Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
6 results
Search Results
Item Вдосконалення податкового адміністрування на основі діджиталізації (на прикладі Головного управління ДПС у Сумській області)(Сумський державний університет, 2024) Гончарова, О.В.Актуальність теми дослідження обумовлена необхідністю підвищення ефективності функціонування податкової системи України в умовах сучасних глобальних економічних викликів. Зокрема, діджиталізація податкового адміністрування є важливим інструментом для зменшення тіньової економіки, спрощення взаємодії платників податків з органами влади та підвищення прозорості податкових процесів. Впровадження електронних систем обліку податкових платежів, автоматизація процедур та використання інноваційних технологій, таких як штучний інтелект та блокчейн, сприяють зниженню адміністративних витрат, підвищенню якості обслуговування платників податків і зміцненню довіри до державних інститутів. Оскільки питання діджиталізації податкової системи є пріоритетом для сучасної України, дослідження досвіду та розробка нових методів для удосконалення податкового адміністрування є особливо важливими для підвищення ефективності податкової політики. Мета кваліфікаційної роботи: дослідження процесів вдосконалення податкового адміністрування на основі діджиталізації Для досягнення запропонованої мети були виконані такі завдання: •Дослідження сутності та ролі податкового адміністрування. •Вивчення принципів ведення обліку податкових платежів. •Аналіз іноземного досвіду діджиталізації податкових систем. •Оцінка процесу діджиталізації адміністрування податків в Україні. •Дослідження використання інноваційних технологій у податкових органах. •Аналіз оптимізації обліку податкових платежів на прикладі Головного управління ДПС у Сумській області. •Розробка пропозицій щодо подальшого розвитку діджиталізації в податковому адмініструванні в Україні та Сумській області. Об’єкт дослідження: процеси податкового адміністрування в Україні Предмет дослідження: методи та інструменти діджиталізації податкового адміністрування, зокрема впровадження електронних систем обліку податкових платежів, використання штучного інтелекту та блокчейну в податкових органах Методи дослідження: у роботі застосовано методи SWOT-аналізу, аналітичний огляд для аналізу міжнародного досвіду, оцінки ефективності заходів, а також метод опитування для збору первинних даних.Item Цифровізація податкового адміністрування як складова трансформації системи державного управління(Сумський державний університет, 2024) Опанасюк, Юлія Анатоліївна; Opanasiuk, Yuliia Anatoliivna; Гончарова, О.В.Діджиталізація податкового адміністрування є ключовим інструментом для зменшення тіньової економіки, спрощення взаємодії платників податків із владою та підвищення прозорості процесів. Використання електронних систем, автоматизація процедур та впровадження інноваційних технологій, таких як штучний інтелект і блокчейн, сприяють зниженню витрат, покращенню якості обслуговування платників податків і зміцненню довіри до державних інститутів. Оскільки діджиталізація податкової системи є пріоритетом для України, дослідження й удосконалення методів податкового адміністрування має важливе значення для підвищення ефективності податкової політики.Item Способи перекладу мовної гри в англомовному дискурсі(Таврійський національний університет імені В.І. Вернадського, 2021) Баранова, Світлана Володимирівна; Баранова, Светлана Владимировна; Baranova, Svitlana Volodymyrivna; Гончарова, О.В.