між районами (округами). Для про- ведення просторового аналізу використано Global Moran’s I index. Проведений аналіз на при- кладі провінції Хенань продемонстрував, що кількість випускників у кожному місті за певний рік прямо впливає на кількість вступників до університетів (у 2020 р. найбільша кількість ви- пускників шкіл зафіксована у містах Чжоукоу та Наньян, з яких і була найвища кількість вступ- ників в університет). Просторове розташування коледжів та університетів визначено головним фактором, який впливає на поповнення лав студентів того чи іншого освітнього закладу. Вибір коледжів та університетів абітурієнтами та їх батьками в Китаї також зумовлений близькістю до великих міст, зручним транспортом і можливостями працевлаштування. Встановлено, що реклама освітніх послуг університетів також є додатковим фактором їх популяризації та залу- чення студентів. Важливі досягнення та ключові переваги школи мають бути чітко узагальнені, щоб гарантувати, що вся інформація про шкільний бренд поширюється всебічно для публічного доступу. Для різних студентів із різних місць слід обирати різні медіа-ресурси. Увага повинна бути звернена на використання нових засобів масової інформації, таких як WeChat, Micro-blog, Tiktok тощо. Також неабияку роль слід надати міжособистісному спілкуванню та мобілізації ен- тузіазму випускників для підвищення популярності того чи іншого закладу освіти. Коледжі та університети повинні замислитися над тим, щоб вчасно виправляти та активно створювати по- вний, ефективний та динамічний маркетинговий механізм для покращення своїх маркетингових стратегій, зокрема, через опитування випускників, студентів, батьків та інших стейкхолдерів вищої освіти.Item A multi-layered DIKW framework in education quality assurance for ensuring economic sustainability(EDP Sciences, 2021) Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Волк, Юрій Юрійович; Volk, Yurii Yuriiovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Vasylieva, Tetiana AnatoliivnaThe paper presents an improved DIKW+DM model which allows organizing not only the workflow of information processing and knowledge acquisition (with their subsequent application to determining the socio-economic impact of the education quality system), but also a decision-making algorithm in order to optimize the functioning of the education quality system. A detailed description of the DIKW+DM model sublayers is given with an algorithm for logical transition between sublayers in order to provide a rational solution based on the results of data collection, their systematization and analysis. On the basis of the model, recommendations are proposed for ensuring the effective functioning of education quality systems at various levels. In addition to internal assurance of the quality of education, attention is also paid to external control of the effectiveness of this system’s functioning. The sublayers of the DIKW+DM model are coupled with the criteria for educational programs quality assurance from the National Agency for Higher Education Quality Assurance of Ukraine.Item Properties of Components of Renewable Motor Fuel Based on Plant Oils and Assessment of Their Compatibility with Traditional Fuels(MDPI, 2024) Boichenko, S.; Yakovlieva, A.; Zubenko, S.; Konovalov, S.; Shkilniuk, I.; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Wit, B.; Czarnocki, K.; Wołowiec, T.Зростаючий попит на стійке та екологічно чисте паливо та зростаюча потреба в диверсифікації джерел енергії стимулювали значні дослідження в галузі відновлюваного моторного палива. Незважаючи на досягнутий прогрес, все ще існує потреба у розширенні сировини, оптимізації технологічних шляхів і, зокрема, у проведенні комплексних досліджень сумісності відновлюваних компонентів з традиційними видами палива. У світлі вищезазначеного автори пропонують оптимізувати властивості відновлюваних видів палива шляхом використання для їх синтезу нових рослинних олій і спиртів. Робота спрямована на вивчення основних фізико-хімічних властивостей естерів жирних кислот та оцінку можливості їх використання як відновлюваних компонентів моторних палив. Відновлювані компоненти були отримані шляхом етерифікації відібраних рослинних олій (ріпакової олії, олії рижику, пальмової олії та кокосової олії) різними спиртами (етанолом та ізобутанолом) з подальшою вакуумною дистиляцією ефірів. Досліджено та обґрунтовано вплив структури та складу відновлюваних компонентів на їх фізико-хімічні властивості. Він показує, як розподіл числа вуглецю та подвійні зв’язки в радикалах жирних кислот впливають на властивості відновлюваних компонентів. Показано вплив типу та складу спирту, що використовується для етерифікації, на властивості досліджуваних продуктів. Пояснено та обґрунтовано закономірності зміни властивостей відновлюваних компонентів залежно від складу олій і спиртів з точки зору фізичної хімії та основ сил міжмолекулярної взаємодії. Відновлювані компоненти порівнювалися з властивостями традиційних моторних палив (дизельного та авіаційного палива). Виходячи з рівня сумісності компонентів з нафтовими паливами, були запропоновані