Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
Search Results
Item Сучасні підходи до вивчення оптики в курсі фізики закладів загальної середньої освіти(Сумський державний університет, 2025) Бортнік, Д.А.Актуальність теми зумовлена необхідністю модернізації викладання фізики в умовах Нової української школи, зокрема розділу «Оптика», який є складним для засвоєння, але надзвичайно важливим для формування наукового світогляду учнів. Упровадження сучасних педагогічних підходів, інтерактивних методик та цифрових технологій сприяє підвищенню ефективності навчального процесу, розвитку ключових компетентностей і зацікавленості школярів до фізики. Мета кваліфікаційної роботи полягає в дослідженні сучасних підходів до викладання оптики у школі, аналізі труднощів засвоєння теми учнями та розробці практичних методичних рекомендацій для ефективного впровадження інноваційних засобів навчання. У результаті дослідження встановлено, що застосування компетентнісного підходу, STEM-елементів, цифрових ресурсів (симуляцій, віртуальних лабораторій, доповненої реальності), а також діяльнісних методів навчання істотно підвищує рівень засвоєння знань з оптики, формує пізнавальний інтерес, самостійність та співпрацю учнів. Розроблені уроки й апробовані методики можуть бути використані вчителями фізики під час викладання теми «Оптика» у 11 класах. Вони сприяють реалізації принципів сучасної освіти та покращують якість навчального процесу.