Актуальність дослідження способів перекладу явища мовної гри в англомовному дискурсі зумовлена активними процесами інтеграції в сучасному світі. Завдяки доступності та швидкому поширенню доробків кінематографу, телебачення та мережі Інтернет насамперед процвітає інтеграція культурна, створюючи передумови для єдиної світової культури зі спільними цінностями, моральними нормами та стилем життя. У статті окреслено цінність імпровізійних форм творчості як джерела живої мови та актуальних знань про культуру будь-якої країни. Метою розвідки є визначення способів відтворення явища мовної гри засобами української мови. Етапи дослідження налічують аналіз випусків імпровізійного шоу «Whose Line Is It Anyway?», виокремлення прикладів явища мовної гри на фонетичному та лексичному рівнях у непідготовленому мовленні та подальший розбір можливих способів перекладу мовної гри на українську мову. За еталонний переклад взято варіант, де мовна гра у мові оригіналу відтворюється мовною грою у мові перекладу. Встановлено, що у більшості випадків аналізовані приклади мовної гри можливо перекласти за схемою мовна гра → мовна гра. Виявлено перекладацькі трансформації, використання яких ефективне задля досягнення еталонного у межах дослідження перекладу: генералізація, смисловий розвиток, синтаксичне уподібнення, заміна. Визначено, що способи перекладу мовна гра → не мовна гра, мовна гра → редакторська техніка зустрічаються серед аналізованих прикладів рідше. Звернено увагу, що кількість аналізованих прикладів недостатня, а явище мовної гри занадто багатогранне (будь-який прояв вільного поводження з формою мовлення), аби робити висновок про загальну тенденцію перекладу мовної гри. Дослідження виконано із залученням методу теоретичного аналізу (вивчення основних теоретичних понять, пов’язаних із явищем мовної гри та перекладом); системного аналізу (добір фактичного матеріалу та його групування); описового методу (обгрунтування обраних перекладацьких прийомів); методу групування (за рівнем реалізації мовної гри та за способами перекладу).Item Мовна гра: лінгвістичний, перекладацький та дидактичний аспекти(2021) Гончарова, О.В.Актуальність теми дослідження обумовлена необхідністю поглиблення та систематизації знань про способи перекладу мовної гри; розкриття потенціалу мовної гри у навчальному процесі. Проблематика кваліфікаційної роботи полягає в запровадженні нових методів розвитку іншомовної компетентності на уроках англійської мови в старшій школі. Дослідження було реалізовано на засадах таких методів: теоретичний аналіз та синтез наукових і навчально-методичних джерел, системний аналіз, описовий метод, метод групування, метод моделювання. Результати кваліфікаційної роботи було висвітлено у статті «Способи перекладу мовної гри англомовного дискурсу» фахового видання категорії «Б» «Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика» Том 32 (71) № 5, 2021. У ході дослідження було визначено історичні чинники виникнення феномену мовної гри; встановлено, що проблема використання поняття «мовна гра» залишається не до кінця розв’язаною у сучасному мовознавстві. Поняття часто ототожнюється з грою слів та каламбуром, хоча останні є лише всього лиш різновидами мовної гри. На базі вивченого матеріалу було визначено, що явищу мовної гри притаманний значний спектр функцій, набір яких залежить від дискурсу. У досліджуваному шоу «Whose Line Is It Anyway?» мовна гра передусім виконує розважальну та комічну функції. Провідними рівнями творення мовної гри у шоу є фонологічний та лексичний. Аналіз існуючих класифікацій перекладу мовної гри можна узагальнити за результатом перекладу: мовна гра → мовна гра, мовна гра → не мовна гра, мовна гра → редакторська техніка. У межах кваліфікаційної роботи було досліджено перекладність 17 прикладів мовної гри з імпровізійного шоу «Whose Line Is It Anyway», з них – 7 на фонологічному та 10 на лексичному рівнях. У 15 випадках був можливим переклад зі збереженням мовної гри у мові перекладу. Провідними перекладацькими трансформаціями стали контекстуальна заміна, компенсація, антонімічний переклад, конкретизація, логічний розвиток та генералізація. На базі вивченого матеріалу було доведено перекладність мовної гри та визначено, що результат значно залежить від часу, витраченого на дослідження можливих варіантів перекладу кожного елемента аналізованого явища. Окрім того, у межах дослідницької роботи розроблено методичні рекомендації щодо проведення рольової гри на аутентичному матеріалі імпровізійного шоу "Whose Line Is It Anyway?".Item Розвиток когнітивних здібностей учнів на уроках англійської мови засобами гри слів "каламбур"(Київський національний лінгвістичний університет, 2020) Красуля, Алла Вікторівна; Красуля, Алла Викторовна; Krasulia, Alla Viktorivna; Гончарова, О.