рекомендації щодо заміни або змішування нафтових палив з відновлюваними компонентами.Item The interconnection of the country's cyber security and innovation potential during innovation transfer and implementation(Товариство з обмеженою відповідальністю «ФІНТЕХАЛЬЯНС», 2024) Койбічук, Віталія Василівна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Slavhorodska, K.; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Mayboroda, Tetyana; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem YevhenovychThe article is devoted to the investigation of the relationship between innovation and cyber security in the context of forecasting and reducing risks related to cyber security during the implementation of innovations. The purpose of the study is to confirm and model the interconnection between the levels of innovation development and cyber security of the country. The work describes the concept of innovation risk and the importance of cyber security in the modern world as one of the important factors in overcoming innovation risks. The current state of cyber security was analysed based on various indices, and the impact of cyber threats on innovation processes was investigated based on a sample from 26 countries of the world. This made it possible to identify leaders and outsiders in this field, as well as trends in the development of cyber security in dynamics. It is well-founded that cyber security is a key factor for the development and implementation of innovations. To confirm the existing relationship between cyber security and innovation, the multiple correlation coefficient was calculated, and an econometric model was built using the built-in functions of MS Excel (the estimation of the model parameters was carried out using the method of least squares using the built-in "Data Analysis" package of the MS spreadsheet editor Excel for a multivariable linear model). The significance of the model was confirmed by the coefficient of determination, Fisher's test, and the level of significance of the p-value. The results of the study can be used to develop effective cyber defence strategies and contribute to the stable development of technologies in the face of growing cyber threats.Item Products brand marketing strategy based on environmental friendliness agricultural innovation: China-Ukraine’s case(2023) Prokopenko, K.; Liang, R.; Bliumska-Danko, K.; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Dluhopolskyi, О.This research focuses on the influence of modern agricultural innovation on brand strategy, analysing the trends and characteristics of modern agricultural innovation in Ukraine and China, describe differences between countries. The situation in agriculture show – the same background of enterprises can have different results with profit or loss. Therefore, important to establish a commitment of customers to build an agricultural products brand marketing strategy and, as result, increase the profitability of the enterprise. Analyses the development trend of modern agricultural innovation, the characteristics of modern agricultural innovation, and the status of agricultural product brand marketing using literary analysis and case analysis methods, explains the impact of modern agricultural innovation on agricultural product brand marketing, and proposes agricultural product brand marketing strategies for building a good reputation for the brand. A model of the dependence of the purchase intention of consumers of agricultural products on the environmental friendliness of the brand is proposed, which is based on the analysis of the direct effect of public awareness of the environmental friendliness of the brand on the intention of consumers to purchase the products of an agricultural enterprise and the mediating effect of trust in the brand on the intention of the consumer to purchase the products of an agricultural enterprise.Item Understanding the essence of immersive marketing for educational services and knowledge transfer(E3S Web of Conferences, 2023) Артюхова, Надія Олександрівна; Artiukhova, Nadiia Oleksandrivna; Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Rehak, R.; Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii ViacheslavovychThe article deals with the creation of educational immersive marketing models. The concept of immersive marketing involves multi-vector interaction of internal and external stakeholders at the stage of creating a "wrapper" of an educational program. Immersive marketing is implemented from inside the university with the help of influencers (students who are involved in the joint preparation of educational scenarios in a virtual or real interactive environment), as well as from the outside due to the participation of external stakeholders in the formation of the image of the educational program. The paper analyzes various marketing mix models, marketing “tips” for Gen Z, Gen Z, and Gen Alpha, as well as the possibilities of creating an interactive educational environment in the era of total digitalization. Elements that provide immersive knowledge