В.У статті окреслено важливість розвитку когнітивних здібностей на уроках англійської мови з метою формування лінгвістичної компетентності учнів. Дослідження, метою якого є пошук нових технологій формування пізнавальних здібностей, виконано на основі положень теорії когнітивного розвитку людини. Розглянуто взаємозв’язок процесу опанування іноземної мови та когнітивних навичок. Наголошується на доцільності впровадження в навчання ігрової діяльності заради всебічного пізнання іншомовної культури. У статті розглядаються прояви гри у парадигмі лінгвістики, психолінгвістики, когнітивної психології та методики навчання іноземних мов (“мовна гра”, “гра слів”, “каламбур”). Представлено різні варіації використання гри слів на уроках англійської з метою розвитку пізнавальних здібностей, лексичних і фонологічних навичок учнів, а також формування в них соціолінгвістичної компетентності.Item Мовна гра як метод розвитку когнітивних і мовленнєвих здібностей учнів на уроках англійської мови(Сумський державний університет, 2020) Гончарова, О.В.Мета бакалаврської роботи полягає в досліджені варіантів використання явища мовної гри, зокрема гри слів «каламбур», на уроках англійської мови у старшій школі з метою формування мовленнєвих і когнітивних здібностей учнів. Теоретичне значення: Матеріали бакалаврської роботи можуть застосовуватися як додатковий матеріал до укладання навчально-методичних вказівок щодо нових варіантів упровадження явища мовної гри (зокрема на матеріалі британського імпровізійного шоу «Whose Line Is It Anyway?») у навчальний процес з метою формування мовної та соціолінгвістичної компетентностей учнів.Актуальність теми дослідження обумовлена необхідністю вивчення психологічних основ ефективного оволодіння іноземною мовою та формування комунікативної компетентності учнів. Проблематика бакалаврської роботи полягає в запровадженні нових методів активізації пізнавальної та мовленнєвої діяльності на уроках англійської мови в старшій школі. Дослідження було реалізовано на засадах таких методів: теоретичний аналіз та синтез наукових і навчально-методичних джерел, системний аналіз, метод моделювання. Апробація дослідження була проведена на міжнародному науково-практичному семінарі «Інновації та традиції у мовній підготовці іноземних студентів», який проводився 6 грудня 2019 року у Харківському національному університеті будівництва та архітектури у співпраці з Міжнародною науково-практичною організацією філологів «Захід-Схід» (м. Тбілісі, Грузія) . Окрім того, результати бакалаврської роботи висвітлено у статті «Розвиток когнітивних здібностей учнів на уроках англійської мови засобами гри слів «каламбур» фахового видання «Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія» № 32, 2020 року. У ході дослідження було визначено когнітивну природу мовленнєвих здібностей людини, що обумовлює важливість розвитку пізнавальних навичок на уроках англійської мови з метою формування лінгвістичної компетентності учнів. Аналіз когнітивно-комунікативної методики дав можливість стверджувати, що розглянуте поєднання педагогічних підходів доцільно використовувати з метою стимулювання мовленнєво-розумової активності, розвитку уваги, саморегуляції, критичного мислення та формування іншомовної когнітивної архітектури учнів. У межах цієї методики ефективною є реалізація ігрових технологій, які поєднують ознаки аналітичних, асоціативних, комунікативних та дослідницьких вправ. У процесі дослідження було розмежовано поняття «мовної гри» у психолінгвістиці та методиці викладання іноземних мов. На базі вивченого матеріалу були надані приклади практичного застосування прийомів розвитку когнітивних та мовленнєвих навичок засобами ігрової діяльності, в основі якої лежить явище мовної гри, а саме: гри слів «каламбур». Окрім того, у межах дослідницької роботи розроблено методичні рекомендації щодо проведення рольової гри на аутентичному матеріалі імпровізійного шоу «Whose Line Is It Anyway?».