transfer in attracting potential customers of educational services are selected from marketing mix models, marketing “tips” and characteristics of the educational environment. The “Mix – Tips – Transformation” (MTT) approach was proposed, which was transformed into the concept of immersive marketing “Emotions – Feelings – Senses – Environment” (EFSE). The concept of immersive marketing EFSE allows you to cover all vectors of interaction between the stakeholders of the educational program and offer a multi-level model of immersive marketing. The effectiveness of the EFSE model and its elements (including the multidimensional immersive marketing model) can later be confirmed or refuted by the results of surveys and performance testing along the “unit testing – quality control – quality assurance” chain.Item External assessment of medical education quality: indicative model development considering paradox of skill(Frontiers, 2023) Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Gavurova, B.; Волк, Юрій Юрійович; Volk, Yurii Yuriiovych; Білан, Світлана Анатоліївна; Bilan, Svitlana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Mudarri, T.This study proposes an approach to the external evaluation of medical education programs’ quality based on a combination of indicators, including international rankings, external stakeholders’ input, and independent agencies’ assessments. We modify the success equation with a detailed consideration of the skill component and its decomposition into internal and external quality assurance elements along with authority. We carried out a bibliometric analysis regarding the problem of medical education quality assessment in the context of achieving sustainable development goals. We described the calculation model of external quality assessment indicators through the algorithms of independent education quality assurance agencies’ activity and rating indicators shown in the modified Mauboussin’s equation. The model considers the economic component (the consequence of achievement) of skill, which is expressed in raising funds from external sources to implement educational and scientific activities. The proposed algorithm for assessing the educational program quality can be applied to benchmark educational program components, complete educational programs within the subject area, and the educational institution for diferent areas. We propose a “financial” model for educational program quality based on the analysis results. The model makes it possible to determine the need for additional focused funding of the educational programbased on the individual analysis of the external evaluation criteria of the achievement level. This study analyzes the accreditation results of more than 110 educational programs in 2020 and 8 months of 2021 within the direction 22 “Medicine” (according to the national classification of fields of knowledge) (state and private Ukrainian medical universities).Item Dynamics of interest in higher education before and during ongoing war: Google Trends Analysis(LLC “СPС “Business Perspectives”, 2023) Артюхов, Артем Євгенович; Artiukhov, Artem Yevhenovych; Барвінок, Вероніка Юріївна; Barvinok, Veronika Yuriivna; Rehak, R.; Матвєєва, Юлiя Тагiбекiвна; Matvieieva, Yuliia Tahibekivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Lieonov, Serhii ViacheslavovychThis paper explores how the war in Ukraine changed the interest in higher education of Ukrainians who stayed on the territory of Ukraine and emigrated to other countries. The methodology is based on Google Trends Analysis and peak approach with Google Trends Scale of Internet user inquiries about higher education from June 20, 2021 to June 20, 2023 with a middle point on February 24, 2022. Dynamics of changes in the queries of Internet users by keywords regarding studied higher education are: 1) exclusively from the territory of Ukraine; 2) from the territory of Poland, Slovakia, Germany, the Czech Republic, Great Britain, Spain, Italy, Bulgaria, Romania, Moldova, Austria, i.e., top-10 countries by number of registered Ukrainian refugees according to the UN Refugee Agency. The key results are: 1) increased interest of Internet users in higher education after beginning of the full-scale war: Poland – 22.9%, Romania – 28.9%, Ukraine – 31.2%, Hungary – 32.4%, Slovakia – 35.8%, Moldova – 49.0% of average number of «university» inquiries; 2) increased requests for professional education (42.2%), distance education (25.6%), distance learning (34.1%) after February 24, 2022; 3) correlation between negative trends of interest per 32% from July 2021 (100 GT Scale) to July 2022 (68 GT Scale) in Ukraine and positive trends of this indicator in European counties in August 2022 (80-100 GT Scale). Chi-square test showed statistical significance of changes in interest in higher education (p-value = 0). Key findings demonstrate the following trends after February 24, 2022: distance learning development, increased Internet users’ orientation towards professional education for high-paying jobs, popularity of flexible schedules.